WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Ciekawostki USA NowaTV
Se.pl wiadomości polska warszawa se.pl wiadomości polska warszawa Jak nie dać się naciągnąć taksówkarzowi?

Jak nie dać się naciągnąć taksówkarzowi?

05.10.2016, godz. 10:41
Taksówka
foto: Super Express

Informacje o warszawskich taksówkach znajdziemy na stronie, którą uruchomił urząd miasta. Ruszyła też kampania pt. „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz". Mieszkańcy i turyści dowiedzą się jak rozpoznać legalną warszawską taksówkę.

Strona http://taxi.um.warszawa.pl/ kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców, turystów oraz osób prowadzących działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego taksówką na terenie Warszawy. Znaleźć tam można informacje przydatne dla pasażera m.in. jak powinna być oznakowana warszawska taksówka, czy też jak i gdzie zgłosić reklamację usługi. Również taksówkarze znajdą na stronie informacje związane z prowadzoną przez nich działalnością.
Obecnie po stołecznych ulicach porusza się blisko 11 200 licencjonowanych taksówek. W Warszawie można jednak również trafić na nielegalnych przewoźników, którzy często próbują naciągnąć swoich klientów. Urząd miasta po raz kolejny prowadzi kampanię informacyjną – „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz". Jej głównym celem jest uświadomienie mieszkańcom i turystom, że korzystanie z licencjonowanych taksówek może uchronić przed przykrymi konsekwencjami związanymi z działalnością nieuczciwych przewoźników. W tym celu na plakatach, ulotkach i spotach kampanii wyeksponowane zostały wszystkie elementy, które wyróżniają legalne taksówki.

Wszystkie licencjonowane warszawskie taksówki muszą posiadać dachowy „kogut" z napisem „TAXI". Na przedniej szybie pojazdu obowiązkowo znajdować się powinna tabliczka zawierająca hologram wraz z numerem licencji warszawskiego taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym samochodu. Dodatkowo na przednich drzwiach powinien znajdować się żółto-czerwony pas z wyraźnym, pięciocyfrowym numerem bocznym oraz herb Warszawy.

We wnętrzu pojazdu w widocznym miejscu musi znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem a także taksometr wskazujący aktualną taryfę i opłatę. W lewym górnym rogu szyby tylnych, prawych drzwi pojazdu powinna znajdować się tabliczka zawierająca szczegółowy wyciąg z taryfy, jak również informację o możliwości kierowania skarg. Taksówkarz, po wykonaniu usługi zobowiązany jest wydać paragon fiskalny zawierający m.in. nr boczny i nr rejestracyjny taksówki.

W przypadku podejrzenia, że usługa została wykonana niewłaściwie pasażer może złożyć skargę do ratusza lub zgłosić ten fakt za pośrednictwem portalu Warszawa 19 115.

Materiały informacyjne związane z kampanią, w tym ulotki w języku polskim, angielskim i rosyjskim będą dystrybuowane na dworcach autobusowych, kolejowych, a także na Lotnisku Chopina oraz w punktach Stołecznego Biura Turystyki. Ponadto, ulotki i plakaty, pojawią się w warszawskich Urzędach Skarbowych w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców, w stołecznych teatrach i muzeach, miejskich ośrodkach zdrowia, a także trafią do organizacji pozarządowych działających na rzecz seniorów. Spoty informacyjne emitowane będą m.in. w pojazdach komunikacji miejskiej, w WOM-ach, a także na Lotnisku Chopina.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: