Na nowe auto trzeba teraz czekać co najmniej kilka miesięcy. Powodem pandemia, która wpłynęła na pracę fabryk. Potem doszedł problem z półprzewodnikami i wojna w Ukrainie. Nie wiadomo, kiedy rynek nowych samochodów wróci do normy. Raport Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podaje informacje o rekordowym 10-proc. spadku importu. Mniej samochodów na rynku to wyższe ceny. Poza tym szaleje inflacja, co sprawia, że klienci ostrożniej podchodzą do zakupu nowego samochodu. Zwracają się też ku autom używanym, więc te również bardzo drożeją. Ceny aut w wieku do trzech lat wzrosły o 22 proc. w stosunku do stycznia 2021 r., w porównaniu do 2020 r. – 39 proc. A mimo to kupują je i osoby prywatne, i firmy. Z badania „Portfele Polaków pod lupą” na zlecenie Volkswagen Financial Services wynika, że prawie 1/3 ankietowanych w 2022 r. planuje zakup samochodu. 57 proc. z nich chce kupić używany pojazd.
Aby jeździć autem, nie musimy mieć go na własność. Rynek podbija nowa forma finansowania – samochód jak w abonamencie. Możemy jeździć wymarzonym autem, a spłacać tylko przewidywaną utratę jego wartości w trakcie trwania naszej umowy. Na przykład warto sprawdzić ofertę aut używanych o nazwie Autonomia od Volkswagen Financial Services. Do wyboru mamy tutaj szeroki wybór kilkuletnich pojazdów, gotowych do dalszego użytkowania. Są sprawdzone i certyfikowane, z udokumentowanym przebiegiem i historią napraw. Wygląda to tak: deklarujemy wysokość wkładu własnego, liczbę rat i roczny limit kilometrów, jaki pokonujemy. System oblicza wysokość raty – które są zdecydowanie niższe niż w przypadku klasycznego kredytu. Po wygaśnięciu umowy, możemy samochód zmienić na kolejny na tej samej zasadzie. Oferta Autonomia to sprytny sposób, aby jeździć sprawdzonym i pewnym autem.
Partnerem materiału jest