- Skończyliśmy prace budowlane i od poniedziałku ruszamy na Nowodwory - mówi Krzysztof Karos (65 l.), prezes Tramwajów Warszawskich. Wzdłuż ulicy Światowida od obecnej pętli Tarchomin Kościelny do pętli autobusowej Nowodwory powstała 1,5-kilometrowa trasa z dwoma przystankami: Stefanika i Ordonówny na wysokości skrzyżowań z tymi ulicami. Kosztowała 31,6 mln zł. Na Nowodworach obok pętli autobusowej powstała zawrotka dla tramwajów dwukierunkowych, które będą tu kończyły trasę.
Dojedzie tu tylko linia 2 z metra Młociny, która w porannym szczycie będzie kursowała co 3-4 minuty, a momentami nawet co 2 minuty. Dodatkowo co 8 minut w porannym szczycie będzie kursowała na skróconej trasie między Młocinami a Tarchominem Kościelnym. Poza szczytem "2" będzie kursowała co 6 minut, a w dni świąteczne co 7,5 minuty. Bez zmian będzie kursowała tramwajowa "17".
Zanim jednak "2" zacznie jeździć na Nowodwory, w niedzielę jej trasą pojadą specjalne linie. W godz. 13-18 na torach pojawi się linia "N", obsługiwana nowoczesnymi tramwajami Jazz Duo oraz zabytkową "Berlinką" z 1940 roku. Kursy będą się odbywały co 15 minut i będą oznaczone naklejkami "Jedź z nami na Nowodwory". Pierwszych 500 pasażerów dostanie certyfikat potwierdzający uczestnictwo w dziewiczym kursie oraz słodkie prezenty i ciepłe napoje.
To nie koniec inwestycji tramwajowych na Tarchominie. Planowane jest dalsze przedłużenie trasy do pętli Winnica w pobliżu ulicy Modlińskiej, gdzie ma powstać nowoczesny węzeł komunikacyjny i parking Park & Ride. Tramwaj ma tam dojechać w drugim kwartale 2019 r.