Jak pracować spokojniej?

2019-09-12 7:09 Artykuł sponsorowany
Jak pracować spokojniej?
Autor: materiały promocyjne Jak pracować spokojniej?

Spokój i wyciszenie sprzyjają efektywnej i wydajnej pracy. Dzięki nim jesteśmy w stanie wykonać na czas zlecone nam obowiązki. Ponadto, spokojna, systematyczna praca porządkuje nie tylko nasze życie zawodowe, ale również osobiste.

Zorganizuj swój dzień

Chaos sprzyja pomyłkom i poczuciu niepokoju. Dlatego, by zwiększyć swoją efektywność w pracy, a tym samym zapewnić sobie należyty spokój, powinniśmy zorganizować i uporządkować swój dzień. Dobra organizacja obowiązków zawodowych oraz domowych sprawi, że będziemy mieć czas zarówno na pracę, jak i przyjemności. W ten sposób zachowamy spokój, nie ulegniemy pokusie zrobienia sobie przerwy i dopełnimy wszystkich terminów. Pomóc w organizowaniu mogą wszelkie kalendarze, notatniki, notesy oraz przydatne aplikacje.

Ogranicz wpływ rozpraszaczy w pracy

Aby zachować spokój, a tym samym wysoką wydajność w pracy, warto zrezygnować lub ograniczyć wpływ rozpraszaczy w najbliższym otoczeniu. Szczególnie zgubne działania ma ciągłe korzystanie z mediów społecznościowych oraz rozmowy ze współpracownikami ciągnące się w nieskończoność. Jeśli nie jesteśmy w stanie wycofać ich z naszego otoczenia od razu, możemy to robić w sposób stopniowy. W przypadku, gdy rozpraszacze związane są z obecnością naszych kolegów z pracy, powinniśmy zachować należytą kurtuazję i grzeczność. Rozpraszacze wyeliminowane powinny być również poza pracą, gdyż nawyki utrwalone w domu bardzo często przenoszone są do firmy.

Korzystaj z gotowych szablonów

Jeśli jesteś w stanie używać gotowych i sprawdzonych szablonów, to zrób to. W ten sposób będziesz w stanie wykonywać swoje obowiązki ze spokojem. Większość tego typu narzędzi opiera się o wiedzę wypadkową nagromadzoną w oparciu o długotrwałą pracę w danym środowisku i na konkretnym sprzęcie. Co więcej, szablony pomagają zaoszczędzić czas, który jest kluczowym czynnikiem mającym wpływ na poziom wyciszenia i spokoju w pracy.

 
Ćwicz asertywność

Czasem warto powiedzieć „nie”, zwłaszcza współpracownikom proszącym o przysługę lub kierownikom delegującym nam zbyt dużą ilość obowiązków. Ćwiczenie sztuki asertywności pomoże nam odmawiać w sytuacjach podbramkowych, kiedy natłok zadań uniemożliwia nam pomoc innym bądź przyjęcie kolejnej porcji zleceń. Oczywiście musimy pamiętać o zachowaniu odpowiednich zasad kultury osobistej i utrzymaniu wzajemnego szacunku.

Artykuł sponsorowany