WIADOMOŚCI Polityka Polska Warszawa Świat Opinie Ciekawostki USA NowaTV
Se.pl wiadomości polska warszawa Warszawa. ZTM wozi nas złomem! Autobusy przerdzewiałe, na łysych oponach

Warszawa. ZTM wozi nas złomem! Autobusy przerdzewiałe, na łysych oponach

12.09.2013, godz. 00:15
Wożą nas złomem!
foto:

Szwankujące hamulce, łyse opony i cieknące z podwozia paliwo - to główne usterki miejskich autobusów, które wykryła kontrola Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego. Niesprawny jest co szósty pojazd, który wozi warszawiaków. Tylko w tym tygodniu GITD odebrał karty wozów 9 autobusom, które już nie wyjadą na trasy. Inspektorzy zapowiadają, że niespodziewane kontrole na pętlach będą prowadzone cały czas.

Choć Ratusz co roku kupuje nowe autobusy, nie oznacza to, że pasażerowie są w nich bezpieczni. W tym tygodniu inspektorzy sprawdzili 62 pojazdy na pętlach w całej Warszawie, między innymi przy Dworcu Zachodnim, Żeraniu FSO czy Witolinie. Efekt? Dziesięć zatrzymanych kart pojazdu, z czego dziewięć z zakazem dalszej jazdy. Powody były różne. - Niesprawny układ pneumatyczny, czyli hamulce, wycieki płynów czy zużyte bieżniki opon - wylicza Alvin Gajadhur (40 l.), rzecznik Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego. Wśród ukaranych przewoźników znaleźli się: Miejskie Zakłady Autobusowe, PKS Grodzisk Mazowiecki, ITS Michalczewski i Mobilis, czyli dosłownie wszyscy.

Zobacz: Warszawa. Cyrk zmienił trasę

Czy Zarząd Transportu Miejskiego wyciągnie za wypuszczanie niesprawnych autobusów na trasy jakieś konsekwencje? - Nie nakładamy kar na przewoźników w przypadku zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez ITD czy policję. Przewoźnik nie otrzymuje od nas po prostu zapłaty za kilometry, których nie wykona - tłumaczy Małgorzata Potocka z biura prasowego ZTM.

Inspektorzy podkreślają, że sytuacja w mieście pod względem bezpieczeństwa jest coraz lepsza, bo kiedyś zabierano karty wozów nawet 30 proc. kontrolowanych autobusów. Od początku tego roku GITD sprawdził 480 pojazdów, z czego w przypadku 61 konieczne było zatrzymanie dowodów, a niedopuszczonych do dalszej eksploatacji zostało 48 autobusów.

To dolega warszawskim autobusom:

- wycieki paliwa
- zużyte bieżniki opon
- niesprawne hamulce
- niesprawne wyjścia awaryjne
- nieszczelne okna lub drzwi
- niesprawna klimatyzacja

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: