KOBIETA Moda i uroda Zdrowie i psychologia Dom i wnętrza Przepisy kulinarne
Se.pl styl życia zdrowie i psychologia Jak walczyć z apetytem i dietetycznymi pokusami zimą?

Jak walczyć z apetytem i dietetycznymi pokusami zimą?

02.11.2016, godz. 19:00
kobieta, jedzenie, łyżka, dieta
foto: EAST NEWS

Wraz z nadejściem zimy częściej sięgamy po wysokokaloryczne produkty. Nie bez powodu więc to właśnie zimą najczęściej przybieramy na wadze. Nasz organizm chce zabezpieczyć się przed coraz bardziej odczuwanym chłodem, a także utrzymać stałą temperaturę ciała. Nawet małe zmiany codziennego menu mogą nie tylko uchronić nas przed dodatkowymi kilogramami, ale również zwiększyć odporność. Jak nie dać się zimie i o czym pamiętać, aby nie witać nowego roku w większej o rozmiar garderobie?

Marta Szkupińska, mgr dietetyki PROFEMED Medycyna Estetyczna i eskpert grupy LUX MED, radzi, by sezonie skonsultować się z dietetykiem i wykonać podstawowe badania krwi. Tylko dzięki temu można dobrać odpowiednią dla danego organizmu dietę. Oprócz tego w zimowym sezonie warto zadbać o odporność, zmieniając nawyki żywieniowe. Zimowa dieta powinna opierać się na:
1. Ochronie - sięgaj po naturalne probiotyki, które wspomagają pracę układu trawiennego i mają silne działanie immunomodulujące. Jedz jogurty, maślanki, a także kiszonki.
2. Zwiększeniu odporności - przyjmuj witaminę D! Szacuje się, że do 75 proc. populacji ma niedobór witaminy D, a wiemy że ok 3 proc. ludzkiego genomu jest bezpośrednio lub pośrednio kontrolowane przez tę witaminę! Witamina D ma również właściwości immunomodulujące, jej odpowiedni poziom może zwiększyć twoją odporność, chociażby na zwykłe przeziębienie! Sprawdź więc poziom stężenia 25(OH)D w surowicy krwi i rozważ wraz z lekarzem suplementację w przypadku niedoboru.
3. Działaniu przeciwzapalnym - zadbaj o to, by twoja dieta była bogata w kwercytynę, czyli roślinny związek chemiczny zaliczany do flavonoli (polifenole). To biologicznie czynny składnik pokarmowy, który ma działanie immunomodulujące, antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Oprócz tego działa antynowotworowo i kardioprotekcyjnie. Najwięcej kwercytyny znajdziesz w kaparach.

Zobacz: Odstaw gluten, a zapobiegniesz DEPRESJI!

Przeczytaj też: Antybiotyki w jedzeniu - jak wpływają na nasze zdrowie?

Źródło: Julia Tryzno
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: