Obwodnice idą pełną parą

2016-06-27 10:00

Stołeczni kierowcy z wytęsknieniem wyczekują nowych dróg, którymi mogliby ominąć korki i światła, gdzie non stop trzeba się zatrzymywać. Na szczęście na dobre rozkręciła się budowa obwodnicy Marek, gdzie już w wakacje wylewany będzie asfalt. Z kolei na Ursynowie po cichu rozpoczęła się budowa Południowej Obwodnicy Warszawy.

18-kilometrowy odcinek S8 połączy Marki i Radzymin. Budowa obwodnicy Marek dopiero teraz na dobre się rozkręciła, choć rozpoczęła się już w marcu. W czerwcu z placu zeszli archeolodzy, którzy prowadzili swoje badania np. w Kobyłce. Odcinek między Markami a Kobyłką buduje firma Salini Polska, a od Kobyłki do Radzymina Astaldi i PbiDM. Gotowe są już przejścia dla zwierząt i przepusty, czyli małe mostki nad wodą. Nad lokalnymi drogami powstaną estakady, na których ruch odbywał się będzie 7-8 metrów nad ziemią. - A na przełomie lipca i sierpnia chcemy ułożyć pierwszą warstwę nawierzchni - zapowiadają wykonawcy inwestycji. Do końca roku chcą zakończyć większość ciężkich prac, aby na wiosnę zająć się już pracami wykończeniowymi. Obwodnica ma być gotowa latem przyszłego roku i z obecną "8" połączy się w okolicach Radzymina.

Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy na dobre ruszy dopiero za rok, ale to nie oznacza, że drogowcy nic nie robią. Na rogu alei KEN i Płaskowickiej, przy bazarku "Na Dołku", powstało próbne poletko dla badań geologów. Badana jest ziemia, która będzie wybierana pod budowę tunelu pod I linią metra. Robią to specjalne wiertła, a inne maszyny wstrzykują beton. Wszystko, by sprawdzić, jak beton tężeje i czy to wystarczy, aby wzmocnić tunele podziemnej kolei. Wyniki badań będą znane dopiero po miesiącu. - Warunki gruntów na Ursynowie są korzystne dla tunelu, ale bezpieczeństwo i utrzymanie ruchu metra w czasie budowy są dla nas priorytetem - tłumaczy Mateusz Witczyński (30 l.), rzecznik firmy Astaldi, wykonawcy odcinka od Puławskiej do Przyczółkowej. Cała inwestycja podzielona jest na trzy odcinki i będzie gotowa na przełomie 2019 i 2020 roku. Wówczas kierowcy będą mieli 18 km nowej drogi z Ursynowa do Wawra wraz z mostem przez Wisłę.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki