WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Dzieje się USA NowaTV
Se.pl wiadomości dzieje się Powrót do formy - jak zadbać o stopy osób aktywnych fizycznie?

Powrót do formy - jak zadbać o stopy osób aktywnych fizycznie?

24.04.2017, godz. 13:00
sport, ćwiczenia, aktywność fizyczna, trening, buty sportowe
foto: Materiały prasowe

Stopy są częścią ciała, która jest najbardziej narażona na urazy i otarcia. To na nich opieramy cały nasz ciężar. Warto o nie zadbać, w szczególności na wiosnę, kiedy postanawiamy więcej się ruszać i pracować nad naszą kondycją. Nieważne jaki sport uprawiamy, powinniśmy pomyśleć o właściwej ochronie stóp, aby sobie nie zaszkodzić. Marka Gehwol przygotowała kilka rad, dzięki którym wrócimy do właściwej formy bez bólu, pęcherzy i innych dolegliwości.

Nieistotne czy biegamy, pływamy lub ćwiczymy jogę - każda dyscyplina sportowa może nieść ze sobą pewne zagrożenia dla naszych stóp. Jeśli nie zwrócimy na nie uwagi, możemy doprowadzić do sytuacji, kiedy będziemy zmuszeni przerwać na jakiś czas treningi. Warto więc zastosować się do kilku prostych zasad, które zadbają o nasz komfort i ochronią stopy.

Odciski i otarcia

Jesteśmy na nie narażeni, zwłaszcza jeśli lubimy biegać. Nowe buty, zawinięta skarpetka czy spocona stopa wystarczą, aby nabawić się tych przykrych dolegliwości. Otarcia tworzą się, kiedy nasze obuwie jest zbyt luźne, natomiast odciski na skutek nadmiernego nacisku. Poza odpowiednim obuwiem powinniśmy także zadbać o właściwą pielęgnację. Usuwanie martwego naskórka spowoduje, że skóra będzie bardziej elastyczna i odporna na otarcia. Warto więc stosować odpowiedni peeling, który nie tylko zapewni właściwe złuszczanie, ale również będzie zawierać substancje pielęgnujące. Dodatkowo odpowiednio dobrane ortezy z żelu polimerowego pozwolą uchronić miejsca, które najczęściej ulegają uszkodzeniom, np. mały palec stopy lub przedstopie.

Grzyby i bakterie

Kiedy uprawiamy dyscypliny sportowe, które nie wymagają od nas noszenia obuwia, a wręcz przeciwnie – pozwalają stopie oddychać, gdyż ćwiczymy na boso, również jesteśmy narażeni na szkodliwe czynniki. Pływanie na basenie czy ćwiczenie jogi bez butów i skarpet może prowadzić do zarażenia się infekcjami bakteryjnymi i grzybicznymi. Wystarczy przejść po miejscu, po którym wcześniej chodziła osoba zainfekowana. Z tego powodu bardzo istotna jest profilaktyka. Idąc na takie zajęcia, warto wcześniej spryskać stopy sprayem, który w swoim składzie będzie zawierać bisabolol – ochroni on stopy przed niechcianymi infekcjami. Dodatkowo mocznik i alantoina zregenerują i nawilżą skórę. Raz w tygodniu wskazane jest również profilaktycznie wykonanie kąpieli stóp w soli, która zapobiegnie poceniu się skóry, zaczerwienieniom, grzybicy i łuszczycy. Po takim zabiegu należy wykonać peeling i wsmarować w stopy odświeżająco - chłodzący balsam. Dzięki zawartości naturalnej mięty pieprzowej i mentolu pielęgnuje zmęczone i piekące nogi.

Chcąc zadbać o właściwą higienę stóp w trakcie wzmożonego wysiłku fizycznego, warto korzystać z profesjonalnych produktów Gehwol. Do pielęgnacji skóry narażonych na infekcje bakteryjne i grzybiczne oraz na odciski i otarcia, w szczególności polecane są:

1.      Dezodorant do stóp i butów Gehwol, cena ok. 30 zł/ 150 ml

2.      Pielęgnacyjny spray do stóp Gehwol, cena ok. 30 zł/ 150 ml

3.      Balsam odświeżający i chłodzący do stóp i nóg Gehwol, cena ok. 23 zł/ 75 ml

4.      Peeling z masy perłowej Gehwol, cena ok. 40 zł/ 125 ml

5.      Sól do kąpieli z lawendą Gehwol, cena ok. 23 zł/ 10 x 20 g

6.      Orteza z żelu polimerowego Gehwol, cena od ok. 13 zł/ sztuka

Zobacz: Wiosenna pielęgnacja stóp i dłoni. Wykorzystaj zioła, nadają się nie tylko do picia!

Przeczytaj też: Gehwol Med - maść na spękane stopy - opinie

Źródło: newsrm
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: