KOBIETA Moda i uroda Testy i recenzje Zdrowie i psychologia Dom i wnętrza Przepisy kulinarne
Se.pl styl życia zdrowie i psychologia Nie śpij długo w weekend, bo będziesz tyć!

Nie śpij długo w weekend, bo będziesz tyć!

28.04.2017, godz. 18:00
dieta, figura, waga
foto: EAST NEWS

Mało śpisz w tygodniu i odyspiasz w weekend? To możesz w przyszłości cierpieć na otyłość, nadciśnienie czy cukrzycę! Lepiej nie ryzykuj i zacznij sypiać regularnie, by nie spędzać całego weekendu w łóżku, a potem reszty życia na walce z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jak tryb życia wpływa na twoją wagę.

Otyłość i związane z nią choroby to już światowe epidemie. Przyczyn otyłości jest mnóstwo, ale okazuje się, że do jednej z nich można zaliczyć... odsypianie w weekend! Jeśli więc mało śpisz w ciągu tygodnia, a potem odsypiasz braki w weekend, to możesz w przyszłości cierpieć na otyłość, nadciśnienie czy cukrzycę. Naukowcy z Wielkiej Brytanii przeprowadzili badania, dzięki którym zauważyli, że zmiana rytmu snu w dni wolne od pracy prowadzi do całkowitego rozregulowania wewnętrznego zegara biologicznego człowieka i tym samym przypomina popularne zjawisko jet lag (zostało nawet określone jako społeczny jet lag), które często towarzyszy dalekim podróżom i zmianom stref czasowych. W badaniu wzięło udział 800 osób, które w dni wolne od pracy spały w innych godzinach niż w ciągu tygodnia. Dzięki przeprowadzonym testom i pomiarom okazało się, że osoby to są bardziej narażone na otyłość i związane z nią choroby, niż osoby, które śpią w podobnych godzinach bez względu na dzień tygodnia. Na jaw wyszło także, że już nawet różnica dwóch godzin w rytmie snu zaburza wewnętrzny zegar biologiczny i prowadzi do wzrostu wagi.

Zobacz: Jedzenie śniadań chroni przed nadwagą!

Przeczytaj też: Otyłość u kobiet powoduje raka?! Ryzyko wynosi aż 40 proc!

Źródło: Julia Tryzno
Więcej stylu życia
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: