Audi też kombinuje z hulajnogami, ale robi to po swojemu

2019-08-05 15:12

Moda na hulajnogi trwa w najlepsze, przez co koncerny motoryzacyjne już od jakiegoś czasu myślą, jak na tym fakcie zarobić. Seat już wprowadził do swojej oferty modelowej elektryczną hulajnogę, a do podobnego zabiegu powoli przymierza się Audi. Cztery pierścienie poszły jednak o krok dalej, łącząc hulajnogę z deskorolką, nazywając swoje dzieło Audi e-tron Scooter.

Swym nowym projektem elektrycznej hulajnogi, Audi włącza się w wyznaczanie trendów miejskiej mobilności multimodalnej. Skonstruowany z myślą o czujących sportową żyłkę mieszkańcach miast pojazd – Audi e-tron Scooter, to połączenie różnych zalet elektrycznej hulajnogi i deskorolki. Sprzęt ten waży 12 kg i jest wygodnie składany w celu możliwości łatwego transportu.

Audi e-tron Scooter wyróżnia się jednak przede wszystkim sposobem prowadzenia, przypominającym surfing po falach. Osoba kierująca ma zawsze jedną rękę wolną, ma możliwość rozglądania się dookoła i może dawać sygnały rękoma jak podczas jazdy na rowerze. Balansuje się ciężarem ciała, a ruchome osie i cztery koła pozwalają na robienie bardzo ciasnych zakrętów.

Sprawdź: To najtańszy Seat. Hulajnoga eXS do kupienia w Polsce

Kierownica mieści w sobie akumulator, całą elektronikę i wyświetlacz pokazujący stan naładowania akumulatora. Prowadzący przyspiesza i hamuje wykorzystując obrotową manetkę na kierownicy. Dzięki rekuperacji – gdy e-tron Scooter hamuje i odzyskuje w ten sposób energię – jego zasięg to nawet 20 kilometrów, a maksymalna prędkość to 20 km/h. Hydrauliczny hamulec nożny dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo. W wyposażeniu jest oświetlenie diodowe: reflektor przedni, światło do jazdy w dzień, światło tylne i światło hamowania. Interfejs Bluetooth umożliwia stworzenie indywidualnych ustawień jazdy i zapewnia ochronę przed kradzieżą. Powierzchnia, na której stoi prowadzący może być pokryta drewnem lub karbonem, a sam pojazd może być szary lub czarny.

Rozpoczęcie produkcji i sprzedaży Audi e-tron Scooter planowane jest na koniec roku 2020. Możliwe jest również jego zastosowanie we flotach dla określonych grup użytkowników, np. dla mieszkańców nowoczesnych dzielnic mieszkaniowych w dużych miastach. Inną opcją jest też oferowanie tego pojazdu jako dodatku przy kupnie samochodu Audi e-tron (sprawdź nasz test - KLIKNIJ). Mógłby być on wtedy ładowany leżąc w bagażniku samochodu i będąc podłączonym do specjalnego, znajdującego się tam gniazdka. Użytkownicy mogliby używać go do pokonania tzw. ostatniego kilometra np. z parkingu do domu lub do miejsca pracy. 

Ubezpieczenie OC/AC możesz kupić taniej! Sprawdź zniżki na Link4 kody promocyjne.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki