Hybrydowy Peugeot 508 SW PSE - Super Express
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
PSE, czyli Peugeot Sport Engineered

PSE, czyli Peugeot Sport Engineered

Topowa odmiana Peugeota 508 jest zarazem najmocniejszym autem tego producenta. Na drogi nigdy nie wyjeżdżały mocniejsze, seryjnie produkowane Peugeoty, ale jak pokazał mi tydzień spędzony z tym autem, moc nie musi być tożsama z emocjami.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE - usportowione kombi

Peugeot 508 SW PSE - usportowione kombi

Choć 360 KM generowanych przez hybrydowy układ napędowy zapewnia świetną dynamikę i pozwala porównywać osiągi Peugeota z niektórymi modelami producentów klasy premium, w Peugeocie 508 SW PSE trudno odnaleźć naprawdę mocne wrażenia. Jakie jest francuskie, hybrydowe kombi z dwoma silnikami elektrycznymi, akumulatorem doładowywanym z sieci energetycznej i jednostką spalinową?

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE - dynamiczna sylwetka

Peugeot 508 SW PSE - dynamiczna sylwetka

Układ napędowy Peugeota 508 SW PSE składa się z trzech jednostek. Ciekawy jest fakt, że podczas spokojnej jazdy na silniku elektrycznym, Peugeot napędzany na tylną oś. To rozwiązanie jest coraz częściej spotykane w zelektryfikowanych pojazdach, ale jeśli liczycie na to, że Peugeot 508 jeździ dzięki niemu jak auto tylnonapędowe, to srogo się zawiedziecie. Gdy tylko chcemy przyspieszyć nieco mocniej, do akcji wkracza przednia oś i cały szereg systemów bezpieczeństwa.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Agresywny przód Peugeota 508 SW PSE

Agresywny przód Peugeota 508 SW PSE

Taki kaganiec nie ma ani trochę luzu, a Peugeot jest zawsze śmiertelnie poważny. Działanie ESP nie pozwala tu na uślizgi i często gasi zapał kierowcy do szybszej jazdy. Szkoda, że systemu kontroli trakcji nie da się w żaden sposób uśpić.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE - przód z LED-owymi lampami

Peugeot 508 SW PSE - przód z LED-owymi lampami

Benzynowa, turbodoładowana jednostka 1.6 jest sercem układu. Generujący 200 KM silnik sparowany został z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów, a obok niego, na przedniej osi mieści się również elektryczny motor o mocy 110 KM. Tylny silnik elektryczny jest odrobinę mocniejszy i swoje 113 KM wykorzystuje podczas spokojnej jazdy lub szybkich startów.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Wnętrze Peugeota 508 SW PSE

Wnętrze Peugeota 508 SW PSE

Sportowy klimat widoczny na zewnątrz, wkradł się również do kokpitu. Peugeot 508 SW PSE niezmiennie cieszy wnętrzem złożonym z materiałów dobrej jakości i wyróżnia się spośród konkurentów atrakcyjnym designem. Nie sposób narzekać na dobre wyciszenie kabiny, a miłe dla oka, zielone przeszycia i trzy paski oznaczające topową odmianę widoczne są tu na kierownicy, fotelach czy elementach deski rozdzielczej.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE ma wygodne fotele

Peugeot 508 SW PSE ma wygodne fotele

Zegary pozostały niezmienione i ich grafika, za wyjątkiem koloru, jest taka, jak w zwykłym 508. Wykończone skórą i alcantarą fotele są wygodne w długiej trasie i przyzwoicie podpierają ciało. Dodajmy do tego system audio Focal o znakomitym, jak na tę klasę, brzmieniu i mamy komplet dowodów na to, że wnętrze jest bez wątpienia mocną stroną testowanego Peugeota.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Kanapa Peugeota 508 SW PSE

Kanapa Peugeota 508 SW PSE

Miejsca jest tu w sam raz dla pasażerów średniego wzrostu.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Emblematy PSE pojawiają się zarówno na nadwoziu, jak i w środku.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Bagażnik ma rozsądne 530 l pojemności.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Warto odnotować, że Peugeot 508 SW PSE rusza z miejsca bez zawahania i szybko rozpędza się do 100 km/h. Przyspieszenie do setki trwa 5,2 sekundy, a auto nie traci chęci do jazdy powyżej 120 km/h. Układ jezdny sprawia z kolei, że szybkie łuki i zakręty nie stanowią dla Peugeota problemu, a choć auto ma lekką nadwagę, masa umieszczona jest blisko asfaltu, dzięki czemu przechyły boczne nie są przesadnie duże. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE - hamulce

Peugeot 508 SW PSE - hamulce

Brakuje tu tylko... sportu. Bo "PSE" oznacza "Peugeot Sport Engineered", nie ma tu odczuwalnego podczas jazdy pierwiastka auta sportowego. Topowe 508 jest po prostu szybkim kombi, ale swoim wyglądem zapowiada zdecydowanie więcej. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Co należałoby poprawić w pierwszej kolejności, by to zmienić? Działanie układu kierowniczego, który jest zupełnie miałki i nie przekazuje zbyt wiele informacji, możliwość poluzowania elektronicznego kagańca, reakcję na gaz w trybie hybrydowym (obecnie jest trochę ospała) i brzmienie, bo tego brakuje tu najbardziej. Silnik Peugeota nawet nie próbuje udawać, że brzmi ciekawie.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Hybrydowy układ zastosowany w tym modelu możemy ładować z gniazdka. 508 PSE to plug-in, który wyłącznie na prądzie przejedzie około 40 km. To raczej niewiele - akumulatory umieszczone pod podłogą mają bowiem 11,5 kWh pojemności. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Gdy jeździmy z rozładowanymi bateriami, tak jak zwykłą hybrydą, zużycie paliwa waha się od 7 do 10 litrów na 100 km i jest mocno zależne od stylu jazdy. Autostradowe prędkości sprawią, że benzynowa jednostka "łyknie" około 8 l/100 km.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE jest w pewnym sensie topowym modelem Peugeota. To sprawia, że jego cena przebija granicę 300 000 zł. Za auto, które już w standardzie jest praktycznie kompletnie wyposażone trzeba więc zapłacić 307 500 zł. Bez owijania w bawełnę - jest to bardzo wygórowana kwota. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Gdy zerkniemy w cenniki aut takich jak BMW 330e xDrive Touring w wersji M Sport czy Volvo V60 T8 eAWD Polestar Engineered, widzimy, że oba modele są tańsze i należą do ogólnie przyjętego segmentu premium. Cenę Peugeota uzasadnia dobre wyposażenie i standardowe elementy, za które trzeba dopłacać u konkurentów. Mimo to, sposobów na szybką hybrydę jest o wiele więcej i z pewnością nie dla każdego Peugeot będzie najlepszą propozycją.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Ładowanie Peugeota 508 SW PSE ze zwykłego gniazdka zajmuje 5-6 godzin

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Dwa silniki z przodu, jeden z tyłu. Taka konfiguracja legitymuje się mocą 360 KM.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Za to trzeba u konkurentów słono dopłacić. Pamięć ustawień fotela kierowcy i masaż to standard w 508 PSE.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

System audio Focal brzmi bardzo dobrze i ma mnóstwo dostępnych dla słuchacza ustawień.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Zegary nie zmieniły się względem zwykłej odmiany 508.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Skrzynia biegów to sprawdzona, 8-stopniowa konstrukcja. Działa bez zarzutu.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Ekran systemu multimedialnego jest umieszczony, wbrew obowiązującym trendom, poniżej nawiewów.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Powrót
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Peugeot 508 SW PSE
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email