Zawiodły cię tanie linie lotnicze? Walcz o odszkodowanie!

i

Autor: Shutterstock

Zawiodły cię tanie linie lotnicze? Walcz o odszkodowanie!

2020-01-21 0:00

Coraz częściej wybieramy tanie linie lotnicze, podróżując na wakacje czy do pracy. Ceny biletów są tu atrakcyjne, ale wygoda mniejsza. Poza tym tanie loty, w szczególności loty czarterowe, nierzadko są opóźnione lub bywają odwołane. Niewiele osób wie, że w tych przypadkach pasażerom należy się odszkodowanie w wysokości nawet 600 €!

O odszkodowanie możemy się starać w przypadku opóźnienia (o 3 godz. lub więcej), odwołania lotu (w terminie poniżej 14 dni przed wylotem) lub odmowy pozwolenia wejścia na pokład (overbooking). Linie lotnicze często sprzedają więcej biletów niż jest miejsc, licząc, że ktoś zrezygnuje. Gdy jednak do odprawy stawi się komplet pasażerów, miejsc brakuje. Za te niedogodności także można się domagać odszkodowania. W Unii Europejskiej jego wysokość sięga nawet 600 €.

JAK WALCZYĆ O SWOJE

O odszkodowanie można się starać samemu, ale praktyka pokazuje, że bez odpowiedniej wiedzy prawniczej mamy niewielką szansę na sukces. Dlatego warto skorzystać z pomocy firmy specjalizującej się w tego typu sprawach – na przykład GIVT. GIVT specjalizuje się w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych na terenie całej Europy (np. od Ryanair, EnterAir, Smartwings, EasyJet). – Rozporządzenie Unii Europejskiej (WE) nr 261/2004 regulujące wypłaty odszkodowań obejmuje wszystkich przewoźników. – Z naszego doświadczenia wynika, że niektóre linie lotnicze – w szczególności tanie – wypłacają odszkodowania dopiero po skierowaniu spraw na ścieżkę sądową. Po dwóch latach naszych doświadczeń w prowadzeniu postępowań sądowych wiemy, jak wygrać z liniami lotniczymi działającymi w całej Europie – mówi Kamila Szczygieł, adwokat współpracujący z GIVT.

TRZY KROKI DO ODSZKODOWANIA

  1. Na stronie internetowej givt.com wypełniamy formularz, podając dane lotu. Zgłoszenia są automatycznie weryfikowane.
  2. GIVT wysyła reklamację do linii i informuje o wynikach.
  3. Jeśli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania, sprawa trafia na ścieżkę sądową. Otrzymujemy ewentualne odszkodowanie.

GDY LOT JEST ZAKŁÓCONY

  • zatrzymaj potwierdzenie rezerwacji, bilet, kartę pokładową;
  • jeśli lot został odwołany, należą ci się posiłki, napoje i nocleg;
  • jeśli lot jest opóźniony o 5 godzin, żądaj zwrotu kosztów biletu;
  • w przypadku odmowy wejścia na pokład, żądaj alternatywnego lotu i rekompensaty;
  • nie wyrzucaj paragonów zakupu posiłków i niezbędnych rzeczy.
GIVT

i

Autor: Materiały Promocyjne Link: https://givt.com/pl/

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki