Modele Ford S-MAX i Galaxy są teraz oferowane po raz pierwszy z wysokoprężnym 2-litrowym silnikiem EcoBlue o mocach: 120 KM, 150 KM i 190 KM, a w wariancie Bi-turbo 240 KM. Część jednostek jest łączona podstawowo z sześciostopniową manualną skrzynia biegów. Nowa jest natomiast ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, sterowana za pomocą ergonomicznego pokrętła zmiany biegów. Jednostki te spełniają wymagania najnowszej, rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6 oraz badań WLTP. Standardowe oczyszczanie spalin z selektywną redukcją katalityczną przyczynia się do obniżenia zawartości NOX w spalinach. Jedynym silnikiem benzynowym jest 1.5 EcoBoost o mocy 165 KM łączony z napędem na przód i manualną skrzynią biegów.
Zarówno S-MAX, jak i Galaxy, mogą być wyposażone w inteligentny system napędu na wszystkie koła. W układzie tym zmienny jest rozdział momentu obrotowego na osie do proporcji 50/50 pomiędzy przednimi a tylnymi kołami w czasie poniżej 20 milisekund. System płynnie przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, zapewniając bezpieczniejsze poruszanie się po drodze, szczególnie w trudnych warunkach.
Kosmetyka nadwozia i SYNC 3
Pod względem stylistycznym zmiany są kosmetyczne. Doszły nowe lakiery Chrome Blue i Diffuse Silver, a w wersji S-MAX ST-Line czerwone zaciski hamulcowe.
System łączności rozrywki został oparty o Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcom S-MAX i Galaxy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. System SYNC 3 obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
i
Zaawansowane rozwiązania
Komfort i wygoda jazdy Fordami S-MAX i Galaxy również uległy poprawie, zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, dzięki całej palecie zmian w zaawansowanych systemach i funkcjach pojazdów.
Ośmiostopniowy automat umożliwia współpracę z ACC, co pozwala na utrzymywanie komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu. Dodatkową wygodę zapewnia funkcja Stop&Go, która umożliwia całkowite zatrzymanie pojazdu w ruchu miejskim i automatyczne ruszanie, jeśli czas zatrzymania jest krótszy niż 3 sekundy. Przy zatrzymaniach dłuższych niż 3 sekundy, żeby ruszyć kierowca powinien nacisnąć przycisk na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia.
System BLIS w obu modelach ostrzega wcześniej o pojazdach zbliżających się do martwego pola w lusterkach kierowcy przy wyższych prędkościach zbliżania się tych pojazdów. Dzięki nowym funkcjom zmiennego zasięgu działania BLIS za samochodem, system może teraz wykrywać pojazdy znajdujące się w odległości do 18 metrów. Kierowcy mogą szybciej odczytywać informacje o pojeździe dzięki standardowemu 4-calowemu wyświetlaczowi LCD z kolorowym zestawem wskaźników. Dostępny jest również wyrafinowany, 10-calowy, konfigurowany przez użytkownika ekran cyfrowy z animowanym analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem.
Ponadto nowy system wycieraczek przedniej szyby Ford ClearView pomaga w skuteczniejszym oczyszczaniu brudnej szyby za pomocą wielu dysz myjących zamontowanych w ramieniu wycieraczki, poprawiając widoczność w trudnych warunkach jazdy, przy bardziej efektywnym wykorzystaniu płynu spryskiwacza. System aktywnej redukcji hałasu jest teraz standardem dla modeli S-MAX Vignale, a także dla modeli S-MAX i Galaxy wyposażonych w silnik Bi-turbo 240 KM EcoBlue. Adaptacyjne oświetlenie przednie dostosowuje kąt wiązki światła do warunków jazdy i może zapobiegać oślepianiu innych kierowców, dzięki funkcji automatycznych świateł drogowych. Dostępny jest też system aktywnego asystenta parkowania, zapewniający wykonywanie manewrów bez użycia rąk przy parkowaniu prostopadłym.
Ford S-MAX - polski CENNIK
| S-MAX | Trend | Titanium | ST-Line | Vignale |
|---|---|---|---|---|
| 1.5 EcoBoost 165 KM FWD MT | 114 180 zł | 124 730 zł | 133 930 zł | - |
| 2.0 EcoBlue 120 KM FWD MT | 120 180 zł | - | - | - |
| 2.0 EcoBlue 150 KM FWD MT | 126 180 zł | 136 730 zł | 145 930 zł | 162 780 zł |
| 2.0 EcoBlue 150 KM AWD MT | 135 180 zł | 145 730 zł | 154 930 zł | 171 780 zł |
| 2.0 EcoBlue 150 KM FWD AT | 135 680 zł | 146 230 zł | 155 430 zł | 172 280 zł |
| 2.0 EcoBlue 190 KM FWD MT | 134 180 zł | 144 730 zł | 153 930 zł | 170 780 zł |
| 2.0 EcoBlue 190 KM FWD AT | 143 680 zł | 154 230 zł | 163 430 zł | 180 280 zł |
| 2.0 EcoBlue 190 KM AWD AT | 152 180 zł | 163 230 zł | 172 430 zł | 189 280 zł |
| 2.0 EcoBlue 240 KM FWD AT | - | 164 230 zł | 173 430 zł | 190 280 zł |
Ford Galaxy - polski CENNIK
| GALAXY | Trend | Titanium |
|---|---|---|
| 1.5 EcoBoost 165 KM FWD MT | 125 680 zł | 136 530 zł |
| 2.0 EcoBlue 120 KM FWD MT | 131 680 zł | - |
| 2.0 EcoBlue 150 KM FWD MT | 137 680 zł | 148 530 zł |
| 2.0 EcoBlue 150 KM AWD MT | 144 730 zł | 157 530 zł |
| 2.0 EcoBlue 150 KM FWD AT | 147 180 zł | 158 030 zł |
| 2.0 EcoBlue 190 KM FWD MT | 145 680 zł | 156 530 zł |
| 2.0 EcoBlue 190 KM AWD MT | 155 180 zł | 166 030 zł |
| 2.0 EcoBlue 190 KM FWD AT | 162 230 zł | 175 030 zł |
| 2.0 EcoBlue 240 KM FWD AT | - | 176 030 zł |