ORLEN wspiera sport, kulturę i działa charytatywnie

2021-06-09 0:00
ORLEN wspiera sport, kulturę i działa charytatywnie
Autor: Materiały Prasowe

PKN ORLEN jest zdecydowanym liderem w gronie firm postrzeganych jako najczęściej angażujące się w działalność sponsoringową. Nic dziwnego – firma jest sponsorem wielu sportowców i wydarzeń sportowych, a także sportu dzieci i młodzieży, aktywnie wspiera polską kulturę czy walkę z pandemią koronawirusa. Ta przemyślana polityka sponsoringowa przynosi nie tylko biznesowe korzyści polskiemu czempionowi, lecz także wpisuje się w oczekiwania społeczne.

W badaniach dotyczących 2020 r., przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, 54 proc. badanych wskazało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. ORLEN jest postrzegany także jako najaktywniejszy sponsor wydarzeń sportowych.

Znani i lubiani

Co łączy Roberta Kubicę, jedynego Polaka w Formule 1, żużlowca Bartosza Zmarzlika i lekkoatletów Anitę Włodarczyk, Piotra Liska oraz Justynę Święty-Ersetic? To czołówka najpopularniejszych polskich sportowców. Wszyscy są także sponsorowani przez ORLEN. Dzięki temu mogą osiągać w sporcie sukcesy, dostarczać nam więcej radości i sprawiać, że nasze serca rozpiera duma. Robert Kubica to gwiazda międzynarodowa, kierowca rezerwowy w zespole Alfa Romeo Racing Orlen startującego w wyścigach Formuły 1, ale także kierowca zespołu ORLEN WRT Team rywalizującego w wyścigach długodystansowych. Bartosz Zmarzlik to polski żużlowiec, reprezentant Polski, wychowanek i kapitan Stali Gorzów Wlkp. Dwukrotny drużynowy mistrz świata i brązowy medalista tych rozgrywek. W mistrzostwach Polski we wszystkich rozgrywkach sięgnął dotychczas po 19 medali. W 2018 r. został srebrnym medalistą, a w 2019 r. złotym indywidualnych mistrzostw świata. Anita Włodarczyk zaś to słynna polska młociarka – dwukrotna złota medalistka igrzysk olimpijskich, czterokrotna mistrzyni świata oraz wielokrotna rekordzistka świata, Europy i kraju. Piotr Lisek jest rekordzistą Polski w skoku o tyczce, medalistą mistrzostw świata, halowych mistrzostw świata oraz dwukrotnym halowych mistrzostw Europy. Wielokrotnie stawał na podium mistrzostw Polski w różnych kategoriach wiekowych. Justynę Święty-Ersetic znają wszyscy pasjonaci lekkiej atletyki. Specjalizuje się w biegu na 400 m. Złota medalistka mistrzostw Europy. We wspaniałym stylu wywalczyła wicemistrzostwo świata w 2019 r. w Katarze. Na poprzednich mistrzostwach świata zdobyła brązowy medal. Wielokrotna medalistka mistrzostw Europy, a także halowych mistrzostw Europy i świata.

Pustynny kurz i pisk opon

Ze względu na swój profil działalności ORLEN bardzo mocno angażuje się w różne dyscypliny motorsportu. Zawodnicy ORLEN Team startują w Formule 1, rajdach terenowych, wyścigach samochodowych i żużlu, a także zawodach motoparalotniarskich, pokazach lotniczych (słynna ORLEN Grupa Akrobacyjna Żelazny) oraz w wodnej Formule 1 (F1H2O) – pierwszy w historii Polak, Bartłomiej Marszałek. ORLEN stawia mocno na rozwój młodych, dlatego wspiera również pięciu perspektywicznych młodych kierowców startujących w polskich i zagranicznych seriach kartingowych.

Koronna impreza, w której sukcesy odnoszą wspierani przez ORLEN sportowcy to Rajd Dakar. To 12 dni rywalizacji na dystansie 7500 km, w tym 5000 km odcinków specjalnych po piaszczystych bezdrożach Arabii Saudyjskiej. W 2021 r. zawodnicy ORLEN Team mieli powody do zadowolenia. W klasyfikacji generalnej samochodów Kuba Przygoński, jadący w duecie z pilotem Timo Gottschalkiem zajęli 4. miejsce, plasując się za światową czołówką, zawodnikami z ogromnym doświadczeniem w startach w tym najtrudniejszym rajdzie na świecie. Piąte miejsce w zestawieniu quadów zajął Kamil Wiśniewski. W stajni ORLENU jest także Mikołaj Marczyk, młody kierowca, który w Rajdowych Mistrzostw Europy FIA ERC zajął w 2020 r. wysokie 8. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 4. pozycję w klasyfikacji juniorów.

Team zwyciężył w klasie PRO w MRF Tarmac Masters 2020 – rajdowym cyklu rozgrywanym na Dolnym Śląsku. Zdobył 4. miejsce w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski – Rajd Świdnicki.

Wsparcie dla królowej sportu

PKN ORLEN od wielu lat wspiera rozwój polskiej lekkoatletyki, a pozytywne efekty tej współpracy oglądamy na najważniejszych międzynarodowych imprezach sportowych. Polska obroniła tytuł Drużynowego Mistrza Europy w Lekkiej Atletyce po świetnych występach polskiej reprezentacji na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Tym samym nasza reprezentacja obroniła tytuł zdobyty w 2018 r. w Bydgoszczy. Swoją cegiełkę do tego sukcesu dołożyli sportowcy z Grupy Sportowej ORLEN, w tym Paweł Fajdek – czterokrotny mistrz świata w rzucie młotem, Kamila Lićwinko, która zajęła w Chorzowie 1. miejsce w skoku wzwyż, Justyna Święty-Ersetic i Małgorzata Hołub-Kowalik – zwyciężczynie sztafety kobiet 4x400 m. Grupa Sportowa ORLEN to dziś 30 zawodniczek i zawodników reprezentujących wiele dyscyplin olimpijskich – m.in. lekkoatletykę, szermierkę, kolarstwo torowe czy judo. Ci sportowcy to wielokrotni mistrzowie i multimedaliści najważniejszych rodzimych oraz światowych imprez sportowych.

Sport zawodowy i amatorski

ORLEN to również dumny sponsor polskiej reprezentacji siatkarzy (kobiet i mężczyzn) startujących w rozgrywkach halowych i plażowych. Jako firma odpowiedzialna społecznie wspiera także kluby działające w miejscach, w których prowadzi działalność operacyjną. Jest sponsorem drużyny ekstraklasy – Wisła Płock, a także sponsorem drużyny piłki ręcznej ORLEN Wisła Płock – wicemistrzów Polski. Koncern współpracuje także z firmą Lang Team przy organizacji międzynarodowej imprezy kolarskiej ORLEN Wyścigu Narodów, która odbyła się na terenach Podlasia. Jest też mecenasem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Paraolimpijskiego.

Dla dzieci i młodzieży

Szczególną troską ORLEN otacza sport dzieci i młodzieży. Odciąga ich w ten sposób od spędzania czasu przed komputerem i telefonem, wpierając zdrowy styl życia. Inicjatywy sportowe aktywizują lokalne społeczności i zacieśniają więzy społeczne. Szczególnie ważne było to w 2020 r., który był rokiem naznaczonym pandemią. ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć sportowych, klubów i stowarzyszeń. W ich działalność było zaangażowanych aż 327 tys. dzieci w całym kraju! Jednym z najważniejszych przedsięwzięć są akademie piłkarskie w całej Polsce – m.in. Akademia Piłkarską Wisła Płock, AKS Wyzwolenie CEZ Chorzów, Constract Lubawa, LKS Respekt Myślenice, Ajaks Częstochowa czy ORLEN Beniaminek Krosno. We wspieranych przez koncern akademiach trenuje ponad 7 tys. dzieci. Akademie przygotowują przyszłych zawodników do czołowych polskich klubów. Dla ORLENU, mocno zaangażowanego w rozwój motorsportu, naturalnym kierunkiem jest szkolenie następców Roberta Kubicy. Wspiera pięciu młodych i obiecujących kierowców – Macieja Gładysza, Gustawa Wiśniewskiego, Karola Kręta, Karola Czepiela i Tymoteusza Kucharczyka. ORLEN objął sponsoringiem XXVI Finał Czwartków Lekkoatletycznych. W imprezie wzięło udział 3 tys. dzieci z całej Polski. Zaangażował się w projekt „Z podwórka na bieżnię”, a także program „Szkolny Klub Sportowy”, w ramach którego zrealizowano 620 tys. zajęć sportowych skierowanych do dzieci w 8,5 tys. szkół w całym kraju. Każda umowa sponsoringowa ORLENU ze związkiem sportowym czy klubami ligowymi uwzględnia szkolenie dzieci i młodzieży. Dzięki temu są prowadzone m.in. programy – Szkolne Ośrodki Siatkarskie i Lekkoatletyka dla Każdego

Na pomoc kulturze

Kultura zawsze potrzebuje wsparcia i jest tego warta. ORLEN współpracuje z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, wspierając organizację koncertów i recitali mistrzów oraz promocję spuścizny po Fryderyku Chopinie na arenie międzynarodowej. PKN ORLEN jest także mecenasem Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie oraz partnerem Akademii Operowej, szkolącej przyszłe gwiazdy światowych scen operowych. W czasie pandemii świat kultury przeniósł się do internetu. Udało się zrealizować wiele inicjatyw online: 44 wydarzenia za pośrednictwem platformy VOD (m.in. streamingi spektakli), 62 wydarzenia organizowane w serwisach internetowych i mediach społecznościowych (m.in. transmisje koncertów). ORLEN współpracuje z Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Wsparł także XXIV Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena i 938 innych wydarzeń kulturalnych.

Aby żyło nam się lepiej

ORLEN sponsoruje także wiele projektów i wydarzeń, których zadaniem jest poprawa jakości naszego życia. Wspiera społeczności lokalne, akcje ekologiczne, projekty kulturalne i edukacyjne skierowane do dzieci, młodzieży i studentów, projekty historyczne i patriotyczne czy akcje charytatywne, jak Świąteczna Paczka dla Płockich Seniorów. ORLEN miał także swój niebagatelny wkład w walkę z pandemią. „Załóż maseczkę, Zachowaj dystans, Wspieramy seniorów – apelowali sportowcy związani z PKN ORLEN w szczycie drugiej fali pandemii koronawirusa.

Sponsoring to nie tylko budowanie globalnej rozpoznawalności marki, lecz także społeczna odpowiedzialność

ORLEN przyjął, że sponsoring to nie tylko przekazywanie środków na realizację danego przedsięwzięcia czy korzyść marketingowa lub wizerunkowa dla samej spółki. To także ważna misja społeczna, wynikająca z odpowiedzialności biznesowej. Środki inwestowane przez ORLEN w sponsoring mają budować siłę marki ORLEN, ale także wyrównywać szanse, pomagać rozwijać karierę sportową obecnym mistrzom, którzy są inspiracją dla dzieci i młodzieży, i mieć pozytywny wpływ na gospodarkę.

Wspierając projekty czy instytucje, ORLEN pomaga rozwijać biznes, branże, tworzyć miejsca pracy, przetrwać pandemię, zachęca do korzystania z nowoczesnych technologii, co wpływa na wzrost PKB. Kreuje pozytywne emocje.

Co decyduje o finansowym zaangażowaniu koncernu?

ORLEN bierze pod uwagę m.in. spójność z celami biznesowymi spółki, wagę i znaczenie projektu dla polskiego sportu czy polskiej kultury oraz jego wymiar społeczny, możliwość budowania dumy narodowej oraz wizerunku Polski za granicą, a także wpływ na lokalne społeczności. Na każdym etapie współpracy ORLEN dba o przejrzystość i najwyższe standardy współpracy. Partnerzy znają oczekiwania spółki i możliwości wsparcia – warunki współpracy są zapisane w umowie sponsoringowej, która bardzo precyzyjnie opisuje zobowiązania i oczekiwania obydwu stron. Wszystkie obszary objęte sponsoringiem PKN ORLEN są spójne ze strategią biznesową i społeczną spółki. Celem ORLEN jest budowa rozpoznawalności marki za granicą, budowa jej wartości, promocję produktów, zaangażowanie w życie lokalnych społeczności, wyrównywanie szans społecznych oraz wspieranie wizerunku Polski na sportowej i kulturalnej mapie świata.

Partnerem materiału jest PKN ORLEN

Materiał Partnerski
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze