Naprawią solidnie

2005-05-09 16:05

W tym warsztacie nie tylko naprawiają auta. Biorą też na siebie formalności. A ty dostaniesz zastępczy samochód.

Na pokrycie szkód firmy ubezpieczeniowe mają 30 dni. W przypadkach nieobjętych odpowiedzialnością odmówią wypłaty odszkodowania. Czasami nawet w sytuacjach, wydawałoby się, oczywistych, formalności ciągną się tygodniami.

Jak uniknąć takich kłopotów? Jest sposób. Zostawić samochód w firmie, która zapewni nam kompleksową obsługę - jak np. Auto-Hit Tychy Centrum Napraw Powypadkowych PZU S.A. i Benefii Towarzystwa Ubezpieczeń Majątkowych S.A. (byłego Fiat Ubezpieczenia). W firmie obsługa zajmie się wszelkimi formalnościami, a my wyjedziemy samochodem zastępczym, pożyczonym nam nieodpłatnie na czas naprawy. Pomogą nam również, gdy mamy polisę w innym towarzystwie ubezpieczeniowym, ponieważ są partnerem większości obecnych na polskim rynku towarzystw.

Co się nam należy

Jeśli jesteśmy poszkodowani w wypadku, wszelkie "straty na mieniu i zdrowiu" zgłaszamy najszybciej jak to możliwe do towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy. Z jego polisy OC otrzymamy pełne odszkodowanie.

Wypłata może być obniżona, gdy wartość wszystkich strat w jednym wypadku, bez względu na liczbę poszkodowanych osób, przekroczy tzw. sumę gwarancyjną. Suma gwarancyjna nie może być niższa niż równowartość 600 tys. euro (czyli około 2,5 mln zł). W Polsce był tylko jeden wypadek, w którym straty były tak ogromne: to tragiczna katastrofa autobusu PKS w maju 1994 r. pod Gdańskiem (zginęły w niej 32 osoby, 43 były ranne, a autobus nadawał się na złom).

Kierowcy na naprawę dostają od ubezpieczyciela najczęściej konkretną kwotę zwaną bezsporną (kosztorysową), która powinna wystarczyć na pokrycie wszystkich szkód. Zdarza się jednak, że dopiero w warsztacie wychodzą na jaw uszkodzenia, których nie można było ustalić podczas wstępnych oględzin. Za ich reperację kierowca musi płacić sam. W przypadku pozostawienia samochodu w Auto-Hicie nie interesują nas oględziny rzeczoznawców, nie musimy wystawać w kolejce u ubezpieczyciela i czekać na spóźniającego się rzeczoznawcę. Nie naszym zmartwieniem są również dodatkowe koszty naprawy. My z własnej kieszeni nie zapłacimy złotówki.

Tylko miesiąc

Teoretycznie na potwierdzenie wszystkich roszczeń i wypłatę odszkodowania towarzystwo ma miesiąc od zgłoszenia szkody. Ustawodawca przewidział jednak furtkę: gdyby ustalenie odpowiedzialności towarzystwa oraz naliczenie wysokości odszkodowania było w ciągu 30 dni niemożliwe, pieniądze dostaniemy dopiero dwa tygodnie od ustalenia wszystkich okoliczności. W rezultacie formalności mogą ciągnąć się miesiącami.

Jeżeli zostawimy samochód w ASO Auto-Hit, nie musimy wykładać gotówki na naprawę i w nieskończoność czekać na zwrot pieniędzy z ubezpieczenia.

Promocje i rabaty

Auto-Hit to nie tylko świetnie wyposażona blacharnia-lakiernia. Jako autoryzowana stacja obsługi Fiat Auto Poland oferuje także: naprawy płatne i gwarancyjne, przeglądy, montaż, przeglądy i naprawy instalacji gazowych oraz szybki serwis samochodów wszystkich marek.

Wykonanie przeglądu rejestracyjnego w Auto-Hicie też daje nam dodatkowe korzyści. Każdy, kto dokona płatnego badania diagnostycznego, uzyska pełny, bezpłatny, roczny dostęp do urządzeń diagnozujących 4 najważniejsze dla bezpieczeństwa jazdy układy (hamulcowy, kierowniczy, zawieszenia, świateł).

To szeroka oferta usług proponowanych przez Auto-Hit. Nie można zapomnieć jednak, że Auto-Hit to także Autoryzowany Dealer Fiata i Iveco. W salonie w Tychach czeka na nas cała gama pojazdów obu marek oraz wysoko wyszkolony personel, który z przyjemnością doradzi i pomoże rozwiązać każdy problem z naszym samochodem.

Co rusz to promocja

Oferta usług jest wzbogacana licznymi promocjami, rabatami i prezentami dla stałych klientów. Auto-Hit to kompleksowa opieka nad naszym samochodem i korzyści płynące z oddawania samochodu w ręce specjalistów (np. rabaty dla klientów posiadających kartę stałego klienta, bezpłatne mycie serwisowanych samochodów, nieodpłatne zaprawki lakiernicze).

Gwarancji tu nie stracisz

Jest jeszcze jedna zaleta pozostawienia samochodu w autoryzowanej stacji obsługi (ASO). Ingerencja mechanika spoza autoryzowanego serwisu może skończyć się utratą gwarancji na samochód.

Stanowisko producentów i importerów w tej sprawie jest rygorystyczne: kto serwisuje auto poza wyznaczoną siecią, ryzykuje utratę lub ograniczenie ochrony. W Fiacie jest to 5-letnia gwarancja na podzespoły mechaniczne, 3-letnia na lakier oraz 8-letnia na perforacje blachy. Wykonanie poważniejszych napraw, a do takich niewątpliwie należy naprawa powypadkowa, lepiej powierzyć autoryzowanemu warsztatowi.

Stacje profesjonalne, jak np. Auto-Hit, posiadają specjalistyczne wyposażenie, które gwarantuje precyzyjne wykonanie naprawy na najwyższym poziomie - z zapewnieniem standardów jakości (firma posiada certyfikat ISO 9001:2000).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki