Bezpieczne zakupy w Internecie

i

Autor: Shutterstock

Bezpieczne zakupy w Internecie

2017-07-27 2:00

Chcesz kupować bezpiecznie – kupuj na Allegro! Jeśli coś nie przypadnie ci do gustu po otrzymaniu przesyłki, masz prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru. Dla pełnego komfortu kupujących Allegro ma też Program Ochrony Kupujących.

Zdarza się, że zamówiony przez internet towar z jakiegoś powodu ci nie odpowiada – kolor nie taki, jak się spodziewałeś, rozmiar nie do końca pasuje – albo sprzedawca nie reaguje wystarczająco szybko na twoje zastrzeżenia. Na szczęście w takich sytuacjach konsument kupujący w internecie jest dobrze chroniony przez polskie prawo. Od zakupu możesz odstąpić w ciągu 14 dni, czyli po prostu odesłać produkt do sprzedawcy. Nie musisz przy tym podawać żadnych powodów. Poza tym przysługuje ci prawo do reklamacji na podstawie rękojmi (zgodnie z prawem obowiązuje przez dwa lata, w niektórych przypadkach przez rok), a także gwarancji (udzielanej często przez producenta lub dystrybutora). W ramach rękojmi możesz żądać wymiany towaru, jego naprawy, obniżenia ceny lub nawet odstępstwa od umowy. Zakres żądań gwarancyjnych zależy od treści konkretnej gwarancji. Dużą zaletą bezpiecznych zakupów na Allegro jest także system płatności. Obsługują go rzetelni renomowani partnerzy – certyfikowane instytucje płatnicze. No i przed zakupem możesz zapoznać się oceną sprzedawców, wystawioną przez innych kupujących.

Program Ochrony Kupujących

W Allegro dla pełnego komfortu kupujących wprowadzono dodatkowo Program Ochrony Kupujących. Jest bezpłatny i obejmuje transakcje zawarte w ramach Allegro. Dzięki niemu możesz uzyskać zwrot wpłaconych pieniędzy wraz z kosztami przesyłki. Program zapewnia ci rekompensatę do 10 tys. Zł w przypadku, gdy zapłaciłeś za towar, ale go nie otrzymałeś lub otrzymałeś towar, który znacznie różni się od opisanego w ofercie. Jeśli realizacja umowy odbyła się przy użyciu usługi PayU, w skład rekompensaty może wejść również koszt wysyłki towaru do 100 zł.

5 kroków do rekompensaty

1. Złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa

Jeśli zostałeś oszukany, zgłoś się na policję lub do prokuratury. Wzór zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa znajdziesz na stronie Allegro. Już wkrótce serwis planuje uproszczenie tej procedury i z wnioskiem o rekompensatę będzie można wystąpić, nie czekając na wszczęcie postępowania.

2. Wypełnij formularz na stronie Allegro

Jeśli otrzymasz pisemne postanowienie o wszczęciu dochodzenia / śledztwa, to w ciągu 30–120 dni (czyli ok. czterech miesięcy) od dnia zakupu musisz wypełnić formularz zgłoszeniowy.

3. Allegro rozpatruje formularz

Teraz twoją sprawą zajmuje się pracownik Allegro. Na decyzję ma 30 dni roboczych od złożenia wniosku, ale przeważnie wystarcza mniej niż tydzień.

4. Wysyłasz dokumenty pocztą

Jeśli Allegro zaakceptuje twój wniosek, w ciągu 90 dni musisz przesłać komplet dokumentów (wszystkie znajdziesz w linkach w powiadomieniu od serwisu).

Uwaga! Wkrótce papierowe dokumenty zastąpione zostaną przez elektroniczne!

5. Allegro wypłaca rekompensatę

Gdy twoje dokumenty wpłyną, otrzymasz maila z potwierdzeniem. Rekompensata zostanie wypłacona na wskazany przez ciebie rachunek w ciągu siedmiu dni roboczych od otrzymania kompletnych dokumentów i ich pozytywnej weryfi kacji.

ALLEGRO POMOŻE W TRUDNEJ SYTUACJI

Ekspert Allegro, Jakub Pepłoński
Sytuacje, w których zamówisz coś i nie dostajesz przesyłki, mogą być stresujące. Jednak wbrew obiegowym opiniom i historiom nagłaśnianym czasem w prasie – poważne naruszenia w tym zakresie są niezwykle rzadkie. Niemniej jednak warto zwracać uwagę na każdy przypadek. Na Allegro mamy do dyspozycji wiele narzędzi chroniących kupujących. Gdy okaże się, że to opóźnienie w dostarczeniu towaru wynika z niezgodnych z prawem działań sprzedawcy, przede wszystkim zawsze należy skontaktować się z Allegro, które pomoże w wyjaśnieniu sytuacji. Kupowanie na Allegro daje jeszcze jedną korzyść, której nie ma w samodzielnych sklepach w internecie. Gdy kupisz coś na Allegro i pojawi się jakiś problem z transakcją, wystarczy zgłosić to do obsługi serwisu. Wtedy Allegro, jako strażnik porządku, przygląda się sprawie i dyscyplinuje sprzedawcę, by zachowywał się uczciwie wobec klienta. Doświadczeni kupujący często mówią, że dzięki ocenom i opiniom o sprzedawcach na Allegro zakupy są tu bezpieczniejsze i pewniejsze niż gdzie indziej.

 

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki