E-niezbędnik powstał w ramach kampanii „STOP Barierom” – to akcja informacyjna skierowana do osób, którym z powodu niepełnosprawności grozi wykluczenie społeczne. Jest to strona internetowa (stopbarierom.pl/e-niezbędnik/), na której znajdują się wszystkie przydatne informacje dotyczące świadczeń, ulg i przywilejów, jakie przysługują w naszym kraju osobom niepełnosprawnym, jak również ich rodzicom i opiekunom.
Z e-niezbędnika możemy się dowiedzieć, jakiego rodzaju pomoc przysługuje świadczeniobiorcom ze względu na stopień niepełnosprawności, które świadczenia wypłaca im ZUS, które gmina, a o które mogą się starać w Państwowym Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Zaletą strony jest to, że w przystępny, czytelny sposób przeprowadza ona osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów przez wszystkie procedury administracyjne, jakie trzeba pokonać przy staraniu się np. o renty i zasiłki, ulgi transportowe i podatkowe, czy o dotacje na likwidację barier architektonicznych.
Elementem e-niezbędnika jest chat bot – to wirtualny asystent, konsultant, który odpowie na wszystkie pytania dotyczące spraw ujętych na tej stronie internetowej. Musimy tylko wybrać interesujący nas temat i otrzymamy od doradcy niezbędne informacje, np. wzory dokumentów i procedury, jakie trzeba przejść, aby otrzymać wskazany rodzaj pomocy.
Więcej na www.stopbarierom.pl
Projekt wspierają: PKO Bank Polski, Fundacja PKO Banku Polskiego.
Artykuł powstał przy współpracy z Fundacją Neuron Plus