Skoda Slavia
Skoda Slavia po zaprezentowanym wiosną SUV-ie o nazwie Kushaq, jest drugim nowym modelem czeskiego producenta opracowanym specjalnie dla subkontynentu indyjskiego.
Skoda Slavia
W Indiach Skoda nadzoruje wszystkie działania Grupy Volkswagen, a także projekt INDIA 2.0, przy czym ten ostatni obejmuje ofensywę modelową obejmującą w sumie cztery nowe samochody dla segmentu A0. W rozwój tych pojazdów (dwa modele Skody i dwa Volkswageny) zainwestowanych zostało miliard euro.
Skoda Slavia
Opracowując modele Kushaq i Slavia dla Indii, Skoda skupiła się na dynamicznie zmieniających się oczekiwaniach indyjskich klientów. Szczególnie ważne są koszty, zasięg i komfort. Jednocześnie Skoda inwestuje w ciągłą rozbudowę indyjskiej sieci dealerskiej. Czeska marka jest obecnie reprezentowana w ponad 100 miastach, w 165 punktach sprzedaży i usług. Celem jest zwiększenie liczby lokalizacji do 225 do końca 2022 roku.
Skoda Slavia
Skoda Slavia choć przynależy do segmentu B, okazuje się całkiem zgrabnie narysowanym sedanem. Linia nadwozia jest przyjemna dla oka, a kształty są proporcjonalne. Pojazd mierzy 4541 mm długości, 1752 mm szerokości i 1487 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2651 mm.
Skoda Slavia
Spory grill na froncie i charakterystyczny kształt reflektorów oraz zderzaka to design łudząco przypominający przód nowej Skody Fabii. Lampy tylne mają również rozpoznawalny kształt, a nazwa marki została na klapie zapisana rozstrzelonymi szeroko literami.
Skoda Slavia
Skąd nazwa Slavia? Okazuje się, że jest hołdem dla początków firmy Skoda. Założyciele Václav Laurin i Václav Klement, którzy początkowo naprawiali rowery w Mladej Boleslav, zaczęli projektować własne rowery i w 1896 roku rozpoczęli sprzedaż swoich produktów właśnie pod marką Slavia.
Skoda Slavia
W nowym sedanie Skody bagażnik połknie 521 litrów ładunku.
Skoda Slavia
Wnętrze pod wieloma względami jest podobne do wnętrza nowej Skody Fabii. Uderzającą charakterystyczną cechą są okrągłe otwory wentylacyjne, a także dwuramienna kierownica.
Skoda Slavia
Pozioma, kontrastująca kolorystycznie listwa dekoracyjna podkreśla szerokość przestronnego wnętrza i łączy się z kanałami nawiewów. Wolnostojący ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej do 10 cali zajmuje centralne miejsce.
Skoda Slavia
W bogatszych wersjach wyposażenia automatyczna klimatyzacja jest obsługiwana sterowaniem dotykowym. Opcjonalne elementy zwiększające komfort to m.in. wentylowane przednie fotele obite skórą, elektrycznie przesuwany szklany dach czy dostęp do pojazdu bez kluczyka.
Skoda Slavia
W najwyższej wersji wyposażenia tradycyjny analogowy zestaw wskaźników zastępuje 8-calowy kolorowy wyświetlacz. Dostępne opcjonalnie rozszerzone oświetlenie ambientowe oświetla deskę rozdzielczą, schowek w konsoli środkowej i klamki drzwi.
Skoda Slavia
W wyposażeniu nie brakuje wielu funkcji bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Skoda Slavia
Skoda Slavia
Slavia tak samo jak Kushaq, dostępna będzie z dwiema jednostkami benzynowymi. Słabsza to 3-cylindrowy motor 1.0 TSI o mocy 115 KM i 175 Nm oraz 4-cylindrowy 1.5 TSI EVO o mocy 150 KM i 250 Nm. Mniejszy silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub 6-biegową automatyczną DSG. Mocniejsza jednostka wyposażona w system odłączania pracy połowy cylindrów, w podstawie ma także 6-biegową skrzynią manualną lub opcjonalnie 7-biegowe DSG. Napęd trafia na przednią oś. Standardową funkcją dla obu jednostek jest system Stop/Start, który przyczynia się do niskiego zużycia paliwa i emisji CO2.