Nowy cienki

2005-07-11 16:19

Atrakcyjna kolorystyka, dwubarwna tapicerka w kolorach szarym i kości słoniowej, limitowana edycja "50th" z ciągnącym się przez maskę i dach niebieskim pasem - to tylko niektóre ze znaków szczególnych fiata 600. Nowa odmiana seicento będzie przeznaczona dla kierowców, którzy chcą się wyróżniać.

Przypomnijmy. Fiat seicento jest produkowany wyłącznie w Polsce i stąd wyjeżdża w świat. W wakacje bielska fabryka ma tzw. przerwę remontową, więc nowego fiata możemy się spodziewać we wrześniu. Jak zapewniają nas przedstawicie Fiat Auto Poland, cena wersji 600 nie będzie się różniła od podstawowej wersji seicento, które jest w tej chwili najtańszym modelem Fiata. Standardowa wersja kosztuje 22 700 zł i jest tańsza o 5100 od następnej w gamie pandy. "600" będzie przeznaczony dla ludzi szukających bardziej awangardowej stylistyki.

Stuknął mu milion

Skąd taki pomysł? Włoski koncern podjął decyzję o modyfikacji seicento i wprowadzeniu w nim zmian stylistycznych, aby podkreślić jubileusz pięćdziesięciolecia fiata 600. Nowy samochód zawiera kilka elementów jednego z najpopularniejszych włoskich produktów w historii świata i występuje pod historyczną nazwą, która pojawia się między innymi na chromowanym logo z tyłu samochodu.

Jednocześnie w nowej serii pojawi się specjalna limitowana edycja "50th". Od 1998 roku sprzedano ponad 1 100 000 egzemplarzy seicento. Tak dużą popularność "maluch" zawdzięcza dobrym osiągom, dobremu prowadzeniu i niewielkim kosztom utrzymania oraz wysokiej wartość na rynku wtórnym.

Fiat wprowadza kolejną wersję seicento, ale równocześnie pracuje nad zupełnie nowym modelem w segmencie "super mini". Premiery doczekamy się prawdopodobnie w przyszłym roku.

Fiat "sześćsetka" ma 50 lat

Ten samochód, podobnie jak "maluch" w Polsce, zmotoryzował Włochy. Po okresie burzy i naporu, jakim była II wojna światowa, Włochy wchodziły w nową epokę, która miała odmienić oblicze zniszczonego kraju. W takich warunkach świat ujrzała legendarna "600". Jej konstruktorem był Dante Giacosa, słynny inżynier, który od 1951 roku pracował nad czteromiejscowym pojazdem, z lekkim i mocnym silnikiem montowanym z tyłu. A co najważniejsze, w cenie możliwej do zaakceptowania przez ludzi, którzy to auto budowali. Projekt był znany jako "100", bez słowa fiat w nazwie. Po czterech latach eksperymentów, w 1955 roku, fiat 600 był gotowy. I zaczął podbijać świat. A teraz powraca w nowym wcieleniu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki