Gwiazdy i świecidełko

2004-12-20 16:52

PT cruiser cabrio w najmocniejszej wersji GT o mocy 223 KM, akademia jazdy Opla na warszawskim lotnisku Bemowo i profesjonalni instruktorzy. Tyle trzeba było, żeby namówić gwiazdy na zwierzenia o samochodach.

Na świąteczny test zaprosiliśmy Aldonę Orman, Ewę Saletę z mężem (Przemysławem) i Zygmunta Chajzera. Przygotowaliśmy dla nich prawdziwy tor przeszkód. Na pierwszy ogień tzw. troleje. Malutkie kółka, które montuje się w miejsce tylnych kół sprawiają, że auto jest w permanentnym poślizgu. Wybitnymi uzdolnieniami wykazał się tu Przemysław Saleta, który najszybciej pokonał slalom między pachołkami. Dalsze konkurencje odbywały się już w PT cruiserze, w którym nasi bohaterowie musieli wykonać slalom na płycie poślizgowej oraz jak najszybciej pokonać dwa okrążenia na bardzo śliskim okręgu.

W pierwszej konkurencji klasą sam dla siebie był Zygmunt Chajzer, który "wykręcił" najlepszy czas. Z kolei w ostatniej konkurencji najlepsza okazała się kobieta. Ewa Saleta o trzy dziesiąte sekundy pokonała swojego męża i pokazała, że płeć piękna rządzi. Aldona Orman urzekła wszystkich wolą walki i, mimo że nie wygrała żadnego odcinka specjalnego, udowodniła, że w samochodzie czuje się jak ryba w wodzie.

Ach, policja?!
Ewa Saleta, jeździ chryslerem 300M

Prawo jazdy

Zdawałam, jak skończyłam 17 lat, ale oblałam na manewrach. Zrobiłam je dopiero dwa lata temu, bo miałam motywację: dziecko i samochód, który kupił mi mąż.

Ja za kierownicą

Jeżdżę bezpiecznie, choć nie zawsze przestrzegam wszystkich przepisów, szczególnie ograniczeń prędkości. Dostosowuję jednak prędkość do warunków na drodze.

Rekord prędkości

Nie mam. Na pewno jechałam ponad 200 km/h, ale to nie jest dla mnie ważne.

Sposób na policję

Powołuję się na męża iÉ pomaga.

Przeżycie za kierownicą

Jeździliśmy z mężem terenowym autem po pagórkach i w pewnym momencie zawisnęliśmy autem w pozycji trudnej do opisania. Było fajnie.

Auto marzeń

To, które posiadam. Szybkie i wygodne.

PT cruiser

Ja bym się nie zamieniła! Mój samochód jest większy i wygodniejszy, a do tego ma automatyczną skrzynię biegów. Niemniej bawiłam się bardzo dobrze. Auto wspaniale przyspiesza, no i ma zdejmowany dach. Grudzień jednak nie sprzyja przejażdżkom pod otwartym niebem.

To mój żywioł
Aldona Orman, jeździ audi A4

Prawo jazdy

Od 16 roku życia, zdane - oczywiście - za pierwszym razem.

Ja za kierownicą

Lubię jeździć samochodem i dobrze się czuję za kierownicą. Jednak nie szaleję i staram się jeździć ostrożnie.

Rekord prędkości

Dużo! 260 km/h w audi A6 po tuningu. Oczywiście na autostradzie w Niemczech.

Sposób na policję

Mam chyba dużo szczęścia, bo rzadko mnie zatrzymują. I nigdy w życiu nie zapłaciłam mandatu.

Przeżycie za kierownicą

Wypadek, z którego na szczęście wyszłam cało. Autobus uderzył w ciężarówkę, odbił się, uderzył w moje auto i... obciął cały tył! To było szczęście w nieszczęściu.

Auto marzeń

Zdecydowanie jest to jaguar. Mógłby być S-Type, bo jest elegancki, a jednocześnie dynamiczny i szybki.

PT cruiser

Absolutnie nie jest to samochód dla mnie. Mam prostą metodę oceny - jeżeli wsiadam do auta i dobrze się czuję, wiem, że to auto dla mnie. Tutaj tak nie było. Poza tym wolę większe samochody.

Lot nad A4
Przemysław Saleta, jeździ fordem excursion

Prawo jazdy

Od 1985 roku, zdane za pierwszym razem.

Ja za kierownicą

Ciężko mnie zdenerwować. Jeżdżę za szybko, ale jeśli ktoś ze mną przejedzie tysiąc kilometrów, będzie wiedział, że robię to bezpiecznie i że może mi zaufać.

Rekord prędkości

310 km/h w chevrolecie impala S/S po tuningu, ok. 600 KM. Testowałem go na trasie Katowice - Kraków. Miałem wrażenie, że wzbije się w powietrze, więc zwolniłem...

Sposób na policję

Nie mam. Uważam, że trzeba ponosić odpowiedzialność za swoje czyny.

Przeżycie za kierownicą

W dwumiesięcznym citroenie xantia urwało mi się koło przy prędkości 130 km/h. Skończyło się to dachowaniem i kasacją samochodu. Mnie i mojemu psu nic się na szczęście nie stało.

Auto marzeń

Samochód, który posiadam. Jest duży, wysoko się siedzi i jeździ się wolniej. Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia jest to dla mnie dobre rozwiązanie.

PT cruiser

Mały, lekki i aż 223 KM. Wydawałoby się, że to rakieta. Tymczasem w ogóle nie czułem tej mocy. Wydawanie takich pieniędzy na to auto to dla mnie lekki bezsens.

Ferrari? Po co?
Zygmunt Chajzer, jeździ hondą accord

Prawo jazdy

Od 1976 roku, zdane za pierwszym razem. Wtedy jeszcze ludzie tak właśnie zdawali.

Ja za kierownicą

Jestem spokojny. Oczywiście nie stronię od pedału gazu, ale zawsze mam margines bezpieczeństwa. Nie jeżdżę jak szalony.

Rekord prędkości

Jadąc ze służbowym kierowcą przysnąłem sobie na tylnym siedzeniu. Kiedy się obudziłem okazało się, że mamy na liczniku 240 km/h. W ogóle nie było tego czuć!

A z policją było tak

Zapłaciłem kiedyś mandat 10 zł za przechodzenie przez ulicę nie na pasach. Policjant jeszcze zapytał, czy wypisać kredytowy.

Przeżycie za kierownicą

Musiałem raz uciekać samochodem do rowu po lewej stronie drogi. Przyczyną był pan w kapeluszu, którego wyprzedzałem. Znalazł sobie nagle drogę w lewo, w którą postanowił skręcić nie bacząc, że jesteśmy równolegle do siebie.

Auto marzeń

Nie potrzebuję ferrari. Wystarczyłoby mi audi A8. Dlaczego? Bo solidne, duże, bezpieczne i komfortowe.

PT cruiser

Samochód dla koneserów, dla miłośników nostalgii i stylu retro. Uważam, że za takie pieniądze chowanie dachu powinno być całkowicie automatyczne.


chrysler PT 2.4L turbo 223 KM
cruiser cabrio

Wyposażenie (m.in.):
przednie i boczne
poduszki powietrzne,
ABS z EBD, TCS,
manualna klimatyzacja,
centralny zamek,
wspomaganie kierownicy,
elektrycznie sterowane
szyby i podgrzewane
lusterka, halogeny,
tempomat, skórzana
tapicerka, el. ustawiana
wysokość fotela kierowcy,
elektrycznie składany dach.

 

 

Dane techniczne:
Pojemność silnika (ccm): 2429
Moc maks. (KM/obr.): 223/5100
Przysp. 0-100 km/h (s): 7.6
Prędkość maks. (km/h): 200
Moment obr. (Nm/obr): 332/3950

Wymiary:

rozstaw osi (mm): 2616
długość (mm): 4288
szerokość (mm): 1704
wysokość (mm): 1539

 

Silniki:

2.4 16V (143 KM),
2.4 16V turbo
(223 KM)

Zużycie paliwa (l/100 km):

cykl miejski: 13.1
cykl pozamiejski: 8.2
cykl mieszany: 10.0

Cena wersji najtańszej (zł):
126 880

 

Cena wersji podstawowej (zł):
126 880

Cena wersji testowanej (zł):
134 200

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE