Hyundai napędzany wodorem

i

Autor: Hyundai Hyundai napędzany wodorem

Audi brata się z Hyundaiem!

2018-06-21 12:04

Takiego ruchu chyba nikt się nie spodziewał. Niemiecka marka premium, jaką zdecydowanie jest Audi, nawiązała współpracę z koreańskim Hyundaiem. Wszystko w celu obustronnych korzyści mających popłynąć po podzieleniu się wiedzą techniczną, a także wspólnego rozwoju pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi.

AUDI AG i Hyundai Motor Group - te dwa koncerny podzielą się patentami i licencjami w zakresie różnych rozwiązań. Porozumienie w tej sprawie jest obecnie w toku rozpatrywania przez właściwe organa prawne. Dzięki zawiązującej się współpracy, obaj partnerzy będą dążyć do szybszego doprowadzenia technologii ogniw paliwowych do w pełni dojrzałej gotowości do wysokowolumenowej produkcji pojazdów typu FCEV (ang. Fuel Cell Electric Vehicle - pol. elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi).

"Technika ogniw paliwowych jest najbardziej systematyczną z form mobilności elektrycznej, a tym samym jest potężnym atutem w naszej ofercie bezemisyjnej mobilności przyszłości segmentu premium – mówi Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. W naszych planach rozwoju łączymy siły z innymi, silnymi partnerami, takimi jak Hyundai. Kooperacja to najlepszy sposób na wprowadzenie atrakcyjnych kosztowo innowacji i dokonanie w ten sposób przełomu w obszarze tej zrównoważonej techniki".

- powiedział Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

"Jesteśmy przekonani o tym, że nasze partnerstwo z Audi z sukcesem wskaże całemu światu wizję i zyski, jakie przynoszą FCEV. Niniejsza umowa jest kolejnym przykładem ogromnego zaangażowania Hyunadaia w kreowanie bardziej zrównoważonej przyszłości, przy jednoczesnym zwiększaniu obecności napędzanych wodorem pojazdów w życiu konsumentów. To najszybsza droga do tworzenia świata, w którym emisja zanieczyszczeń do atmosfery będzie naprawdę zerowa".

– powiedział Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company.

Duże zasięgi i krótki czas ładowania czynią wodór atrakcyjnym źródłem energii dla mobilności elektrycznej. Dotyczy to zwłaszcza większych samochodów, w których zalety masy pojazdu z ogniwami paliwowymi, nieodłącznie związane z ich konstrukcją, są szczególnie widoczne. Produkcja wodoru z odzysku oraz stworzenie odpowiedniej infrastruktury, to obok dalszego rozwoju techniki ogniw paliwowych kluczowe aspekty przyszłego, spodziewanego sukcesu rynkowego tego rozwiązania.

Nad różnymi koncepcjami ogniw paliwowych Audi pracuje od prawie dwudziestu lat. Cztery pierścienie mają zamiar rozpocząć niewielką produkcję pierwszego modelu napędzanego ogniwami paliwowymi już na początku kolejnej dekady. Auto będzie sportowym SUV-em. Hyundai już w 2013 roku miał taki samochód - był to model ix35 Fuel Cell, a wodorową nowością koreańskiej marki jest Hyundai Nexo.

AUDI AG

i

Autor: Audi AUDI AG

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki