Czy praca event managera jest opłacalna?

2021-06-10 10:00
Czy praca event managera jest opłacalna?
Autor: Materiały prasowe Czy praca event managera jest opłacalna?

Event manager to osoba, która zajmuje się organizowaniem różnego rodzaju wydarzeń – od koncertów, przez targi, aż po konferencje. Jest to z pewnością niezwykle dynamiczny, interesujący i angażujący zawód, dlatego jego popularność w ostatnich latach szybko rośnie. Zatem czy warto zostać event managerem?

Praca event managera

Zanim podejmie się decyzję o wyborze tej kariery, warto sprawdzić, czym dokładnie zajmuje się osoba na takim stanowisku. Tytuł organizatora eventów wydaje się mówić sam za siebie, jednak są pewne aspekty tej pracy, o których wielu ludzi wcześniej nie słyszało. Główne obowiązki event managera to między innymi:

  • tworzenie scenariuszy różnego rodzaju wydarzeń, takich jak imprezy plenerowe czy wyjazdy integracyjne,
  • koordynacja całego eventu razem ze wszystkimi szczegółami (np. hotel, transport, muzyka, artyści, obsługa techniczna, lista gości itp.),
  • współpraca z firmami realizującymi konkretne usługi dla danego eventu,
  • kontakt z klientem i konsultowanie wszelkich zmian,
  • rozliczanie zorganizowanych projektów.

Event manager jest zatem odpowiedzialny nie tylko za pracę koncepcyjną. Oczywiście część kreacyjna jest kluczowym aspektem tego zawodu, ale to nie wszystko. Organizatorzy wydarzeń są również pośrednikami w kontakcie między firmami i klientami. Osoba na tym stanowisku musi być zatem niezwykle komunikatywna oraz elastyczna. Powinna też umieć zarządzać kilkoma projektami jednocześnie i dobrze radzić sobie z nawiązywaniem relacji interpersonalnych. Można śmiało powiedzieć, że zawód event managera nigdy nie będzie nudny. Potencjalny kandydat na to stanowisko powinien jednak upewnić się, że najważniejsze cechy, którymi musi odznaczać się taki pracownik, nie są dla niego problematyczne.

Event manager – zarobki

Zawód event managera wydaje się mieć wiele plusów, jako że nie tylko obowiązki są ciekawe, ale również zarobki wypadają korzystnie. Według danych portalu Pracuj.pl, przeciętne wynagrodzenie osoby na tym stanowisku wynosi 8 tysięcy złotych brutto. Warto jednak mieć na uwadze, że ta kwota jest mocno zależna od wielkości i lokalizacji danej firmy. Duże znaczenie ma również staż pracy. Opłaca się zatem odbywanie praktyk bądź wolontariatu, w celu uzyskania początkowego doświadczenie. Wolne posady znajdą się zazwyczaj w agencjach eventowych, interaktywnych i reklamowych. Można także spróbować swoich sił jako freelancer i zdobywać zlecenia na własną rękę.

Artykuł Sponsorowany

Artykuł Sponsorowany
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE