młodzież, uczniowie

i

Autor: pixabay.com

Niemal 90 proc. polskich nastolatków ma już pomysł na to, kim chce być w przyszłości

2022-05-23 18:13

Młodzi Polacy mają już przemyślane zawodowe plany na przyszłość, jednak większość z nich potrzebuje wsparcia w podjęciu ostatecznej decyzji. Firma Coca-Cola HBC, która w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju wspiera młodych w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy, sprawdziła potrzeby polskich nastolatków szukających swojej ścieżki kariery. Aż 86 proc. z nich chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód, by zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia. Tę i wiele innych możliwości da im kolejna odsłona programu YouthEmpowered realizowana we współpracy z należącą do nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla 2022 Junior Achievement Worldwide – Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Wybierając szkołę średnią wielu uczniów kieruje się mniej lub bardziej sprecyzowanymi pomysłami na zawodową przyszłość. Kolejnym ważnym momentem są matury, których wyniki mają zaprowadzić ich na wymarzone uczelnie, a dalej na rynek pracy. W badaniu zrealizowanym dla programu YouthEmpowered na grupie młodych Polaków w wieku 15-19 lat, 4 na 10 respondentów zadeklarowało, że wie, co chce robić w przyszłości, a co drugi ma pomysł, jednak jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji co do swojej kariery.

Zarówno osoby wahające się (49,9 proc.), jak i te bez pomysłu na przyszłą pracę (10,9 proc.) szukają różnych form wsparcia w wyborze drogi zawodowej. Według nastolatków pomocne w decyzji byłyby m.in. staże i praktyki, w czasie których mogliby poznać specyfikę określonej pracy (57,8 proc.), spotkania z przedstawicielami wymarzonych zawodów (55,1 proc.), a także rozmowy z rodzicami, bliskimi (37,1 proc.).

Zobacz także: Regularna badania, o których nie możesz zapominać. Jakie badania warto robić? LISTA

Coca-Cola HBC, by pomóc młodym ludziom w podjęciu zawodowych decyzji, nawiązała współpracę z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Dzięki temu program Moje Finanse, realizowany dla młodzieży w wieku 15-19 lat, zyskał nowego partnera strategicznego, a kolejna edycja akcji YouthEmpowered świeżą odsłonę, która wprost odpowiada na potrzeby młodych ludzi. Celem programu Moje Finanse, objętego honorowym patronatem Ministerstwa Finansów, jest poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zasad działania sektora finansowego oraz kształtowanie umiejętności, które umożliwią im efektywne zarządzanie finansami osobistymi i budowanie własnego kapitału społecznego–ekonomicznego a także budowanie swojej przyszłości zawodowej w oparciu o liczne kompetencje zdobyte podczas zajęć. Materiały do programu umożliwiają nauczycielowi realizację treści programowych w interesujący i atrakcyjny dla młodzieży sposób, zarówno stacjonarnie jak i zdalnie, w systemie lekcyjnym i poza lekcyjnym. Dzięki tym aktywnościom młodzież ma szansę dowiedzieć się co czeka ich za progiem, w nadchodzącej przyszłości w kontekście wchodzenia na rynek pracy.

- Wyniki badania pokazują nam, że młodzież jest bardzo świadoma w kontekście budowania swojej zawodowej przyszłości. Mimo tego, młodzi szukają wsparcia z zewnątrz, potrzebują rozmowy z przedstawicielem wymarzonego zawodu. W ramach programu YouthEmpowered dajemy im tę możliwość. Nasi mentorzy pokazują uczestnikom, jak wygląda ich praca, wskazują na pewne predyspozycje do wykonywania danego zawodu czy możliwe ścieżki rozwoju. Cieszymy się, że możemy kontynuować nasze działania we współpracy z Fundacją oraz wnieść wartość dodaną do realizowanych programów, wzbogacając je także o ekspercką perspektywę biznesu w kontekście wyzwań dotyczących zrównoważonego rozwoju czy kompetencji przyszłości – komentuje Krzysztofa Bełz, Menadżer ds. Partnerstw Zrównoważonego Rozwoju w Coca-Cola HBC.

Wśród największych wartości wynikających ze spotkania z osobą wykonującą wymarzony zawód nastolatków, respondenci wskazali możliwość uzyskania wskazówek dotyczących ścieżki rozwoju zawodowego (63,5 proc.), możliwość zweryfikowania swoich wyobrażeń na temat danej pracy (61,7 proc.), czy zidentyfikowanie swoich mocnych i słabych stron w odniesieniu do konkretnego zawodu (53,5 proc.).

Źródło: mateirały prasowe

YouthEmpowered

i

Autor: Materiały prasowe YouthEmpowered
YouthEmpowered

i

Autor: Materiały prasowe YouthEmpowered
Spłonęło ponad 50 hektarów lasów i traw. Z ogniem walczyło 60 zastępów straży pożarnej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki