E-rewolucja Poczty Polskiej

2014-02-26 3:00

Poczta Polska uruchomiła stronę internetową oraz aplikację na telefon Envelo umożliwiającą korzystanie z usług pocztowych bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki temu samodzielnie można wydrukować znaczki, wysłać list elektroniczny lub tradycyjną pocztówkę. Za projekt odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Na platformie Envelo można napisać list (neolist), który zostanie wydrukowany i dostarczony w kopercie do adresata. Platforma Envelo pozwala także na wybranie kartki (neokartki) czy też samodzielne wydrukowanie znaczków pocztowych (neoznaczek). E-usługi oferowane przez Pocztę Polską to doskonałe rozwiązanie zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Na rynek elektronicznych usług pocztowych wprowadzono także aplikację Envelo, skierowaną do użytkowników mobilnych rozwiązań. Aplikacja ta, oprócz możliwości zakupu neokartki, umożliwia między innymi wyszukanie placówek pocztowych dostępnych dla osób niepełnosprawnych czy odbiór multipaczki bądź przesyłki biznesowej.

Jak działa e-poczta?

W ramach Envelo dostępne są aktualnie trzy produkty: neolist, neokartka oraz neoznaczek. Aby skorzystać z tych usług, wystarczy wejść na stronę www.envelo.pl, a następnie wskazać zakładkę, np. wyślij list lub kartkę. Po jej wybraniu wpisujemy treść listu czy neokartki lub korzystamy z gotowych szablonów. W przypadku kartki możemy skorzystać z przygotowanych motywów lub z własnych zdjęć. Następnie wybieramy rodzaj przesyłki - ekonomiczna lub priorytetowa. W przypadku neokartki możemy jeszcze wybrać format - karnet lub widokówka. Za usługę płacimy online. Nasz neolist lub neokartka zostanie dostarczona do adresata w formie wydrukowanej korespondencji w kopercie.

Aby kupić znaczek, wskazujemy w menu "kup znaczek". Wybieramy właściwy nominał oraz grafikę dla znaczka (jest również możliwość zakupu znaczka bez grafiki). Przygotowany neoznaczek można pobrać ze strony lub otrzymać go w formie załącznika na adres e-mail. Następnie drukujemy otrzymany neoznaczek. Można to zrobić bezpośrednio na kopercie lub etykiecie samoprzylepnej. Tak przygotowaną korespondencję nadajemy w placówce pocztowej lub wrzucamy do skrzynki.

Po pierwsze bezpieczeństwo

Rozwiązania zastosowane w platformie Envelo zapewniają zalogowanym klientom poufność przekazywanych drogą elektroniczną informacji poprzez zastosowanie systemu szyfrującego dla przesyłanych danych. Podobne zabezpieczenia stosują również banki na stronach internetowych.

Envelo - poczta w sieci

Poczta Polska cały czas poszerza swoją e-ofertę. Już wkrótce na Envelo będą dostępne kolejne cyfrowe usługi. Będzie to m.in.: skrzynka do odbioru i wysyłania faktur elektronicznych, list skanowany, czyli wirtualizacja tradycyjnej korespondencji przychodzącej. Cały czas rozszerzane są również funkcjonalności aktualnych produktów. Niebawem dostępny będzie znaczek personalizowany oraz na przesyłki zagraniczne. Docelowo platforma Envelo, jak zapewnia Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe.

Zobacz: Poczta Polska się rozwija