WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Ciekawostki USA NowaTV
Se.pl wiadomości polska warszawa Chcesz sprzedawać bilety przez telefon? ZTM ujawnia wymagania wobec aplikacji mobilnych

Chcesz sprzedawać bilety przez telefon? ZTM ujawnia wymagania wobec aplikacji mobilnych

26.09.2016, godz. 15:43
Warszawa, stolica, ZTM, autobus, komunikacja miejska
foto: Se.pl/AKPA

Zarząd Transportu Miejskiego chce zwiększyć możliwości zakupu biletów poprzez aplikacje mobilne. Opracował więc listę wymagań, jakie powinna spełniać przyjazna i wygodna w użyciu aplikacja mobilna.

ZTM wymaga od operatorów, aby spełniali szereg kryteriów technicznych i formalnych, jakie są stawiane przed podmiotami, które chcą sprzedawać bilety. Muszą to być m.in. co najmniej dwa sposoby zasilenia finansowego, np. przelew oraz karta płatnicza/kredytowa, obsługa co najmniej dwóch systemów operacyjnych, np. Android, iOS i wdrożenie formatu QR wraz z odpowiednimi kluczami zabezpieczeń wskazanych przez ZTM Warszawa, a w dalszej perspektywie obsługa urządzeń technicznych, np. bramki, szlabany.

Są też wymagania techniczne, jak np. możliwość wdrożenia 5 cyfrowego, emitowanego przez ZTM, kodu zmiennego (raz na dobę). Wprowadzenie numeru biletu w postaci XXX XXXXXXXX (3+8) czy wdrożenie systemu rejestracji w plikach zdarzeń danych dotyczących sprzedaży/aktywacji biletów zakupionych przez aplikacje mobilne. Pliki muszą być przesyłane do ZTM co najmniej raz na dobę w strukturze i zakresie danych wskazanym przez ZTM.

Wysokość prowizji właściciela aplikacji mobilnej nie może przekroczyć 3,8 proc. ceny jednostokowej biletu.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: