Faurecia wdraża w Polsce międzynarodowy program rozwoju kobiet!

2020-01-13 9:18 Artykuł sponsorowany
Faurecia Polska
Autor: mat.prasowe

Firma Faurecia, wiodący producent części motoryzacyjnych, zainicjował w Polsce międzynarodowy program rozwoju dla kobiet. Pierwszy etap projektu skierowany został do ponad 400 kobiet zatrudnionych na stanowiskach managerskich oraz realizujących indywidualny program przygotowujący do awansu na pozycję kierowniczą.

Początkowy etap programu skupiony jest na kobietach zajmujących stanowiska managerskie oraz specjalistyczne. Inicjatywą objęte zostały również osoby, które dzięki swoim umiejętnościom, doświadczeniu oraz zaangażowaniu zostały włączone do projektu przygotowującego je do zawodowego awansu. W ramach realizowanych przez firmę działań zwiększona zostanie liczba kierowanych wyłącznie do kobiet szkoleń m.in. z zakresu umiejętności przywódczych lub autoprezentacji. Uruchomione zostaną również specjalne spotkania mentoringowe prowadzone przez zewnętrznych ekspertów.

Już widać efekty!

Wdrażany program zakłada również aktywne zachęcanie kobiet zatrudnionych w innych sektorach rynku do podjęcia pracy w Faurecii. W finalnym etapie procesu rekrutacyjnego, do którego standardowo przystępuje trójka kandydatów, musi znaleźć się przynajmniej jedna kobieta. Pierwsze efekty są już widoczne – w ciągu roku procentowy udział pań zgłaszających się do prowadzonych procesów rekrutacyjnych w skali Europy wzrósł z 26 do 29%.

Kobiety stanowią większość?

Aktualnie Faurecia w Polsce zatrudnia ponad 9 500 osób, z czego niemal 40% stanowią kobiety. Równocześnie w większości zakładów firmy zlokalizowanych w naszym kraju podział pracowników ze względu na płeć przebiega niemal po równo lub kobiety stanowią większość. Takim miejscem jest centrala Faurecia Automotive Polska w Grójcu, w której panie stanowią ponad 70% załogi, czy zakład w Legnicy w którym kobiety stanowią ponad 50% zespołu.

Artykuł sponsorowany