Muzeum w Chlewiskach - Super Express
FSO Wars

FSO Wars

FSO Wars Pierwszy jeżdżący prototyp Warsa był gotowy w 1985 roku. Samochody miały nowoczesne, proste nadwozia typu hatchback i pięcioro drzwi. Były wyposażone w czterocylindrowe silniki, w zależności od prototypu o pojemności 1100 cm3 lub 1300 cm3 i odpowiednio 54KM i 61KM. Były chwalone przez prasę polską i zagraniczną. Na produkcję pojazdu nie na licencji nie było jednak pieniędzy.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
FSO Wars

FSO Wars

Pierwszy jeżdżący prototyp Warsa był gotowy w 1985 roku. Samochody miały nowoczesne, proste nadwozia typu hatchback i pięcioro drzwi. Były wyposażone w czterocylindrowe silniki, w zależności od prototypu o pojemności 1100 cm3 lub 1300 cm3 i odpowiednio 54KM i 61KM. Były chwalone przez prasę polską i zagraniczną. Na produkcję pojazdu nie na licencji nie było jednak pieniędzy.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Fiat 126p

Fiat 126p

Ostatni Fiat 126p – Happy End Happy End to nazwa końcowej serii Fiata 126p. Ostatni taki Maluch zszedł z taśmy montażowej we wrześniu 2000 roku. W sumie od 1973 roku powstało w Polsce około 3 318 674 egzemplarzy Małych Fiatów.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Fiat 125p

Fiat 125p

Milionowy Fiat125p i Fiat 125p 4x4 Pierwszy z tych samochodów to milionowy Duży Fiat wyprodukowany w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Zszedł z taśmy montażowej 8 listopada 1976 roku. Drugie auto to Fiat 125 z napędem na cztery koła, prototyp powstały latem 1978 roku.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Mikrus i Smyk

Mikrus i Smyk

Mikrus i Smyk Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu nie miała zbyt wielu zamówień i by wykorzystać moce produkcyjne, postanowiono wytwarzać tam mikrosamochody. W 1957 roku były gotowe dwie prototypowe wersje Mikrusa i jedna Meduza. Auta różniły się nadwoziami, miały te same podwozia i silniki o pojemności 296 cm3 oraz mocy 14KM przy 5000 obr/min. 22 lipca 1957 roku zaprezentowano wszystkie trzy propozycje pojazdów w Ministerstwie Przemysłu Ciężkiego. Wybrano Mikrusa. Samochód był wytwarzany bardzo krotko i powstało tylko 1728 egzemplarzy. Smyk, prototypowy polski mikrosamochód, powstał w 1957 roku w warszawskim Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego. Otwierał się podobnie jak słynna Isetta BMW – od przodu, choć w nieco inny sposób. Mieścił dwie osoby dorosłe i dwójkę dzieci. Miał silnik od motocykla Junak, o pojemności skokowej 349 cm3 i mocy 15KM przy 5500 obr/min.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Stratopolonez

Stratopolonez

Polonez trzydrzwiowy i Stratopolonez Ten trzydrzwiowy pomarańczowy Polonez powstał w 1976 roku. Nie jest tym samym, co Polonezy Coupe, produkowane w dwóch krótkich seriach (1981 i 1983 rok). Łatwo je odróżnić po wyglądzie tak zwanego słupka B. Stratopolonez. W 1977 roku Andrzej Jaroszewicz rozbił Lancię Stratos. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy FSO postanowił umieścić jej ocalały silnik w zmodyfikowanym Polonezie. Stratopolonez ma silnik V6 o pojemności 2418 cm3 i mocy 280 KM przy 7400 obr./min, jego prędkość dochodziła do 230 km/h.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Ogar

Ogar

Ogar W 1977 roku w Zakładzie Doświadczalnym Fabryki Samochodów Osobowych w Falenicy powstał prototyp auta sportowego będący rozwinięciem Polskiego Fiata 125p. Nadwozie, wykonane z tworzyw sztucznych, zaprojektował Cezary Nawrot. Ogar miał chowane reflektory, co było wtedy modnym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Przy tworzeniu prototypu wykorzystano silnik 1500 cm3 o mocy 82KM.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Polonez Analog

Polonez Analog

Polonez Analog Polonez Analog miał być polskim pojazdem z napędem na cztery koła. Pozostał jednak tylko prototypem. Prace nad samochodem trwały w latach 1994-1996. W sumie powstało siedem egzemplarzy tego pojazdu. Większość miała silnik 1,6, a jeden silnik diesla 1,9. Dalsze prace nad tym modelem wstrzymano po przejściu FSO przez koreańskie Daewoo.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Ogar i Polonezy

Ogar i Polonezy

Ogar i Polonezy
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Stratopolonez

Stratopolonez

Stratopolonez. W 1977 roku Andrzej Jaroszewicz rozbił Lancię Stratos. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy FSO postanowił umieścić jej ocalały silnik w zmodyfikowanym Polonezie. Stratopolonez ma silnik V6 o pojemności 2418 cm3 i mocy 280 KM przy 7400 obr./min, jego prędkość dochodziła do 230 km/h.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Polonez

Polonez

Ten trzydrzwiowy pomarańczowy Polonez powstał w 1976 roku. Nie jest tym samym, co Polonezy Coupe, produkowane w dwóch krótkich seriach (1981 i 1983 rok). Łatwo je odróżnić po wyglądzie tak zwanego słupka B.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Fiat 125 4x4

Fiat 125 4x4

iat 125 z napędem na cztery koła, prototyp powstały latem 1978 roku.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Fiat 125 kombi

Fiat 125 kombi

Fiat 125p kombi Wersja powstała w 1971 roku, w następnym roku na bazie tego modelu stworzono sanitarkę, która dołączyła do używanych w tym charakterze Warszaw i Nysek. Wiele Fiatów w wersji kombi wyeksportowano.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
beskid

beskid

Beskid Prace nad Beskidem ruszyły w 1981 roku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. W następnych latach powstało kilka prototypów. Auto miało być następcą Małego Fiata. Silniki miały pojemność 600 cm3 o mocy 28 KM lub 703 cm3, 29,5 KM. Auto osiągało świetne wyniki na testach oszczędnej jazdy dzięki aerodynamicznemu nadwoziu. Oficjalnie do produkcji Beskida nie doszło ze względów finansowych.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Syrena

Syrena

Pierwsze Syreny, z racji sposobu otwierania drzwi nazywane „kurołapkami”. Syreny, najpierw typu 100, zjechały z taśmy montażowej w FSO od 20 marca 1957 roku. Zarówno w modelu 100, jak i 101, silnik był dwucylindrowy, o pojemności 746 cm3 i mocy 27KM przy 3800 obr/min. Model 101 produkowany był do 1962 roku.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Syrena 110

Syrena 110

Syrena 110 Kilkanaście tych aut (według niektórych źródeł 20) powstało w połowie lat 60-tych. Seryjnego wytwarzania pojazdu nigdy nie podjęto ze względu na umowę licencyjną z Fiatem. Czteroosobowy i trzydrzwiowy pojazd miał silnik o pojemności 842 cm3 i mocy 40KM przy 4300 obr./min.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Lublin 51

Lublin 51

Lublin 51 był produkowany seryjnie w latach 1951-1951. Pojazd prezentowany w muzeum pochodzi z 1957 roku. Wykorzystano w nim sześciocylindrowy silnik M21 o pojemności 3480 cm3 i napęd na tylne koła.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Lublin 43

Lublin 43

Lublin 43 prototyp. Pojazd pochodzi z 1970 roku. Jest jedynym zachowanym do naszych czasów prototypem autobusu Lublin na 16 miejsc, którego serię oznaczano symbolem "40". Pojazdy te były produkowane w latach 1968-1973. W prezentowanym prototypie zastosowano silnik Volvo o pojemności 1999 cm3 i napęd na przednie koła.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Honker

Honker

Daewoo Honker 2324 (biały pojazd). Samochód wykonano w 1997 roku specjalnie na potrzeby fotoreporterów dokumentujących pielgrzymkę Jana Pawła II do Polski. W pojeździe wykorzystano czterocylindrowy silnik o pojemności 2417 cm3. Samochód ma napęd na cztery koła. ​Tarpan Honker 4032 prototyp (niebieski). Pojazd powstał w 1995 roku, zastosowano w nim czterocylindrowy silnik o pojemności 2417 cm3. Samochód ma napęd na cztery koła. Nigdy nie był produkowany seryjnie.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Żuk

Żuk

Żuki – po lewej ostatni wyprodukowany egzemplarz z podpisami pracowników fabryki na karoserii. Po prawej pierwszy typ Żuka zwany Smutkiem
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Fiat 125 Coupe

Fiat 125 Coupe

Polski Fiat 125 coupe Ten futurystyczny prototyp powstał w 1971 roku w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych. Nadwozie zaprojektował Zbigniew Wattson, twórca innego, podobnego prototypu – Fiata 1100 coupe, który w przeciwieństwie do 1500 coupe nie dotrwał do naszych czasów. Pojazd ma silnik 1,5 l o mocy 90 KM, jest wyposażony w tylny napęd.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Warszawa 210

Warszawa 210

Warszawa 210 Warszawa 210 powstała w latach 1961-1964 ma nadwozie typu sedan i jest napędzana innym niż seryjne Warszawy sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2360 cm3 i mocy 85 KM przy 4200 obr/min. Kolejny raz w dziejach polskiej motoryzacji na przeszkodzie rozwojowi naszej własnej myśli technicznej stanęła jednak umowa licencyjna z Fiatem. Prototyp Warszawy 210, będący w złym stanie, odnaleziono dopiero w 1999 roku koło Końskich.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Żuk, honker

Żuk, honker

Lublin 51 był produkowany seryjnie w latach 1951-1951. Pojazd prezentowany w muzeum pochodzi z 1957 roku. Wykorzystano w nim sześciocylindrowy silnik M21 o pojemności 3480 cm3 i napęd na tylne koła. Lublin 43 prototyp. Pojazd pochodzi z 1970 roku. Jest jedynym zachowanym do naszych czasów prototypem autobusu Lublin na 16 miejsc, którego serię oznaczano symbolem "40". Pojazdy te były produkowane w latach 1968-1973. W prezentowanym prototypie zastosowano silnik Volvo o pojemności 1999 cm3 i napęd na przednie koła. Daewoo Honker 2324 (biały pojazd). Samochód wykonano w 1997 roku specjalnie na potrzeby fotoreporterów dokumentujących pielgrzymkę Jana Pawła II do Polski. W pojeździe wykorzystano czterocylindrowy silnik o pojemności 2417 cm3. Samochód ma napęd na cztery koła. ​Tarpan Honker 4032 prototyp (niebieski). Pojazd powstał w 1995 roku, zastosowano w nim czterocylindrowy silnik o pojemności 2417 cm3. Samochód ma napęd na cztery koła. Nigdy nie był produkowany seryjnie.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Fiat 508

Fiat 508

Polski Fiat 508 Polski Fiat 508, pojazd na licencji włoskiej, był jednym z najbardziej popularnych aut w międzywojennej Polsce. Zaczęło się od Polskiego Fiata 508 I (silnik o pojemności 1 litra, 20 KM), później był Polski Fiat II. Jego najważniejszą odmianę, wytwarzaną od 1936 roku, nazwano „Junak”. Była to dwudrzwiowa kareta o dolnozaworowym silniku czterocylindrowym o pojemności skokowej 995 cm3, mocy 24 KM przy 3600 obr/min. Do 1939 roku wyprodukowano 7300 egzemplarzy tego pojazdu.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Powrót
FSO Wars
FSO Wars
Fiat 126p
Fiat 125p
Mikrus i Smyk
Stratopolonez
Ogar
Polonez Analog
Ogar i Polonezy
Stratopolonez
Polonez
Fiat 125 4x4
Fiat 125 kombi
beskid
Syrena
Syrena 110
Lublin 51
Lublin 43
Honker
Żuk
Fiat 125 Coupe
Warszawa 210
Żuk, honker
Fiat 508
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email