Obwodnica Kłodzka biegnie w ciągu drogi krajowej DK33. Wybudowano także łącznik drogi krajowej DK46 o długości 2,5 km oraz wyremontowano drogę krajową DK33 na długości prawie 2,4km.
Trasa przebiega po zachodniej stronie Kłodzka, natomiast łącznik DK46 po wschodniej stronie miasta. W ramach zadania przeprowadzono także remont istniejącego odcinka DK33. Jako pierwszy do ruchu, w dniu 21.12.2017 r. został oddany łącznik DK46.
Umowę dla zadania "Zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu DK33 wraz z łącznikiem DK46" podpisano 23.01.2015r., a wykonawcą było Konsorcjum firm: Lider - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Partner - Trakt S.A. Całkowita wartość projektu to prawie 250 milionów złotych brutto. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w wysokości 186,5 mln zł. (85% kosztów kwalifikowanych).
Nie tylko droga
W ramach inwestycji powstał węzeł drogowy z dziewięcioma łącznicami na skrzyżowaniu z istniejącą DK8, oraz rozwiązania komunikacyjne w postaci rond średnich oraz ronda turbinowego. Zrealizowano dwie najdłuższe estakady: pierwsza o długości ok. 500 m nad rzeką Bystrzycą Dusznicką i linią kolejową, oraz druga o długości ok. 1000 m nad rzeką Nysa Kłodzką. Wykonano urządzenia ochrony środowiska takie jak ekrany akustyczne, wygrodzenia przed zwierzyną leśną, a także przejście dla zwierząt.
Obwodnica Kłodzka jest inwestycją o znaczeniu dla całego regionu. Jej powstanie pozwoli wyeliminować ruch tranzytowy na terenie Kłodzka, a tym samym poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego, skróci czas przejazdu, zmniejszy ryzyko wypadków, zapewnieni komfort jazdy, a także przyśpieszy rozwój przyległych terenów i poprawi skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi.