Chat bot jest jednym z narzędzi informacyjnych używanych w ramach kampanii „STOP Barierom” prowadzonej przez Fundację Neuron Plus. To wirtualny asystent, z którym można „porozmawiać” na temat rent, zasiłków, dotacji, dofinansowań, ulg i innych świadczeń, które polskie prawo przeznacza dla osób niepełnosprawnych lub członków ich rodzin – głównie rodziców i opiekunów. Doradca przekazuje ogólne informacje na interesujący nas temat, odsyłając też w razie potrzeby do szczegółowych danych zawierających opis procedury uzyskiwania danego świadczenia (np. dotacja na wózek inwalidzki, protezę czy na odpowiednie oprzyrządowanie samochodu, z którego korzysta osoba niepełnosprawna) i wzory dokumentów, jakie trzeba złożyć w odpowiednim urzędzie. Inny przykład pomocy to finansowanie szkoleń zawodowych i udzielanie pomocy osobom niepełnosprawnym przy zakładaniu działalności gospodarczej.
Chat bot jest częścią e-niezbędnika, jaki można znaleźć na stronie akcji „STOP Barierom” (stopbarierom.pl/e-niezbędnik/). Strona powstała z myślą o wszystkich osobach z niepełnosprawnością, zarówno dzieciach, jak i dorosłych o różnym stopniu niepełnosprawności (lekki, umiarkowany, znaczny). Ze wskazówek e-niezbędnika mogą również skorzystać ich rodzice lub opiekunowie, którym również przysługuje cały katalog świadczeń wypłacanych przez instytucje państwowe lub samorządowe. E-niezbędnik jest odpowiedzią na rządowy program „Dostępność +”, którego głównym założeniem jest wspieranie i stwarzanie warunków do codziennej aktywności społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnościami.
Więcej na www.stopbarierom.pl
Projekt wspierają: PKO Bank Polski, Fundacja PKO Banku Polskiego.
Artykuł powstał przy współpracy z Fundacją Neuron Plus