Własna firma w małym mieście? Biznes idealny dla kobiety zdjęcie otwierające

i

Autor: Materiały prasowe

Własna firma w małym mieście? Biznes idealny dla kobiety

2022-06-24 0:05

Większość z nas myśli, że ciekawa, dobrze płatna praca i rozwój zawodowy mogą przydarzyć się tylko w dużym mieście. Przeczy temu historia Anny Szymańskiej, młodej matki ze Stargardu (woj. zachodniopomorskie), która otworzyła własny sklep Żabka w maleńkim Suchaniu. Kobieta z powodzeniem rozwija swój biznes i znajduje przy tym czas dla rodziny.

W mniejszych ośrodkach miejskich często trudno o atrakcyjną pracę. Dobrze płatnych etatów jest jak na lekarstwo. Dlatego młodzi chętnie wyjeżdżają do dużych miast lub za granicę. Anna Szymańska, matka 4-letniej Ali, nie zabiegała jednak o posadę w dużej aglomeracji. Postanowiła otworzyć własny biznes. Zgłosiła się do sieci Żabka i dziś jest franczyzobiorczynią jednego z jej sklepów.

Małomiasteczkowy sklep

Nie miałam wielkiego doświadczenia, ale pracowałam już w handlu, prowadziłam też kiedyś swój malutki sklepik warzywny i kebab. Zawsze dobrze czułam się w tego typu pracy. Jestem energiczna, nie potrafi ę długo usiedzieć w jednym miejscu, lubię, jak się coś wokół dzieje – mówi pani Anna. – Odpowiedziałam na ogłoszenie, przeszłam cykl szkoleń i od listopada 2021 r. prowadzę swój sklep Żabka w 1,5 tys. Suchaniu – dodaje.

Pewnie, że się to opłaca! Choć mija dopiero 8 miesięcy, odkąd prowadzę sklep, to już dziś mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona. To dla mnie to idealna szansa na rozwój zawody – stwierdza franczyzobiorczyni.

Prowadzenie własnej firmy w tak malutkim miasteczku ma swoje wady, ale zalet jest więcej.

Dobrze poznałam mieszkańców, a oni mnie. Mam stałych klientów. Wiem co kto lubi i co kupuje. Przyjeżdżają do mnie również mieszkańcy z okolicznych wiosek, w których nie ma sklepów. Latem drzwi się nie zamykają, bo ciągle ktoś wpada po coś do picia czy po lody – mówi pani Anna. W weekendy jest jeszcze więcej klientów, bo miasteczko leży przy drodze prowadzącej w kierunku Niemiec – dodaje.

Praca i życie prywatne dają się pogodzić

Anna Szymańska uważa, że prowadzenie własnego sklepu, to doskonały pomysł dla kobiety.

Nawet wtedy, gdy ma się jeszcze małe dzieci i wiele domowych obowiązków.

Na początku, gdy uczyłam się tego biznesu, to rzeczywiście zarządzanie placówką pochłaniało mnie bez reszty. Trzeba dać sobie czas na wdrożenie, poznanie od podstaw szczegółów. Szkolenia, w których uczestniczyłam, były bardzo pomocne, ale ważna jest też praktyka. Musiałam np. poznać system zamówień i prowadzenie dokumentacji – opowiada pani Anna. – Po tych kilku miesiącach od wdrożenia praca wygląda zupełnie inaczej. Mam czas dla rodziny i na odpoczynek. Często zawożę i odbieram córkę z przedszkola. Są dni, że w ogóle nie zaglądam do sklepu. To wszystko da się pogodzić – śmieje się kobieta.

Pani Anna jest zawsze w sklepie przy dostawie, bo jak twierdzi lubi sama „wszystko ogarnąć”. Potem spędza trochę czasu nad dokumentacją i robi kolejne zamówienia. Za ladą staje w niedziele i święta. W te dni, zgodnie z prawem, tylko właściciel firmy może sprzedawać w sklepie.

Własna firma w małym mieście? Biznes idealny dla kobiety 2

i

Autor: Materiały prasowe

Podział obowiązków w domu

W domu dzielę się obowiązkami i opieką nad dzieckiem z mężem. Podział zadań jest ważny, bo pozwala znaleźć czas dla siebie i na rozwój zawodowy – wyjaśnia pani Anna.

Franczyzobiorczyni cały czas zastanawia się, co zrobić, by sklep się rozwijał, a sprzedaż rosła. Podkreśla, że kluczowy jest dobór zaufanych pracowników.

Osobiście mam szczęście do ludzi. Dwie dziewczyny pracują ze mną od początku, jedna pracuje od niedawna. Jestem bardzo zadowolona z mojej załogi, której w pełni ufam. Wiem, że o wszystko zadbają – opowiada.

ŻABKA UŁATWIA START W SWÓJ BIZNES

Wystarczy inwestycja w wysokości ok. 5 tys. zł, by otrzymać gotowy do prowadzenia sklep. Wkład własny pokrywa koszt kasy fiskalnej, opłatę za koncesję, refundowaną po 3 miesiącach prowadzenia działalności oraz ewentualny zakup towarów regionalnych. Cała reszta jest po stronie sieci – Żabka znajduje lokal w korzystnej lokalizacji, zapewnia wyposażenie i zatowarowanie sklepu, pokrywa też koszty remontu i adaptacji obiektu. Prowadzi również szereg szkoleń sprzedażowych, z technik obsługi klienta, zarządzania zespołem, podatkowych czy obiegu dokumentów. Zapewnia także wsparcie marketingowe i w obszarze IT oraz szereg nowoczesnych narzędzi. W rozwój i kompetencje franczyzobiorców sieć inwestuje przez cały czas trwania współpracy. Żabka to znany sklep, do którego chętnie przychodzą klienci. Jak pokazują badania, ten szyld zna 93 proc. polskich konsumentów!

Jaki przychód osiągają przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabka? W okresie styczeń-marzec ponad 76 proc. franczyzobiorców osiągnęło miesięcznie 20 tys. zł lub więcej przychodu.

PARTNER AKCJI

www.zabka.pl/franczyza

Mały wielki rodzinny biznes logotyp

i

Autor: Materiały prasowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki