Na Trasie Łazienkowskiej tylko 50

2016-06-29 11:30

Kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu, jadąc aleją Stanów Zjednoczonych! Drogowcy muszą tu wprowadzić ograniczenie do 50 km/h - to decyzja ekspertów marszałka Adama Struzika (59 l.), którzy zamierzają walczyć z hałasem na Trasie Łazienkowskiej. Zalecają też budowę wyższych ekranów.

Kierowcy cieszą się od ponad pół roku odbudowanym mostem Łazienkowskim, ale już niebawem napotkają nowe utrudnienia. Aleję Stanów Zjednoczonych na odcinku między Wałem Miedzeszyńskim a Międzynarodową czeka rewolucja. - Otrzymaliśmy ekspertyzę, która została zlecona przez marszałka województwa i która dotyczy przekroczenia o 13 decybeli norm hałasu - mówi "Super Expressowi" Małgorzata Gajewska (47 l.), rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Jak mówią drogowcy, eksperci zalecają spore zmiany. - Dziś ekrany akustyczne mają tu wysokość od 2,5 do 3,5 metra, a powinny mieć od 4 do 8 metrów i być zagięte u góry - zdradza rzeczniczka. Wykluczono jednak półtunele, które kierowcy znają z S8, bo teren na Trasie Łazienkowskiej nie wytrzymałby takiego ciężaru. Asfalt między Wałem Miedzeszyńskim a Międzynarodową miałby zawierać domieszkę gumy, aby dodatkowo wyciszyć hałas. Na koniec eksperci marszałka chcą zmniejszenia prędkości z 80 km/h do 50 km/h.

Kiedy to się stanie? Nie wiadomo. - W tym roku moglibyśmy przeznaczyć na to tylko 100 tys. zł. Być może uda się za to wykonać jakiś projekt - mówi Małgorzata Gajewska. Cała przebudowa ma zostać zrealizowana do 2020 r. - Wszystko zależy od finansów, które przekaże nam Rada Warszawy - wyjaśnia urzędniczka.

To niejedyne zmiany, które szykują się na Trasie Łazienkowskiej, i to mniej więcej w tym samym czasie. - Jeszcze w wakacje ogłosimy przetarg na projekt remontu i prace budowlane na estakadach nad Agrykolą - zdradza Małgorzata Gajewska. Przebudowa ruszyłaby dopiero w przyszłym roku i zakończyła się po dwóch latach. W jej ramach będą wyburzane stare estakady, a w ich miejsce powstaną nowe. Na szczęście będzie to robione etapami i zawsze kierowcy będą mieli po dwa pasy w obu kierunkach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany