By dojść do nich pasażerowie muszą poruszać się głównie tunelem, bo kładka nad torami, łącząca os. 1000-lecia z centrum miasta została już częściowo rozebrana. Pozostałe dwa przęsła zostaną zdemontowane po wybudowaniu nowego przejścia podziemnego. Dzięki dodatkowym stopniom, które prowadzą z kładki do peronu nr 3, pasażerowie, zwłaszcza ci starsi lub z ciężkim bagażem, mogą skorzystać z około 400-metrowego skrótu.
To jednak nie jedyne utrudnienia, z jakimi muszą się liczyć pasażerowie - do 24 listopada dla 10 pociągów kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały wprowadzona została zastępcza komunikacja autobusowa.
Dodajmy, że prace na dwóch pierwszych peronach PKP PLK rozpoczęło początkiem lipca. W ramach wartej 205 mln zł inwestycji powstaną również nowe wiaty, tablice informacyjne i oznakowanie. Powstał też już i służy podróżnym przystanek – Rzeszów Zachodni. Z pierwszego, działającego od czerwca peronu można kursować na trasie Rzeszów-Stalowa Wola i Rzeszów-Lublin. Drugi peron PKP PLK dobuduje w grudniu.
To wszystko ma zapewnić pasażerom nową jakość podróżowania ze stolicy regionu.
Polecany artykuł: