WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Ciekawostki USA NowaTV
Se.pl wiadomości polska warszawa Jak nie dać się naciągnąć taksówkarzowi?

Jak nie dać się naciągnąć taksówkarzowi?

05.10.2016, godz. 10:41
Taksówka
foto: Super Express

Informacje o warszawskich taksówkach znajdziemy na stronie, którą uruchomił urząd miasta. Ruszyła też kampania pt. „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz". Mieszkańcy i turyści dowiedzą się jak rozpoznać legalną warszawską taksówkę.

Strona http://taxi.um.warszawa.pl/ kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców, turystów oraz osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego taksówką na terenie Warszawy. Znaleźć tam można informacje przydatne dla pasażera m.in. jak powinna być oznakowana warszawska taksówka, czy też jak i gdzie zgłosić reklamację usługi. Również taksówkarze znajdą na stronie informacje związane z prowadzoną przez nich działalnością.
Obecnie po stołecznych ulicach porusza się blisko 11 200 licencjonowanych taksówek. W Warszawie można jednak również trafić na nielegalnych przewoźników, którzy często próbują naciągnąć swoich klientów. Urząd miasta po raz kolejny prowadzi kampanię informacyjną – „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz". Jej głównym celem jest uświadomienie mieszkańcom i turystom, że korzystanie z licencjonowanych taksówek może uchronić przed przykrymi konsekwencjami związanymi z działalnością nieuczciwych przewoźników. W tym celu na plakatach, ulotkach i spotach kampanii wyeksponowane zostały wszystkie elementy, które wyróżniają legalne taksówki.

Wszystkie licencjonowane warszawskie taksówki muszą posiadać dachowy „kogut" z napisem „TAXI". Na przedniej szybie pojazdu obowiązkowo znajdować się powinna tabliczka zawierająca hologram wraz z numerem licencji warszawskiego taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym samochodu. Dodatkowo na przednich drzwiach powinien znajdować się żółto-czerwony pas z wyraźnym, pięciocyfrowym numerem bocznym oraz herb Warszawy.

We wnętrzu pojazdu w widocznym miejscu musi znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem a także taksometr wskazujący aktualną taryfę i opłatę. W lewym górnym rogu szyby tylnych, prawych drzwi pojazdu powinna znajdować się tabliczka zawierająca szczegółowy wyciąg z taryfy, jak również informację o możliwości kierowania skarg. Taksówkarz, po wykonaniu usługi zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki.

W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć skargę do ratusza lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa 19 115.

Materiały informacyjne związane z kampanią, w tym ulotki w języku polskim, angielskim i rosyjskim będą dystrybuowane na dworcach autobusowych, kolejowych, a także na Lotnisku Chopina oraz w punktach Stołecznego Biura Turystyki. Ponadto, ulotki i plakaty, pojawią się w warszawskich Urzędach Skarbowych w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, w stołecznych teatrach i muzeach, miejskich ośrodkach zdrowia, a także trafią do organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów. Spoty informacyjne emitowane będą m.in. w pojazdach komunikacji miejskiej, w WOM-ach, a także na Lotnisku Chopina.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: