WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Ciekawostki USA NowaTV
Se.pl wiadomości polityka Dziennikarze przeciw CENZURZE Kuchcińskiego

Dziennikarze przeciw CENZURZE Kuchcińskiego

07.10.2016, godz. 13:52
MAREK KUCHCIŃSKI
MAREK KUCHCIŃSKI foto: Super Express

Tak władza tłamsi wolność słowa w Sejmie rządzonym przez marszałka Marka "Cenzora" Kuchcińskiego. Fotoreporterowi Super Expressu Pawłowi Dąbrowskiemu odebrano akredytacje do Sejmu bo sfotografował na sali obrad gołe stopy posłanki Lidii Gądek. Według dziennikarzy to jawna forma cenzury. Całe środowisko żurnalistów jest oburzone. Wszyscy rozumieją, że następni mogą być oni bo coś w ich pracy nie spodoba się "cenzorowi" Kuchcińskiemu. A czasy cenzury Polacy przecież dobrze pamiętają, na szczęście widzą tez jak z nią walczyć.

Posłanka Lidia Gądek w połowie września siedząc na sali plenarnej w Sejmie zdjęła buty. Tego dnia założyła ładne pantofle, ale z racji tego, że nie jest przyzwyczajona do chodzenie w wysokich obcasach, musiała ściągnąć obuwie, a nogi swobodnie wystawiła przed siebie, co zauważył fotoreporter "Super Expressu". Posłanka pytana o to, dlaczego siedziała boso w Sejmie odparła: - Od 3 rano byłam na nogach. Najpierw auto, potem pociąg. Mam problemy z krążeniem. Z reguły nie chodzę na wysokich obcasach, dlatego dałam nogom odpocząć. Miałam kilka wystąpień na trybunie sejmowej, cały dzień na nogach trudno wytrzymać, nie dając stopom wytchnienia - mówiła.

I chociaż nie oburzyły jej zdjęcia w gazecie, to innego zdania jest marszałek Sejmu Marek Kuchciński. Uważa on, że takie fotografie - bosych stóp - urągają powadze Sejmu: -  Pana zdjęcia nie są zdjęciami opisującymi prace Sejmu, lecz wręcz przeciwnie, naruszają powagę Sejmu i dobre obyczaje - komentowało biuro prasowe Sejmu podległe "cenzorowi" Kuchcińskiemu. Zdaniem ludzi mediów taka postawa biura nie mieści się w głowie.

Sprawa stała się głośna, a komentują ją dziennikarze różnych mediów i wszyscy są zgodni, decyzja o cofnięciu akredytacji jest skandalem. O rocznym zakazie wejścia do Sejmu dla Pawła Dąbrowskiego powiadomiły oprócz SE.pl również wszystkie inne liczące się media w kraju: "Rzeczpospolita", dziennik.pl, radio ZET, natemat.pl, press.pl, gazeta.pl, TVN24, o2.pl, onet.pl, wprost.pl, a także konkurencyjny fakt.pl i branżowy portal wirtualnemedia.pl. Jednym słowem nikt z liczących się na medialnym rynku graczy nie przeszedł obojętnie wobec sprawy cenzury wprowadzanej przez Marka Kuchcińskiego.

Więcej wiadomości
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: