Elektryczny Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance - Super Express
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Nowa Corsa oznaczona kodem F, produkowana od 2019 roku jest dla Opla wyjątkowa. To pierwsza odsłona tego popularnego modelu tworzona zupełnie od nowa, po przejęciu niemieckiej marki przez grupę PSA.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Nowa Corsa bazuje na płycie podłogowej CMA, z której korzysta m.in. Peugeot 208. Chociaż podobieństw do francuskich samochodów jest znacznie więcej. Ale po kolei...

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Prezentowany model to aktualnie najszybsza Corsa jaką można kupić. Najszybsza biorąc pod uwagę czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h. 136-konny silnik elektryczny potrzebuje raptem 8,1 sekundy, aby Corsa-e osiągnęła prędkość trzycyfrową.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Przyspieszenie robi wrażenie nie tylko na kierowcy i pasażerach, ale także na innych użytkownikach dróg. Elektryczna Corsa nie wygląda na szybkie auto. Szczególnie opisywany egzemplarz to bardzo cichociemny pojazd, przypominający miejskiego szaraka gubiącego się w tłumie.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Aby korzystać z pełnego potencjału silnika elektrycznego należy uaktywnić tryb Sport. To właśnie w takim ustawieniu samochód oddaje do dyspozycji 136 KM i 260 Nm. W trybie Normal moc zostaje ograniczona do 109 KM, a w trybie Eco do 82 KM. Sprytna zagrywka pozwalająca na uzyskanie jak największego zasięgu kosztem ponadprzeciętnych osiągów.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Według normy WLTP prezentowany samochód powinien pokonać na jednym ładowaniu 337 km. Czy jest to wynik realny? Jak najbardziej tak! Aby tego dokonać należy jednak jeździć w najbardziej oszczędnym trybie, co wbrew pozorom nie jest uciążliwe.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Nawet mocno stłamszone osiągi podczas ruchu miejskiego okazują się w zupełności wystarczające. Przy domyślnym ustawieniu napędu pełne akumulatory o pojemności 50 kWh wystarczą na pokonanie około 300 km. Przyzwoicie. W trybie Sport zasięg kurczy się o kolejne kilkadziesiąt kilometrów.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Chcąc maksymalnie wykorzystać potencjał samochodu w odzyskiwaniu energii z hamowania warto przestawić drążek automatycznej skrzyni w tryb B. W takim ustawieniu auto mocniej przyhamowuje po odpuszczeniu pedału gazu, efektywniej odzyskując energię. Siła hamowania silnikiem nie jest przesadnie mocna i nie sprawia, że jazda staje się szarpana.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Warto dodać, że elektryczna Corsa przyjmie energię elektryczną z ładowarki o mocy do 100 kW. Przy wykorzystaniu takiego urządzenia czas ładowania do 80% potrwa około 30 minut. Przy wykorzystaniu zwykłego, domowego gniazdka? Cóż, w takiej sytuacji trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Jak już wspomniałem Corsa-e to najszybsza aktualnie oferowana wersja tego modelu. Szybka, nie oznacza jednak sportowa. Zawieszenie jest typowe dla klasycznych aut segmentu B. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Auto prowadzi się pewnie i jest komfortowe. Zakręty? W nich czuć niemałą masę własną. Same akumulatory ważą 345 kg. Całe auto ”na sucho” ponad 1,5 tony!

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Miejski Opel ma swój własny styl. Przynajmniej jeśli chodzi o stylistykę nadwozia. Na dodatek wersja elektryczna z zewnątrz praktycznie nie różni się od spalinowych odmian.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Jedynie niewielkie emblematy na słupkach B oraz na tylnej klapie dokumentują, że mamy do czynienia z wersją zasilaną elektronami. Na wstępie zaznczyłem, że nowa Corsa została zbudowana przy użyciu całej masy elementów aut z grupy PSA.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Bliźniakiem opisywanego samochodu jest Peugeot 208.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Elektryczna natura daje się we znaki, jeśli na tapetę weźmiemy bagażnik. Kufer Corsy ze spalinowym układem napędowym ma pojemność 309 litrów. Kufer Corsy-e o 42 litry mniej.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Francuskie geny Corsy najbardziej widoczne są we wnętrzu.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Nietypowy drążek skrzyni biegów, przełącznik trybów jazdy oraz system multimedialny są przejęte z miejskich modeli Peugeota. 

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Na pochwałę zasługuje ogólna ergonomia. Obsługa wszystkich pokładowych instrumentów jest łatwa i przejrzysta.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Cyfrowe zegary, które de facto są niewielkim ekranikiem wyświetlającym niezbędne dane dotyczące jazdy przypominają ten sam element stosowany m.in. w Citroenie C4.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Kierownica oraz fizyczny panel klimatyzacji to dzieła Opla. Klasyczne i charakterystyczne dla wszystkich tych, którzy jeździli jakimkolwiek w miarę nowym modelem niemieckiego producenta.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Plus za pozostawienie tradycyjnego pokrętła głośności. Kolejny plus za ładowarkę indukcyjną, port USB-A oraz dwa cupholdery na tunelu środkowym.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Przed pasażerem znalazło się miejsce na obszerny schowek, a zdecydowanie mniejszą skrytkę ulokowano w regulowanym podłokietniku. Minus za kamerę cofania, której obraz jest bardzo słabej jakości.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Jakość wykonania? Typowa dla aut segmentu B. We wnętrzu Corsy-e dużo jest twardego plastiku, który stwarza wrażenie podatnego na zarysowania. Jednak w niektórych miejscach (m. in. na boczkach przednich drzwi) można znaleźć miękkie obicia.

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance

Najtańszy Opel Corsa-e kosztuje co najmniej 132 490 zł. Taka kwota wystarczy na zakup... dwóch Opli Corsa z 75-konnym silnikiem 1.2, w standardzie wyposażenia Edition (od 63 090 zł). Dodam, że podstawowa wersja elektrycznej Corsy nie posiada m.in. LED-owych świateł do jazdy dziennej, tylne szyby opuszcza się i podnosi korbkami, a auto stoi na stalowych felgach. Skromnie jak na samochód za ponad 130 000 zł. Bogatowy wyposażona Corsa-e ma cenę 151 290 zł. 

Autor: Paweł Kaczor
Rozwiń
Powrót
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Opel Corsa-e 136 KM 50 kWh Elegance
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email