Nowe zdjęcia ze Smoleńska - Super Express
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Główne pole szczątków. Widoczne drzewa połamane podczas upadku samolotu.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Panel sterowania autopilotem ПУ-46 (PU-46). Na nim znajdowało się pokrętło Подьём-Спуск, za pomocą którego kapitan starał się regulować prędkość zniżania samolotu podczas podejścia do lotniska w Smoleńsku.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Panel sterowania autopilotem ПН-5 (PN-5). Na nim znajdował się przycisk ГЛИСС (GLISS), którego wciśnięcie przed rozpoczęciem podejścia było konieczne dla odejścia "w automacie" (po naciśnięciu przycisku ODEJŚCIE (УХОД) na wolancie).
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Panel sterowania automatem ciągu ПН-6 (PN-6)
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Wskaźniki położenia statecznika poziomego i steru wysokości oraz klap ze środkowej części tablicy przyrządów.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Rozbite prędkościomierz i paliwomierz, tkwiące we fragmencie lewej, dolnej części tablicy przyrządów pierwszego oficera.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Zmiażdżona tablica bezpieczników z bocznej ściany kabiny pilotów.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Dźwignie sterowania silnikami ze stanowiska mechanika pokładowego.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Zniszczona tablica instalacji elektrycznej ze stanowiska mechanika pokładowego.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Wskaźnik obrotów silnika numer 2 we fragmencie porozrywanej tablicy przyrządów silnikowych mechanika pokładowego.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Wskaźniki wibracji we fragmencie porozrywanej tablicy przyrządów silnikowych mechanika pokładowego.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Po lewej fragment środkowej części tablicy przyrządów kapitana z elektronicznym wskaźnikiem wysokościomierza barometrycznego WBE-SWS (ВБЕ-СВС; tego, który przestawiony został na ciśnienie standardowe).
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Rozbity wskaźnik liczby Macha, tkwiący we fragmencie lewej, dolnej części tablicy przyrządów kapitana. Obok zachowane szkiełko wariometru.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Autor: Archiwum serwisu
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Główne pole szczątków widziane od strony lotniska. Widoczne drzewa połamane podczas upadku samolotu.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Oparty o drzewo dolny fragment kadłuba w rejonie pierwszego saloniku. Na pierwszym planie nietknięta owiewka anteny na dolnej powierzchni kadłuba - dowód na to, że kadłub zderzył się z ziemią w pozycji odwróconej; w przeciwnym przypadku owiewka uległaby zniszczeniu. Obecność tych dwóch fragmentów w jednym miejscu świadczy o tym, że kadłub nie rozpadł się w powietrzu.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Fragment spodu kadłuba między kabiną pilotów a pierwszym salonikiem. Strzałka wskazuje właz do luku awioniki bez œśladów uszkodzeń, co œświadczy o tym, że ta czꜶć kadłuba zderzyła się z ziemią w pozycji odwróconej.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Fragment spodu kadłuba między kabiną pilotów a pierwszym salonikiem. Górna strzałka pokazuje niemal nieuszkodzone reflektory lądowania (brak jedynie szkieł), dolną strzałką wskazano goleń podwozia przedniego wystającą z resztek luku (widoczna pokrywa luku z numerem 101). To kolejne dowody na to, że kadłub zderzył się z ziemią w pozycji odwróconej; w przeciwnym przypadku goleń zostałaby wyłamana, a jej pokrywy i reflektory doszczętnie zniszczone.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Dolny fragment kadłuba w rejonie pierwszego saloniku. Wyraźnie widoczne krawędzie pokrycia zagięte do wewnątrz, co przeczy teorii o rozerwaniu kadłuba przez wybuch.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Dolny fragment kadłuba w rejonie pierwszego saloniku. Strzałka wskazuje jedną z anten radiowysokoœciomierza na spodzie kadłuba - brak uszkodzeń œświadczących o rzekomym upadku cz궜ci kadłuba w pozycji normalnej.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Szczątki przedziału technicznego numer 1, czyli luku awioniki, mieszczącego się pod kabiną pilotów (kółkiem zaznaczono charakterystyczną obudowę procesora systemu antykolizyjnego ACAS). Podczas zderzenia z ziemią kabina pilotów znajdowała się pod spodem.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Zdjęcia ze Smoleńska

Zdjęcia ze Smoleńska

Połamane sterownice (wolanty i pedały), ułożone wraz z innymi elementami układu sterowania (normalnie znajdującymi się pod podłogą kabiny pilotów) na płycie lotniska w Smoleńsku.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

Zdjęcia ze Smoleńska

Fragment porozrywanej tablicy przyrządów instalacji hydraulicznej ze stanowiska mechanika pokładowego.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
Powrót
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zdjęcia ze Smoleńska
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email