Super Express»

Wydarzenia

»

Kraj

» Uwaga na klej do protez! Zbyt częste używanie Corega extra strong grozi chorobami

Uwaga na klej do protez! Zbyt częste używanie Corega extra strong grozi chorobami

Używasz kleju do mocowania protez? Twoje zdrowie może być poważnie zagrożone. Producent popularnego kleju Corega extra strong ostrzega, że zbyt długie i częste stosowanie specyfiku grozi zatruciem cynkiem, które może doprowadzić do niedokrwistości, osłabienia i chorób żołądka.

Drętwienie, mrowienie lub osłabienie rąk i nóg, trudności z chodzeniem, zaburzenia równowagi, a także problemy dotyczące krwi, takie jak niedokrwistość. To objawy, które mogą wystąpić u osób używających kremu do mocowania protez zębowych Corega extra strong. To najpopularniejszy w Polsce preparat. O problemie poinformował sam producent kremu. - Istnieje potencjalne zagrożenie dla zdrowia związane z długotrwałym stosowaniem w nadmiernych ilościach kremu do protez zębowych Corega extra strong - tłumaczy Małgorzata Michałków z firmy Glaxo Smith Kline Consumer Healt Care.

Wszystko z powodu zawartego w nim cynku. W niewielkich ilościach jest nawet pożądany, ale gdy do organizmu dostaje się go zbyt dużo, może być bardzo groźny. Tak się dzieje, gdy jedna tubka 40 g wystarcza na mniej niż trzy tygodnie. W takich przypadkach producent zaleca, aby przerwać stosowanie produktu i udać się do lekarza. Przerażona doniesieniami na temat szkodliwości kleju jest Irena Łapińska (57 l.) ze wsi Nowosady na Podlasiu. - Używałam tego preparatu od dawna. Teraz na pewno przestanę. - Cynk to jeden z mikroelementów niezbędnych człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania, ale w nadmiernych ilościach może być szkodliwy - tłumaczy Wojciech Możeń, stomatolog. - Może poważnie odbić się na zdrowiu każdego człowieka, a tym bardziej starszego - dodaje.

Producent zdecydował o wycofaniu preparatu, ponieważ użytkownicy zaczęli zgłaszać problemy zdrowotne. - W ostatnim czasie na całym świecie stwierdziliśmy 413 przypadków problemów ze zdrowiem, które mogą być związane ze stosowaniem naszego kremu. Niemal wszystkie były w USA, dwa w Japonii i dwa we Włoszech - tłumaczy Małgorzata Michałków. - Dlatego zdecydowaliśmy się wstrzymać produkcję i dystrybucję. Do połowy kwietnia zapas kremu w polskich aptekach powinien się wyczerpać - dodaje.

Krzysztof Przystupa (56 l.), prezes Lubelskiej Izby Aptekarskiej: Nadmiar cynku jest groźny

- Sole cynku przedostają się do układu krwionośnego i jeśli jest ich nadmiar, mogą pojawić się objawy zatrucia organizmu. Są to np. drętwienie, mrowienie lub osłabienie kończyn dolnych i górnych, trudności z chodzeniem, zaburzenia równowagi. W pewnych przypadkach może też pojawić się niedokrwistość. Na szczęście producent specyfiku ostrzegł o tym uczciwie.

ewydanie

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
Zobacz także
update counter
Najnowsze plotki i skandale zawsze z Tobą. se.pl na komórce i tablecie!
Najczęściej komentowane
se app Pobierz na iPhone Pobierz na iPad Pobierz na Androida