Peugeot 508 Sport Engineered (2021)
Peugeot 508 Sport Engineered
W ofercie sedan i kombi
Będzie dostępny jako sedan i kombi, pod maskę trafił 360-konny układ hybrydowy, a napęd trafi na obie osie. Specyfikacja nowego Peugeota 508 Sport Engineered zapowiada się obiecująco.
Premiera Peugeota 508 Sport Engineered
Francuzi od dawna zapowiadają sportowy wariant topowego modelu 508, ale dopiero teraz poznaliśmy wygląd wersji produkcyjnej. Odmianę Sport Engineered trudno pomylić z jakąkolwiek inną - specjalna kolorystyka i sportowe dodatki wskazują, że pod maską pracuje mocny układ hybrydowy. Kiedy Peugeot 508 Sport Engineered zawita do salonów?
Peugeot 508 Sport Engineered - kokpit
Nie obyło się również bez zmian stylistycznych. Zielone dodatki, nowe felgi, nieco inne wykończenie kokpitu i wyrazisty dyfuzor w tylnym zderzaku odróżniają wersję Sport Engineered od innych. Wizualne zmiany zdradzają, że mamy do czynienia z nieco szybszym Peugeotem.
Dane techniczne
Peugeot 508 Sport Engineered jest napędzany przez turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 i elektryczne jednostki, które napędzają tylną oś. Moc systemowa to 360 KM, a moment obrotowy wynosi 520 Nm.
Hybryda plug-in pozwala na bezemisyjną jazdę
To pozwala na sprint do setki w czasie 5,2 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h. Topowy, sportowy wariant 508 jest hybrydą plug-in, dlatego możemy poruszać się bezemisyjnie. Zasięg ma wynosić około 42 km, a to zasługa baterii o pojemności 11,5 kWh.
Peugeot 508 Sport Engineered na oficjalnych zdjęciach
Nie obyło się również bez zmian stylistycznych. Zielone dodatki, nowe felgi, nieco inne wykończenie kokpitu i wyrazisty dyfuzor w tylnym zderzaku odróżniają wersję Sport Engineered od innych. Wizualne zmiany zdradzają, że mamy do czynienia z nieco szybszym Peugeotem.
Mistrz prostej? Raczej nie
Hybrydowy 508 Sport Engineered nie ma być mistrzem prostej, a kompletnym autem dającym frajdę również w zakrętach. Za właściwości jezdne odpowiedzialny jest inaczej zestrojony układ zawieszenia z adaptacyjnymi amortyzatorami. Koła rozstawiono szerzej niż w innych wersjach, a hamowaniem zajmuje się nowy układ hamulcowy. Na pierwszy montaż, Peugeot dostał opony Michelin Pilot Sport 4S.
Zmiany stylistyczne
Wyrazisty dyfuzor w tylnym zderzaku odróżnia wersję Sport Engineered od innych. Wizualne zmiany zdradzają, że mamy do czynienia z nieco szybszym Peugeotem.
Kiedy Peugeot 508 Sport Engineered zawita do salonów?
Usportowione wersje sedana i kombi mają być dostępne już w pierwszej połowie 2021 roku. Nie znamy jeszcze cen, ani wyposażenia nowego najmocniejszego Peugeota.
Peugeot 508 Sport Engineered
Akcenty stylistyczne zdradzają, że topowy Peugeot jest hybrydowy. I nie jest to byle jaka hybryda!