KOBIETA Moda i uroda Zdrowie i psychologia Dom i wnętrza Przepisy kulinarne
Se.pl styl życia moda i uroda 10 zasad biegania zimą

10 zasad biegania zimą

29.11.2016, godz. 16:30
kobieta, sport, zimoowe sporty, bieganie zimą, jogging zimą
foto: EAST NEWS

Na bieganie nie ma nieodpowiedniej pogody, dlatego trenować możemy z powodzeniem również zimą. Tym bardziej że jest to sport wytrzymałościowy, który powoduje, że ciało człowieka wytwarza energię cieplną. Pamiętaj jednak o kilku zasadach: stosowanie się do nich sprawi, że bieganie będzie komfortowe, przyjemne i przyniesie ci dużo sportowej satysfakcji.

1. Zrób rozgrzewkę w domu Rozgrzewka przygotowuje organizm do większego wysiłku, pozwala stopniowo podwyższać temperaturę ciała. Wykonując ją w temperaturze pokojowej, rozgrzejesz mięśnie dużo szybciej niż na zimnie i wietrze. Dzięki temu już od pierwszych kroków biegu mięśnie nóg będą z łatwością i harmonijnie pracować.

2. Ubieraj się na cebulkę Zapomnij o grubym i ciężkim ubraniu! Stosuj system trzech warstw, aby skutecznie odizolować się od zimna. Materiały stosowane obecnie w odzieży sportowej są zaawansowane technicznie i posiadają właściwości termiczne, dzięki czemu optymalnie zarządzają ciepłem. Pierwsza warstwa zapewnia oddychalność, druga izolację, a trzecia chroni przed wiatrem i deszczem.

3. Pamiętaj o dobrej kurtce Nieprzemakalna i wiatroszczelna kurtka to obowiązkowy element biegania w trudnych warunkach atmosferycznych. Jesienią i zimą, kiedy na zewnątrz przez znaczną część dnia jest ciemno, warto, aby była dodatkowo wyposażona w elementy odblaskowe. Idealną propozycją będzie kurtka Rain by night Kalenji, która posiada aż 100 cm mocnych odblasków. Dostępna jest w sklepach Decathlon i na www.decathlon.pl.

4. Chroń głowę Nie od dzisiaj wiadomo, że przez głowę ucieka najwięcej ciepła. Zawsze zabieraj ze sobą ciepłą, lekką i miękką czapkę lub opaskę, które ochronią głowę i uszy przed zimnem, wiatrem i śniegiem.

5. Bądź widoczny W zimie bardzo szybko robi się ciemno, więc im więcej elementów odblaskowych masz na sobie, tym lepiej. Genialnym rozwiązaniem na chłodne dni są rękawiczki odblaskowe, które całą zewnętrzną stronę mają pokrytą fosforyzującym materiałem. Rękawiczki odblaskowe Kalenji dostępne są w Decathlon lub na www.decathlon.pl.

6. Zakładaj odpowiednie buty Deszcz lub śnieg będą częstym towarzyszem zimowych biegów. Koniecznie zaopatrz się w buty z bieżnikowaną podeszwą, która zapewnia optymalną przyczepność na wilgotnej, ale też śliskiej nawierzchni, oraz wodoodporną membraną, dzięki której stopy pozostaną suche.

7. Nie zatrzymuj się Pozostanie w bezruchu na zimnie sprawia, ze nasze ciało i mięśnie bardzo szybko się wychładzają. Biegnij więc prosto do celu i zatrzymaj się dopiero w domu, gdzie spokojnie możesz wykonać rozciąganie po treningu.

8. Pij odpowiednią ilość płynów Oddychanie zimnym powietrzem przyspiesza utratę płynów i może prowadzić do odwodnienia. Zawsze bierz ze sobą wodę i pij małymi łykami podczas biegania i po jego zakończeniu.

9. Wytwarzaj ciepło, jedząc Suszone owoce, batoniki zbożowe lub żele energetyczne to pokarmy, które warto zabrać na trening biegowy. Zawarte w nich węglowodany zostaną natychmiast wykorzystane przez komórki mięśniowe i mózgowe do dostarczenia organizmowi energii i do walki z zimnem.

10. Nie zapominaj o odpowiednim oddychaniu Podczas biegania w bardzo zimne i wietrzne dni najlepiej jest wdychać powietrze nosem i wydychać ustami. Dzięki temu wdychane zimne powietrze zostaje ogrzane, zanim dotrze do oskrzelików. Ale pamiętaj, że nie należy oddychać w ten sposób podczas wzmożonego wysiłku.

Zobacz: Dieta i ćwiczenia czy zabiegi w gabinecie? Co wybrać?

Przeczytaj też: Kinga Rusin SCHUDŁA 8 kg i nosi rozmiar 34! Znamy sekret jej figury

Źródło: Konrad Reluga
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: