Paczka korzyści dla e-handlu

2014-02-12 1:01

Poczta Polska walczy o firmy z branży e-handlu. Firma wprowadza nowe przedpłacone pakiety do nadawania paczek. Ceny? Im więcej paczek w pakiecie, tym mniej zapłacimy za przesyłkę.

Rynek handlu w sieci jest jedną z najprężniej rozwijających się branż. Z raportów dotyczących e-sklepów wynika, że w ciągu najbliższych lat ten segment gospodarki czeka boom, a polski rynek będzie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie.

Jak wynika z "Diagnozy społecznej 2013", aż 70 proc. osób korzystających z Internetu kupiło coś w sieci, z czego 30 proc. robi to regularnie. Roczne zyski internetowych sklepów są szacowane na ponad 26 mld zł. Natomiast wartość usług kurierskich, z jakich skorzystał e-handel w ciągu 12 miesięcy, przekroczyła 5 mld zł.

Paczkakorzysci.pl dla e-biznesu

Poczta Polska wprowadza innowacyjne rozwiązanie dla wszystkich osób i firm wysyłających dużą liczbę przesyłek. Atrakcyjne cenowo pakiety wprowadzono na przesyłki nadawane w usłudze Paczka48. Klienci mogą wybrać spośród czterech pakietów: Paczka 100, 200, 400 oraz 600. Paczka 100 jest pakietem startowym, który gwarantuje klientowi otrzymanie bezpłatnego zestawu stu opakowań, m.in. kopert bąbelkowych, foliopaków bądź pudełek kartonowych. Pakiet ten jest ważny przez 90 dni, niestety, można go kupić tylko raz.

Ciekawym rozwiązaniem są: Paczka 200, 400 lub 600, ponieważ im większy pakiet kupi firma, tym mniej będzie płaciła za jedną przesyłkę. Co ważne, korzystanie z tych pakietów nie jest limitowane, ale tak jak w przypadku Pakietu 100, również ważne 90 dni.

Każdy z wymienionych pakietów jest realizowany w usłudze Paczka48, tym samym klienci mają zagwarantowane doręczenie przesyłki do drugiego dnia po nadaniu, możliwość korzystania z aplikacji ułatwiającej jej przygotowanie do wysłania oraz otrzymują ubezpieczenie przesyłki.

- Razem z abonamentem na wysyłkę paczek klienci otrzymują od razu opakowania. E-przedsiębiorcy szukają nowych ofert logistycznych dopasowanych ceną i wolumenem do ich biznesów. Naszą ofertę łatwo dopasować do obrotów e-sklepu - mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura KEP (kurier, ekspres, paczka) w Poczcie Polskiej. I dodaje, że już dziś z usług kurierskich Poczty Polskiej korzysta niemal 60 proc. firm zajmujących się handlem internetowym.

Przesyłki w sieci

Klienci Poczty Polskiej już teraz mają dostęp do wielu usług dostępnych za pośrednictwem strony internetowej. Ułatwieniem dla osób wysyłających dużą liczbę paczek jest wprowadzenie przez Pocztę Polską możliwości ich internetowego odprawiania dzięki aplikacji e-Nadawca (www.e-nadawca.poczta-polska.pl). To platforma online, która pozwala załatwić wszystkie formalności związane z wysyłką z domu lub pracy. Jedyne, co musi zrobić nadawca, to przywieźć paczkę na pocztę.

Wśród e-usług jest między innymi system mobilnych powiadomień dla klientów o przesyłkach nadawanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Adresat otrzyma tzw. preawizo, czyli komunikat o planowanym doręczeniu paczki, a nadawca otrzyma e-mail lub SMS z informacją o skutecznym dostarczeniu wysłanej przesyłki. Co ciekawe, nadawcy posiadający smartfony mogą cały czas monitorować wysłaną paczkę. Jest to możliwe dzięki aplikacji mobilnej Envelo, która pozwala na ciągły i zdalny dostęp do informacji o paczkach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki