Tour de Pologne 2020: Jak szybko jechał Jakobsen? Ta prędkość wręcz PRZERAŻA!

2020-08-06 8:25 DaO
Fabio Jakobsen
Autor: AP Fabio Jakobsen

Płaskie etapy kolarskie mają to do siebie, że przeważnie to co najciekawsze ma miejsce tuż przed metą. Kolarze potrafią rozwijać wówczas niesamowita prędkość, która dla "zwykłego" człowieka jest nieosiągalna. A podczas sprintu w Katowicach, gdzie droga prowadzi lekko w dół te wartości są jeszcze większe. I niestety potrafią być bardzo niebezpiecznie, co pokazał finisz I etapu tegorocznego Tour de Pologne.

Podczas rekreacyjnej jazdy na rowerze średnia prędkość jazdy, w zależności od wytrenowania i rodzaju roweru, waha się w granicach 20 do 30 km/h. Zawodowcy jadą jednak zdecydowanie szybciej, co nie jest rzeczą dziwną. Trzeba jednak pamiętać, że średnia prędkość to nie wszystko. Kolarze potrafią pędzić z niewyobrażalną szybkością. Ma to miejsce podczas zjazdów, gdzie prędkość dochodzi nawet do 100 km/h.

Czesław Lang przekazał nowie wiadomości o stanie Jakobsena. KLUCZOWA informacja!

DRAMATYCZNY WYPADEK na finiszu pierwszego etapu TdP 2020!

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Pod tym względem wyróżniają się również sprinty. Na płaskich etapach peleton zaczyna narzucać mocne tempo około 15 kilometrów przed metą. Systematyczne zwiększanie prędkości sprawia, że tuż przed linią mety sprinterzy mogą osiągać nawet 60-70 km/h w zależności od ukształtowania terenu. Równych pod tym względem nie ma sobie finisz w Katowicach.

Ikona kolarstwa GRZMI po straszliwym wypadku na TdP! Chce kary więzienia dla kolarza?!

Trasa prowadzona jest tak, że droga wiodąca do mety stanowi mały zjazd. Dlatego sprint w tym mieście jest widowiskowy. Przed kilkoma laty zwycięzcy etapu odnotowano prędkość wynosząca 80,8 km/h. Dlatego z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że Fabio Jakobsen, który uległ potwornemu wypadkowi, jechał z bardzo podobną prędkością. Czasami taka wartość jest niebezpieczna w samochodzie, a co dopiero podczas jazdy na rowerze.