Pracuj.pl

i

Autor: Materiały prasowe

Jak pokazać zaangażowanie na rozmowie kwalifikacyjnej?

2019-09-16 8:00

W naszej autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej pomóc może zaangażowanie. Pokazać je możemy poprzez odpowiednie przygotowanie i research odnośnie m.in. działalności firmy, jak i branży, w której funkcjonuje. Dobrym rozwiązaniem jest również przygotowanie odpowiednich pytań do rekruterów. Czynności te powinny być wykonane już na etapie poszukiwań pracy i przeglądania ofert.

1. Dowiedz się, jak działa firma

Osoby wykazujące zainteresowanie działalnością wybranej firmy powinny zyskać bardzo wiele podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Szczególnie cenne będą wszelkie informacje dotyczące usług świadczonych przez naszego potencjalnego pracodawcę bądź produktów, które tworzy. Ponadto, warto zaznajomić się z prowadzoną przez niego polityką wizerunkową na portalach społecznościowych, profesjonalnych stronach branżowych czy portalach poświęconych pracy, np. Pracuj.pl. Co więcej, dla potencjalnego pracownika szczególnie cenne będą informacje zamieszczane przez byłych bądź obecnych zatrudnionych. Kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej wykazujący zainteresowanie rozwojem danej firmy jest o wiele bardziej atrakcyjny.

2. Przygotowanie branżowe

Oprócz firmy warto również znać branżę, w której ona funkcjonuje. Szczególnie przydatne będą informacje odnośnie najnowszych trendów, wielkich zmian bądź o narzędziach najchętniej wykorzystywanych na danym stanowisku. Przegląd prasowy bądź krótki research pozwoli być nam przygotowanymi na ewentualne pytania sprawdzające nasze zaangażowanie w proces rekrutacji, jak i rozwój firmy. Im bardziej profesjonalną i rzetelną wiedzą będziemy się w stanie legitymować, tym większe prawdopodobieństwo, że uznani zostaniemy za profesjonalnego specjalistę. Tym samym zwiększy się nasza szansa na zatrudnienie.

3. Przygotowanie pytań do rekruterów

Doskonałym rozwiązaniem jest przygotowanie pytań do rekruterów już przed samą rozmową kwalifikacyjną. Możemy zadać je w sposób ogólny, pasujący do niemal większości firm funkcjonujących na rynku. Dotyczą one struktury przedsiębiorstwa, wyglądu poszczególnych działów, szczegółów pracy na danym stanowisku oraz możliwości rozwojowych. Niektóre pytania prawdopodobnie pojawią się w naszej głowie dopiero w trakcie rozmowy. Warto je zadać, by w ten sposób zaakcentować, iż chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o firmie. Będziemy dzięki temu nie tylko lepiej poinformowani, ale i wykażemy się aktywnością oraz szacunkiem do pracy rekruterów.

Artykuł Sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki