Volkswagen Polo

2004-05-10 17:38

Volkswagen Polo - opinie Czytelników

Polo na fali

Teraz wiemy na pewno: nowy VW Polo nie jest zwyczajnym mieszczuchem!

Wszystko to, co lubię

Tomasz Franczyk z Krakowa, student, jeździ 8-letnią Skodą Favorit

Wygląd: ze wszystkich samochodów tej klasy, Volkswagen Polo jest moim ulubionym autem. Najnowsza wersja została upodobniona do najmniejszego Lupo. Przypomina mi też Mercedesa klasy E tzw. okularnika ze względu na podwójne przednie światła.

W kabinie: podobała mi się jasna tapicerka, która wspaniale koresponduje z czarnym lakierem. Być może jest trochę niepraktyczna i może się brudzić. Testowany przez nas egzemplarz miał 6 tys. km przebiegu, a już było widać, że tapicerka nie jest pierwszej świeżości.

Ja za kierownicą: czuję się w nim bardzo dobrze. Pod względem ergonomii wszystko jest tak jak należy. Podobało mi się rozmieszczenie zegarów i nietypowe fioletowe oświetlenie tablicy rozdzielczej.

Silnik: to zdecydowanie słaba strona tego samochodu. Bardzo wolno rozpędza się na wszystkich biegach. W zasadzie nie ma w ogóle dynamiki. A szkoda, bo wygląd ma bardzo drapieżny.

Zawieszenie: choć nie szarżowałem na zakrętach, to czułem, że nawet szybka jazda nie sprawiłaby Polo problemów. Trochę bujało na nierównościach, których nie brakuje przecież na polskich drogach. Z tego względu wolałbym, żeby zawieszenie było nieco sztywniejsze.

Za te pieniądze: kupiłbym Polo, ale z mocniejszym silnikiem. Nawet tym wysokoprężnym.

Średnio mi się podoba

Rafał Skiba ze Świdnika, 27 lat, student, jeździ wiekowym "maluchem"

Wygląd: o gustach się nie dyskutuje, ale mi ten samochód średnio się podoba. Przede wszystkim nie podobają mi się podwójne przednie lampy.

W kabinie: w stosunku do poprzedniego modelu widać postęp, choć nie zabrakło minusów. Kwestią dyskusyjną jest wykończenie. Jest tu sporo wystających i źle spasowanych plastików, a ich jakość wcale nie jest lepsza niż w Skodzie Fabii, którą mam okazję często jeździć.

Ja za kierownicą: fotele charakteryzują się idealnym trzymaniem bocznym. Nie są jednak komfortowe. Słabo podpierają uda i nie ma tu wypchnięcia pod kręgosłup. Świetnia jest natomiast regulacja siedzenia kierowcy i kierownicy. Można dobrać idealne ustawienia.

Silnik: ma wprawdzie 75 KM, ale chyba tylko na papierze. Jego charakterystyka nie spełniła zupełnie moich oczekiwań - auto nie reaguje na gaz przy niskich obrotach, a nawet i przy wysokich nie jest rewelacyjny. A przecież pojemność 1.4 w niewielkim samochodzie powinna wystarczyć do w miarę dynamicznej jazdy.

Zawieszenie: Polo dobrze prowadzi się w zakrętach, ale jest zdecydowanie za miękkie. Na nierównościach zaczyna się nieprzyjemnie bujać i podskakiwać. Dobijanie tylnego zawieszenia to chleb powszedni.

Za te pieniądze: nie kupiłby go! Uważam, że za te pieniądze jest wiele ciekawszych propozycji na rynku.

Kawał dobrego samochodu

Sławomir Sawczuk z Pruszkowa, 46 lat, kierowca pogotowia, jeździ 4-letnim Polonezem

Wygląd: nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Podoba mi się zresztą tak, jak wszystkie inne niemieckie samochody. Jest solidny i od pierwszego wejrzenia wzbudza zaufanie.

W kabinie: tu jest nieco gorzej. Jasna tapicerka zdecydowanie mi się nie podoba. Gdy tylko wsiadłem, od razu niechcący ją ubrudziłem. To co by było po roku i więcej użytkowania? Podczas jazdy z tyłu przeszkadzała mi tylna półka, która cały czas trzeszczała.

Ja za kierownicą: mam doświadczenie z niemieckim samochodami i na niczym się tu nie zawiodłem. Czytelne rozmieszczenie wszystkich przyrządów, wygodna pozycja kierowcy. Wszystko na miejscu.

Silnik: trochę negatywnie mnie zaskoczył. Miałem okazję jeździć Fabią 1.4, która charakteryzowała się dużo większą dynamiką niż to Polo. W początkowym zakresie obrotów sprawia wrażenie, jakby go coś hamowało. Być może to inne przełożenie skrzyni biegów, żeby uzyskać niskie spalanie.

Zawieszenie: nie jest złe, ale przeszkadzało mi dobijanie tylnego zawieszenia - nawet na małych nierównościach. Podczas jazdy Polo zachowuje się stabilnie.

Za te pieniądze: powiem tak: gdybym je miał, to bym go kupił. Uważam, że nowe Polo to już kawał dobrego samochodu.

Dane techniczne i cena

Volkswagen Polo 1.4 16V 75 KM

Wyposażenie wersji testowanej:
4 poduszki powietrzne,
ABS,
klimatyzacja automatyczna,
elektryczne szyby i lusterka,
wspomaganie kierownicy,
centralny zamek,
halogeny,
alufelgi, radio.

Osiągi:
Moc maks. (KM/obr.): 75/5000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 12.9
Prędkość maks. (km/h): 172
Moment obrotowy (Nm/obr.): 126/3800

Pojemność bagażnika (l):
270/1030

Zużycie paliwa (l/100 km):
przy 90 km/h: 5,2
przy 120 km/h: 6,4
w cyklu mieszanym: 8,8

Silniki:
1.2 (55 KM), 1.2 12V (65 KM), 1.4 16V (75 KM), 1.4 16V (100 KM), 1.9 SDI (64 KM), 1.4 TDI (75 KM), 1.9 TDI (100 KM).

Cena (zł):
wersja testowana: 58 550
wersja najtańsza: 36 340 (1.2, 3d)
wersja podstawowa: 41 760

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki