Podnoszenie wagonu tramwaju MPK. Służby ratują ludzkie życie

2019-10-09 10:10 Kinga Baryga/msz

Podnoszenie wagonu tramwajowego i czarna szyna. Trwają ćwiczenia służb mundurowych w zajezdni tramwajowej w Łodzi. Strażacy i policjanci szkolą się jak reagować podczas wypadków komunikacyjnych z udziałem pojazdów MPK.

Podnoszenie wagonu tramwajowego i czarna szyna. Trwają ćwiczenia służb mundurowych w zajezdni tramwajowej przy ulicy Telefonicznej w Łodzi. Strażacy i policjanci szkolą się jak reagować podczas wypadków komunikacyjnych z udziałem pojazdów MPK.

To już drugi etap szkolenia. Jak przekazał radiu Eska Łódź Brygadier Grzegorz Górczyński- Staramy się wypracować najbardziej optymalny i najszybszy wariant dotarcia do poszkodowanego, przy założeniu, że będzie się on znajdował pod tramwajem. Kiedy dojedziemy na miejsce jak najszybciej dotrzeć do poszkodowanego i ewakuować go spod wagonu. Dziś mamy okazję na spokojnie wypracować tego najszybszą metodę, np. poduszkę pneumatyczną czy też sprzęt hydrauliczny.

Policjanci mieli okazję poczuć się jak kierowcy MPK Łódź. Okazuje się, że prowadzenie tramwaju w trudnych warunkach nie należy do najłatwiejszych. Grzegosz Kiliszek z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi określa to zadanie jako bardzo ciężkie. Tak naprawdę nie można wyczuć od kiedy tramwaj hamuje, współczuję motorniczym, że mają taką ciężką robotę- mówi. W codziennej pracy taka umiejętność jest bardzo ważna, dzięki temu możemy określić czy motorniczy mógł zahamować i uniknąć zdarzenia, czy też nie miał takiej możliwości. 

Hamowanie po czarnej szynie odbyło się w obecności instruktora MPK Łódź - Mariusza Grochowskiego. Wyjaśnił nam, że szyna pokryta olejem ma imitować trudne warunki na drodze, czyli np. leżące na niej liście.  Próbujemy uświadomić policjantom z drogówki, którzy przyjeżdżają na zdarzenia drogowe, jaka jest różnica w drodze hamowania wagonem na tzw. śliskiej szynie, która występuje teraz już w takim okresie jesienno-zimowym, a jaka jest na tzw. szynie ostrej. I że teraz droga hamowania jest zdecydowanie dłuższa i trudniej opanować pojazd - mówi. Tak naprawdę każdy motorniczy zaczyna hamować i czeka na efekt.

Kinga Baryga