5 powodów, dla których warto zmienić konto na lepsze

i

Autor: materiały prasowe

5 powodów, dla których warto zmienić konto na lepsze

2017-11-07 1:00

Większość z nas nie potrafi sobie wyobrazić życia bez konta bankowego. Jak wynika z raportu BZ WBK „Pokolenia o finansach 2", ma je ponad 80 proc. Polaków. Ale nie każde z nich jest takie same. Poszczególne rachunki różnią się m.in. wysokością opłat za ich prowadzenie, przelewy, obsługę kart płatniczych czy ofertą atrakcyjnych bonusów dla klientów. Gdy widzimy, że na rynku pojawiły się nowe, bardziej korzystne oferty – to warto rozważyć zmianę dotychczasowego rachunku na lepszy.

Zwykle przyzwyczajamy się do swojego konta osobistego i nie szukamy innych ofert. Dopiero nagła zmiana warunków jego prowadzenia, np. podwyższenie opłat lub prowizji powoduje, że zaczynamy szukać innych rozwiązań. Bo przecież nikt nie chce płacić więcej, jeśli może płacić mniej. Po przyjrzeniu się ofertom innych instytucji finansowych okazuje się, że na zmianie konta osobistego możemy nie tylko nie- źle zaoszczędzić, lecz nawet zarobić kilkadziesiąt lub kilkaset złotych. Warto więc przeanalizować propozycje kilku banków i porównać je z tym, co mamy obecnie. Przyjrzyjmy się więc temu, co przemawia za rezygnacją z dotychczasowego konta i wybraniem konkurencyjnej oferty.

OPŁATY NAGLE WZRASTAJĄ

Z tego powodu najczęściej podejmujemy decyzję o zmianie konta. Jeżeli w ostatnim czasie ogłoszono podwyżkę prowizji, podniesiono opłaty za kartę lub limity transakcji zwalniające z opłat – to jest silny impuls, który skłania nas do działania. Wystarczy krótki przegląd ofert, by zorientować się, że za te same usługi w innym banku zapłacimy znacznie mniej lub otrzymamy je bezpłatnie. Usługa typu moneyback, przy której banki zwracają klientom określony procent ich wydatków, daje nam dodatkową motywację do takiej decyzji. Na przykład zakładając konto osobiste Konto Jakie Chcę oferowane z kartą Dopasowaną oraz bankowością internetową i mobilną BZWBK24 w Banku Zachodnim WBK mamy zapewnione bezpłatne prowadzenie konta, wypłaty w bankomatach BZWBK oraz przelewy internetowe w systemie Elixir. Bank nie wymaga od nas określonej kwoty comiesięcznych wpływów, by zapewnić nam darmowe usługi. Wisienką na torcie jest możliwość skorzystania z nagrody w postaci zwrotu 1 proc. za płatności za rachunki – gaz, prąd, internet, TV i telefon. Co ciekawe, z nowej oferty konta mogą skorzystać nie tylko nowi, ale i dotychczasowi klienci BZWBK.

BRAKUJE NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII

Nasi znajomi chwalą się nowoczesnymi rozwiązaniami, które oferuje im ich bank, np. wygodną bankowością mobilną. Za pośrednictwem aplikacji na smartfonie mają błyskawiczny dostęp do swojego konta i możliwość przeprowadzania różnych transakcji. Tymczasem w naszym banku jakby czas się zatrzymał. Gdy nasza instytucja finansowa nie proponuje żadnych nowinek technologicznych, z których chętnie byśmy skorzystali (np. zamiast plastikowej karty chcemy używać nowoczesnego systemu płatności mobilnych BLIK), również warto rozważyć zmianę konta. Przyjrzyjmy się wersjom demonstracyjnym bankowości internetowej i mobilnej w różnych bankach i wybierzmy tę propozycję, która nam najbardziej pasuje. W ostatnim okresie Bank Zachodni WBK wprowadził nową wersję aplikacji bankowości mobilnej na urządzenia z Androidem. Klienci mogą skorzystać z nowej opcji logowania – przy użyciu odcisku palca (wcześniej taką możliwość mieli tylko posiadacze smartfonów Apple), mogą też płacić zbliżeniowo za pomocą telefonu, dzięki karcie mobilnej i to nawet, kiedy telefon nie jest połączony z internetem.

BANK NIE DOCENIA WIERNYCH KLIENTÓW

Podczas wizyty w swoim oddziale banku widzimy na ulotkach atrakcyjne propozycje dla nowych klientów, np. wyższe oprocentowanie na lokacie czy koncie oszczędnościowym, a nawet premie za przeniesienie rachunku. Tymczasem dla nas, którzy od lat mamy konto w tej instytucji finansowej, warunki są znacznie mniej korzystne. Nie ma więc powodu do kontynuowania współpracy z bankiem, który nie promuje lojalności klientów, licząc na to, że przyzwyczajenie okaże się silniejsze niż rzeczywiste profity. Chyba, że mamy szczęście być klientami banku, który dba również o obecnych klientów. Tak jest w Banku Zachodnim WBK, który zaprojektował Konto Jakie Chcę z myślą nie tylko o nowych, ale też obecnych klientach, którzy mogą zamienić swój dotychczasowy rachunek na Konto Jakie Chcę w dowolnym miejscu i czasie za pośrednictwem usług bankowości internetowej BZWBK24 lub w placówce.

OBSŁUGA RACHUNKU NAS NIE ZADOWALA

Już kilkakrotnie doradca finansowy potraktował nas nieuprzejmie lub nie udzielił nam niezbędnych informacji z braku dostatecznej wiedzy. Długo czekaliśmy przy okienku, aż pracownik skończy prywatną rozmowę przez telefon. Do infolinii praktycznie nie można się dodzwonić, a jeśli nawet to się uda, to czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem bywa bardzo długi. Taki scenariusz powinien nas skłonić do znalezienia innego banku. Przy obecnej konkurencji, wysoka jakość obsługi klienta pełni ważną rolę. Pracownicy powinni być zaangażowani i pomocni. Mamy prawo tego wymagać.

OGRANICZONA SAMODZIELNOŚĆ W ZARZĄDZANIU KONTEM

Choć dysponujemy bankowością internetową i mobilną, każde zmiany w parametrach konta wymagają osobistej wizyty w oddziale banku. To zabiera czas, którego nikt obecnie nie ma za dużo i ogranicza wygodę, jaką daje korzystanie z usług bankowych online. Warto dowiedzieć się, na ile bank pozwala nam samodzielnie wprowadzać zmiany na koncie za pośrednictwem internetu i czy potrafi wspierać w tym zakresie za pomocą kanałów zdalnych takich jak czat, połączenia audio lub wideo. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia (patrz ramka) ponad połowa Polaków chciałaby samodzielnie ustawić funkcjonalność swojego konta osobistego, gdyby banki dały im taką możliwość. Jeżeli znajdujemy się w tej grupie, a nasze dotychczasowe konto nie daje takiej sposobności – jest to kolejny powód do przeniesienia rachunku tam, gdzie jest to możliwe. BZWBK wychodzi naprzeciw takim potrzebom. W koncie osobistym Konto Jakie Chcę wraz z kartą Dopasowaną (możemy wybrać organizację płatniczą Mastercard lub Visa) zawarty jest szereg dodatkowych usług, które możemy dowolnie uruchamiać i zmieniać w miarę naszych zmieniających się potrzeb. Możemy np. zadecydować o opcji opłaty za kartę czy bankomaty. Dodatkowo na karcie Dopasowanej Mastercard od niedawna mamy możliwość zbierania punktów w programie Mastercard Priceless Specials.

Sami chcemy kształtować swoje konto

 

A ż 59 proc. Polaków przyzna- ło, że chciałoby dopasować funkcje swojego rachunku osobistego do własnych potrzeb, gdyby tylko bank dał im taką możliwość – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Banku Zachodniego WBK.

Możliwość samodzielnego układania finansowych puzzli i dopasowywania ich do bieżących oczekiwań była najczęściej wskazywaną odpowiedzią w każdej grupie wiekowej oraz niezależnie od wykształcenia i płci. Taką opcję wybierają nieznacznie częściej panowie (62 proc.) niż panie (57 proc.). Samodzielnym kształtowaniem konta najbardziej zainteresowane są osoby w wieku od 25 do 34 lat (66 proc.), a najmniej – choć nadal ich liczba przekracza połowę – osoby należące do grupy 45-55 lat (53 proc.). Z gotowej propozycji konta skorzystałaby tylko co czwarta osoba.

Z badania wynika też, że sposób, w jaki używamy konta osobistego, nie jest stały, ale zmienia się w miarę upływu czasu i wraz z różnymi życiowymi sytuacjami. Największy wpływ na użytkowanie konta ma styl życia (66 proc. wskazań), status zawodowy (65 proc.) oraz wysokość wynagrodzenia (59 proc.). Co drugi respondent twierdzi, że istotne znaczenie ma wiek, a 46 proc. badanych, że stan cywilny. O tym, że wiek ma największe znaczenie przy sposobie korzystania z konta osobistego są przekonane zwłaszcza osoby z wykształceniem wyższym – 58 proc., w porównaniu do zaledwie 15% wśród osób z wykształceniem podstawowym.

Najważniejsze funkcjonalności konta oraz użytkowanej wraz z nim karty płatniczej, na które wskazali respondenci, związane są z brakiem opłat za prowadzenie rachunku (66 proc.) oraz za przelewy (57 proc.). Mniej osób, bo 18 proc. wskazało, że istotny jest dla nich łatwy dostęp do wypłat w bankomatach, 16 proc. poluje na zniżki i promocje u partnerów, a 15 proc. liczy na program lojalnościowy.

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Banku Zachodniego WBK metodą wspomaganych komputerowo wywiadów indywidualnych (CAWI) na próbie 900 respondentów w sierpniu 2017 roku.

Utrudnienia w przeniesieniu rachunku

Warunkiem przeniesienia rachunku do innego banku jest konieczność rozliczenia się z dotychczasowym bankiem ze wszelkich zobowiązań finansowych. Musimy to zrobić w wypadku, gdy:

- mamy ujemne saldo na rachunku z powodu wykorzystanego limitu kredytowego lub debetu. Przed przeniesieniem konta musimy spłacić zadłużenie;- na rachunku są zablokowane środki, np. dokonaliśmy płatności kartą i kwota nie została jeszcze rozliczona przez bank;- z dotychczasowego rachunku bankowego dokonywane są spłaty rat kredytu – możliwe zapewne będzie przeniesienie konta, ale dopiero po podpisaniu aneksu do umowy kredytowej;- rachunek jest powiązany z lokatą – konto, które chcemy przenieść jest wskazane jako te, na które po zakończeniu lokaty mają zostać przekazane środki z lokaty;- jest to rachunek wspólny, np. małżeński. Wtedy potrzebna o jest zgoda wszystkich współposiadaczy

Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu na www.bzwbk.pl. Stan na 5.11.2017 r.

 

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki