Hyundai Kona po liftingu 2020
Liftingu kompaktowego crossovera doczekaliśmy się całkiem szybko. Po niespełna trzech latach produkcji, Hyundai modernizuje model Kona i wprowadza garść zmian, które pomogą mu konkurować z rywalami. W tym segmencie nie ma miękkiej gry, dlatego Koreańczycy wiedzą co robią. Oprócz wyglądu sporo zmieniło się też pod maską i pod nadwoziem.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Zmiany wizualne to kwestia gustu. Przód Kony zmienił się w wyraźny sposób i jest zróżnicowany w zależności od wersji - w gamie zadebiutowała odmiana N-Line, której wcześniej na próżno było szukać w katalogu. Kona ze sportowym sznytem prezentuje się bojowo i wyróżnia ją inny grill, zmienione zderzaki, wyrazisty dyfuzor w tylnym zderzaku i szereg sportowych dodatków w kokpicie.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Jeśli o wnętrzu mowa, to na pierwszy rzut oka nie zmieniło się w nim zbyt wiele. Ulepszeń jednak nie brakuje - pojawił się nowy system multimedialny i cyfrowe zegary. Wprawne oko zauważy również nowe dekory, a po zmroku docenimy podświetlenie ambientowe. Nie zabrakło również nowych materiałów i wzorów wykończenia. Gama dostępnym tapicerek obejmuje czarny materiał, z wzorem w pepitkę, tkaninę z elementami w kolorze czarnym i szarym oraz perforowaną skórę w kolorze czarnym, beżowym lub khaki. Wisienką na torcie jest obsługa bezprzewodowa Android Auto i Apple CarPlay.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Pod maskę zawitały zelektryfikowane jednostki z 48-woltową instalacją - miękka hybryda jest standardem dla silników wysokoprężnych, i opcjonalna dla silnika 1.0 T-GDI. To co zapowiada się szczególnie ciekawie, to topowy silnik benzynowy o mocy 198 KM. Mowa o zmodernizowanym 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Ten układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła. W ofercie pozostaną również odmiany hybrydowa i elektryczna.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Nowa Kona ma również być bardziej komfortowa. Po liftingu, zmiany objęły również układ jezdny, a zawieszenie zostało zestrojone na nowo. Sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatora zostały zmodyfikowane w celu poprawy komfortu jazdy i tłumienia nierówności.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Zmodyfikowano również ograniczniki w tylnym zawieszeniu, co przyniosło korzyści w zakresie jazdy po dużych wybojach i kontroli przechyłu bocznego nadwozia. Hyundai zapowiada, że topowa Kona N-Line z silnikiem 1.6 T-GDI pójdzie własną drogą i otrzyma nieco inne, bardziej sportowe nastawy układu jezdnego.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Całkowicie nowa Kona N Line i nowa Kona pojawią się w europejskich salonach pod koniec roku, a na początku 2021 roku dołączy nowa Kona Hybrid.
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020
Hyundai Kona po liftingu 2020