Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Po zakończeniu testów w Niemczech i w Hiszpanii, cały dakarowy zespół Audi wyjechał na pustynię w Maroku, gdzie przy wysokich temperaturach ćwiczył jazdę po wydmach.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Za kierownicą tego niezwykle skomplikowanego prototypu zasiadali na zmianę: rekordzista Dakaru Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz oraz Mattias Ekström. Razem z kierowcami ćwiczyli również piloci: Edouard Boulanger, Lucas Cruz i Emil Bergkvist.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Warunki, jakie zespół testowy napotkał w Maroku, były miejscami ekstremalne.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Na Rajdzie Dakar spodziewamy się mimo wszystko znacznie niższych temperatur. Mimo to, celowo pojechaliśmy do Maroka, aby przetestować naszą koncepcję w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Podzespoły, takie jak na przykład MGU, w zasadzie nie były zaprojektowane do pracy w tak wysokich temperaturach otoczenia, ale w tym upale układ napędowy i inne komponenty muszą siłą rzeczy pracować na granicy swych możliwości, a nawet poza nią.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Spostrzeżenia, które zdobyliśmy w Maroku są bezcenne, ale pokazują nam również, że przed Rajdem Dakar wciąż mamy wiele do zrobienia, a czasu pozostało niewiele.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Wiele uwagi należało również poświęcić akumulatorowi wysokiego napięcia, który został opracowany specjalnie na potrzeby Rajdu Dakar.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Audi RS Q e-tron wyposażone jest w elektryczny układ napędowy z dwoma zespołami generator-rozrusznik (MGU) rodem z Formuły E.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Wysokonapięciowy akumulator opracowany przez Audi Sport, ładowany jest podczas jazdy przez konwerter energii składający się z wydajnego silnika TFSI skonstruowanego wcześniej z myślą o wyścigach serii DTM i trzeciego MGU.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Równolegle z testami, Audi Sport rozpoczęło już budowę pierwszego samochodu startowego z numerem podwozia 104. Samochód testowy to prototyp.
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku
Audi RS Q e-tron testowane w Maroku