Volkswagen Golf GTI VIII 2.0 TSI 245 KM DSG - Super Express
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI ósmej generacji

Volkswagen Golf GTI ósmej generacji

Jeśli interesujesz się motoryzacją choćby w minimalnym stopniu, z pewnością nie trzeba przedstawiać Ci Golfa GTI. Przez lata stanowił on wzór w segmencie hot-hatchy, samą rynkową obecnością hodując sobie mocnych konkurentów. Podgryzany przez francuskie maszyny, rywalizujący z szybkimi „japończykami”, zawsze wychodził ze starcia z godnością. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Choć wybór auta w tej klasie w dużej mierze sprowadza się do gustu i preferencji, Golfowi GTI nie sposób odmówić imponującego dziedzictwa i „sportowej” poprawności, która przyciągała klientów do salonu niemieckiej marki.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Poprawność w nowym Golfie GTI wskoczyła chyba na nowy poziom, bo emocje zdecydowanie nie grają tu pierwszych skrzypiec. Volkswagen Golf GTI ósmej generacji jest jednak bardzo dobrym samochodem, który spełnia lwią część oczekiwań, jakie można mieć względem hot-hatcha.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Jedni lubią strzały z wydechu i ból pleców po przejażdżce brukowaną jezdnią. Drudzy chcą mieć szybki samochód na co dzień, który pozwoli im poczuć się lepszymi kierowcami, niż rzeczywiście są. Nie ma wątpliwości, że współczesna odsłona Golfa GTI jest przeznaczona dla tej drugiej grupy. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Pozycja do jazdy jest wybitnie dobra, do sprawdzonego, 2-litrowego silnika o mocy 245 KM wciąż nie ma jak się przyczepić, a podrasowany wygląd zewnętrzny nie zawodzi i sprawia, że jeszcze nim wsiądziemy do środka zacieramy ręce z myślą o serii zakrętów. I faktycznie, pokonane z dużą prędkością winkle i łuki cieszą, ale nie do końca tak, jak w innych hot-hatchach.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

W przeciwieństwie do Renault Megane R.S. czy Hyundaia i30 N, nie ma tu ani krzty dzikości. Volkswagen Golf GTI jest piekielnie skuteczny i neutralny, choć po odjęciu gazu pozwala delikatnie zarzucić tyłem. Dla chcącego nic trudnego. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Dla większości kierowców ważne jest jednak to, że Volkswagen pozwala pokonywać zakręty tak szybko, że większość z nich nawet nie zbliży się do granicy możliwości świetnego, adaptacyjnego zawieszenia. W tym aucie wszystko odbywa się ze spokojem, który polubią tylko niektórzy.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Wszechstronne GTI? Wszystko zależy więc od preferencji i oczekiwań. Szczerze mówiąc, Golfem GTI jeździło mi się fantastycznie i mógłbym postawić go w swoim garażu, ale nie jako hot-hatcha, a po prostu jako szybki samochód do jazdy na co dzień.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Wygląda na to, że Volkswagen postanowił stworzyć auto przeznaczone dla tych, którzy nie traktują hatchbacka jako samochodu do zabawy, ale chcą mieć szybkiego i świetnie jeżdżącego kompakta, którym wygodnie będzie się poruszać zarówno w trasie, jak i w mieście. Nie da się powiedzieć, by takie podejście było złe. Po prostu na tle segmentu Golf GTI stał się wygładzony i ugrzeczniony, choć koniec końców jego skuteczność i możliwości nie odbiegają od innych znamienitych przedstawicieli segmentu, którzy zdecydowanie bardziej ambicjonalnie podchodzą do kwestii przyspieszania pulsu u kierowcy.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Jeżeli zastanawiacie się nad wyborem Golfa GTI wiedząc, że przyjdzie Wam jeździć nim w trasę, możecie go śmiało zamawiać. Auto jest szalenie ekonomiczne, bo mimo sporej mocy i 2-litrowej jednostki, autostradowe zużycie paliwa nie przekroczy 7 l/100 km. Spokojna jazda drogami krajowymi da wynik około 5-5,5 l/100 km, a w mieście bez trudu osiągniemy spalanie niższe niż 10 l/100 km.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

W Volkswagenie Golfie GTI niezłe wyciszenie kabiny sprawia, że podróże nie męczą, a dzięki amortyzatorom ze zmienną siłą tłumienia, wszechstronność ósmego Golfa GTI stoi na wysokim poziomie.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Nowy Golf GTI jest również pierwszym, którego możemy zamówić wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Skrzynia DSG daje sobie radę bardzo dobrze, a po przełączeniu w tryb sportowy ukazuje pełnię możliwości, bez zbędnej zwłoki żonglując przełożeniami tak, jak życzy sobie tego kierowca. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Opisany już wcześniej 2-litrowy silnik TSI nadal pasuje Golfowi jak ulał i wcale nie czuć niedoboru mocy, na który mogłyby wskazywać suche dane.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Niejako z obowiązku warto wspomnieć o oprogramowaniu systemu multimedialnego, które w testowanym aucie sypało błędami i było dziurawe jak ser szwajcarski. Nie przystoi to nowemu samochodowi za niemałe pieniądze, a ciągłe aktualizacje i poprawki przygotowane przez Volkswagena nie zmieniają faktu, że klienci są jednocześnie testerami software’u, który nie powinien być tak kłopotliwy. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Gdy system multimedialny działa, korzysta się z niego przyjemnie, a bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay działa jak należy.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI (na koniec września 2021 roku) kosztuje 146 890 zł, czyli drożej niż Hyundai i30 N (126 900 zł) i taniej niż Renault Megane RS (157 900 zł).

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Wydaje mi się jednak, że klient poszukujący hatchbacka z mocno zaakcentowanym sportowym charakterem, nie dostanie od Golfa oczekiwanej dawki emocji. 

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Ci, którzy chcieliby po prostu mieć szybkie „daily” i od czasu do czasu pojechać ostrzej na swojej ulubionej drodze, z pewnością będą zadowoleni. Przynajmniej w momencie, w którym aktualizacje ostatecznie rozwiążą problemy z oprogramowaniem systemu multimedialnego.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Charakterystyczna kraciasta tapicerka to od zawsze element rozpoznawczy gorąców Golfów GTI.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Bagażnik ma pojemność 375 litrów i jest ustawny.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Volkswagen Golf GTI VIII

Volkswagen Golf GTI VIII

Wnętrze mogłoby być wykonane z lepszych materiałów.

Autor: Maciej Lubczyński
Rozwiń
Powrót
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Volkswagen Golf GTI VIII
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email