Mazda CX-60 - premiera statyczna - Super Express
Nowy SUV Mazdy

Nowy SUV Mazdy

Została zbudowana w oparciu o nową płytę podłogową, ma tylnonapędową architekturę i najlepsze osiągi w obecnej gamie modelowej. Mazda CX-60 wkracza na rynek i próbuje postraszyć rywali z segmentu premium. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Mazda CX-60 - tył

Mazda CX-60 - tył

Czy osiągi, wyposażenie i jakość wykończenia uzasadniają te aspiracje? Czy ponad 250 zamówień złożonych "w ciemno" okaże się dobrą decyzją klientów? Widzieliśmy Mazdę CX-60 na żywo, zasiedliśmy w jej wnętrzu i znamy odpowiedź na te pytania.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Mazda CX-60 - wnętrze

Mazda CX-60 - wnętrze

Segment premium to jednak nie tylko mocne jednostki napędowe, ale i dopracowane wnętrze. W Maździe CX-60 znacząco różni się ono od tego z CX-5 i zostało wykończone jeszcze lepiej. Rysunek kokpitu jest elegancki, i choć postawiono tu na prosty design, kierowców ucieszy fakt, że na desce rozdzielczej wciąż mamy do dyspozycji całą masę prawdziwych, fizycznych przycisków. Dobór materiałów wykończeniowych jest bezbłędny, a przeszycie na środku deski rozdzielczej zwraca uwagę jako nietypowy detal. Minusy? Jest jeden, na który zwrócą uwagę wysocy kierowcy i pasażerowie. Fotele wciąż nie mają wysuwanego podparcia na uda, a siedzisko jest nieco za krótkie jak na europejskie standardy. Ilość miejsca we wnętrzu jest wystarczająca, dzięki czemu CX-60 powinna sprawdzić się jako auto rodzinne, zwłaszcza, że pojemnością 570 l i obecnością gniazdka o mocy 1500 W zadowala również bagażnik.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Mazda CX-60

Mazda CX-60

Proporcje nadwozia od razu zdradzają, że CX-60 to auto zbudowane w oparciu o płytę podłogową o tylnonapędowej architekturze

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Mazda CX-60 - przód

Mazda CX-60 - przód

Rywalizacja w segmencie premium sprawia również, że Mazda musi przekonywać technologicznymi nowinkami i zaawansowanymi systemami. W CX-60 znajdziemy ich sporą porcję, zaczynając od personalizacji w oparciu o rozpoznawanie twarzy kierowcy (ustawienia fotela, systemu multimedialnego czy lusterek zmieniają się same, bo auto "widzi" kto zasiada za kierownicą) przez systemy bezpieczeństwa (w standardzie ma ich być więcej niż u konkurentów) aż po układy czuwające nad wrażeniami z dynamicznej jazdy, takie jak układ Kinematic Posture Control, który przyhamowuje wewnętrzne koło podczas jazdy po łuku, by ograniczyć przechyły nadwozia i umożliwić pewniejszą jazdę po zakrętach. Nieco inaczej niż u konkurentów jest także rozwiązana automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów, która nie posiada tradycyjnego konwertera momentu, a zamiast niego zastosowane jest sprzęgło cierne. Podczas testu przekonamy się, jak działa to w praktyce.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Mazda CX-60 - premiera

Mazda CX-60 - premiera

Mazda CX-60 - premiera
Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Mazda CX-60 - premiera

Mazda CX-60 - premiera

Mazda CX-60 - premiera
Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Powrót
Mazda CX-60 - premiera
Mazda CX-60 - premiera
Mazda CX-60 - premiera
Mazda CX-60 - premiera
Mazda CX-60 - premiera
Mazda CX-60 - premiera
Mazda CX-60 - premiera
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email