Ford GT w wersji specjalnej Heritage Edition - Super Express
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Forda GT - podwozie GT/105

Forda GT - podwozie GT/105

Wkraczając w ostatni rok produkcji, supersamochód Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition składa hołd prototypom Forda GT z 1964 roku, które doprowadziły do powstania jedynego amerykańskiego supersamochodu, wygrywającego wyścig Le Mans w latach 1966-1969 oraz ponownie w 2016 roku.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Auto to nowoczesna interpretacja oryginału, która bezbłędnie wskazuje, czemu ten samochód oddaje hołd. Pojazd ma biały lakier Wimbledon White z grafiką Antimatter Blue, w tym potrójny pas wyścigowy na dachu.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Widoczne są odsłonięte elementy z włókna węglowego, w tym 20-calowe koła w kolorze Antimatter Blue (unikalna barwa dla Forda GT), a także odsłonięty przedni spojler z włókna węglowego, progi boczne, podstawy lusterek, żaluzje silnika i tylny dyfuzor wykończone w połysku.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Zaciski hamulcowe Brembo lakierowane w kolorze srebrnym z czarną grafiką oraz czarne nakrętki kół dodatkowo unowocześniają estetykę.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Włókno węglowe jest również obecne w kabinie, z progami drzwi z włókna węglowego, dolną częścią słupków A i konsolą, a także z matowymi akcentami również z włókna węglowego. Z niego wykonane są także fotele, pokryte Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue ze srebrnymi przeszyciami, a na powierzchni siedzeń i zagłówkach wytłoczono logo GT.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Deska rozdzielcza jest pokryta skórą w kolorze Ebony i Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue. Alcantarą pokryte są również słupki i podsufitka. Niebieskie aplikacje Antimatter Blue na desce rozdzielczej, listwach przy drzwiach i konstrukcji siedzeń są skoordynowane wizualnie z wyjątkowymi kołami. Kierownica jest wykończona Alcantarą w kolorze Ebony z czarnymi przeszyciami, a łopatki zmiany biegów z podwójnym sprzęgłem są surowe i wypolerowane.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Forda GT - podwozie GT/105

Forda GT - podwozie GT/105

Mając na celu pokonanie Ferrari i wygranie Le Mans, Ford rozpoczął prace nad własnym samochodem wyścigowym w 1963 roku, a niecały rok później podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 1964 roku zaprezentowano prototyp Forda GT (podwozie GT/101).

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition

Zbudowano pięć prototypów GT – to pierwsze modele Forda wykorzystujące głęboką analizę aerodynamiczną do optymalizacji osiągów przy dużych prędkościach. Są to jedne z najważniejszych samochodów produkowanych przez Forda, stanowiące podstawę programu GT, którego kulminacją był miejsca 1-2-3 podczas wyścigu Le Mans w 1966 roku. Spośród pięciu zbudowanych prototypów Forda GT, podwozie GT/105 jest jedynym, które przetrwało w oryginale i nosi barwy zgodne z ówczesną wersją. Podwozia GT/101 i GT/102 zostały zezłomowane po testach zderzeniowych Le Mans i Monza. Modele GT/103 oraz GT/104 zostały przemalowane i są ekskluzywnymi eksponatami w Muzeum Shelby w Boulder w Kolorado.

Autor: Ford/ Materiały prasowe
Rozwiń
Powrót
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email