Jak nauka zdalna wpłynęła na samopoczucie uczniów i nauczycieli? [SZCZEGÓŁY]

2020-07-03 10:00 BP
Komputery od lublinian trafiły do szkoły i dzieciaków. Pomogą im w lekcjach onlinie
Autor: pixabay/StartupStockPhotos

Jak nauka zdalna wpłynęła na samopoczucie psychiczne uczniów, nauczycieli i rodziców? Badania w tej dziedzinie prowadzili naukowcy z Poznania, Krakowa i Gdańska. Więcej szczegółów znajdziecie poniżej!

Nauka zdalna wpłynęła negatywnie na samopoczucie nauczycieli! Dopiero potem rodziców, a na końcu samych uczniów. Profesor Jacek Pyżalski z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ​tłumaczy dlaczego akurat nauczyciele ucierpieli najbardziej.

To wynika z tego, że nauczyciele zostali zostawieni samemu sobie. Wszystko stanęło do góry nogami, uczymy inaczej, wygląda to inaczej, do niektórych uczniów nie możemy dotrzeć. Myślę, że to wynika też z pewnej rewolucji zawodowej.

Nauczyciele w dużej mierze skarżą się na brak kontaktu zarówno z uczniami, jak i innymi nauczycielami. Z kolei zaledwie 5% uczniów przyznało, że dzięki nauce zdalnej ich kontakt z rówieśnikami poprawił się.

Obecnie czują się pewniejsi siebie w grupie rówieśniczej, bo nie są tak oceniani przez kolegów, albo byli nieśmiali, a teraz już nie są za klawiaturą. Są to też tacy uczniowie, o których nauczyciele mówią, że ich wcześniej nie słyszeli na lekcjach.

Dodajmy, badanie wpływu nauki zdalnej na nauczycieli, uczniów i rodziców były prowadzone przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Gdański i krakowską AGH. W badaniu udział wzięło blisko 3 osób. Pełny raport dostępny jest TUTAJ.

Posłuchaj co to jest empatia i dlaczego jest taka ważna. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
Awokado - kalorie i właściwości smaczliwki. Dlaczego warto jeść awokado?

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.